مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تشخیص سرطان سینه، تشخیص اشتباهات در تشخیص سرطان سینه؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بااینکه سرطان پستان این یکی از شایع ترین سرطان ها در زنان است و باید توجه زیادی به آن شود، اما همه توده هایی که در سینه ایجاد می شوند یا زنان لزوماً سرطان را احساس نمی کنند، و اگر توده های سرطانی با تشخیص زودهنگام و اقدام سریع می توان آنها را درمان کرد، اما بسیاری از زنان با دیدن توده ای در سینه بسیار نگران و ناراحت می شوند و حتی از مراجعه به پزشک می ترسند. حدود 40 درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود توده هایی را در سینه های خود تجربه می کنند.

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

در اینجا 7 باور غلط رایج در مورد سرطان سینه آورده شده است:

تشخیص اشتباه اولین سرطان سینه: توده های سینه تقریبا همیشه سرطانی هستند.

این یک تصور اشتباه است که چنین بوده است برآمدگی در قفسه سینه یعنی وجود سرطان. به گفته محققان انجمن سرطان آمریکا، اگرچه هر زنی که توده ای در سینه خود احساس می کند باید برای اثبات خلاف آن به سرطان فکر کند، اما نباید زنان را نگران کند. هر چه یک زن بزرگتر باشد، احتمال اینکه یکی از 7 تا 8 نفر باشد بیشتر است سرطان پستان بودن.

توده های سینه همچنین در زنان مسن تر و زنانی که به یائسگی یا یائسگی نزدیک می شوند، بیشتر احتمال دارد سرطانی شوند. وقتی یکی توده قفسه سینه سرطان زا نیست، چرا ممکن است ایجاد شود؟ این گره‌ها ممکن است کیست‌هایی باشند که معمولاً خطرناک نیستند، اما ممکن است رشد سلولی غیرطبیعی و غیرطبیعی باشند، مانند فیبروآدنوم که نادرتر هستند یا لخته‌های خونی که باعث ایجاد گره می‌شوند.

همچنین این توده های کاذب می تواند ناشی از تغییرات هورمونی باشد که اصلا توده ای نیستند.
در هر صورت دلیل توده در قفسه سینه هر چه هست نباید از آن غافل شد و پزشک از خطرناک نبودن آن مطمئن شود. گاهی معاینه فیزیکی توسط پزشک ضروری است و گاهی نیاز به ماموگرافی و گاهی اوقات نیاز به سونوگرافی است. با انجام این آزمایشات علت ایجاد توده در قفسه سینه دقیقا مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید  افراد لاغر نباید بعد از غذا مسواک بزنند

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص اشتباه سرطان سینه دیگر: سرطان سینه همیشه با توده های قابل لمس همراه است.

همیشه اینجوری نیست به گفته محققان دانشگاه لومباردی در جورج واشنگتن سرطان پستان آنها به توده ها وصل نیستند. گاهی قبل از خانم ها احساس توده در قفسه سینه بعد از ماموگرافی تشخیص داده شد که او به سرطان سینه مبتلا شده است. بسیاری از سرطان ها در طی آزمایشات غربالگری ماموگرافی تشخیص داده می شوند.

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص اشتباه سرطان سینه سوم: توده های سرطانی با توده های خوش خیم متفاوت است.

اگر اینطور فکر می کنید، بدانید که تومورهای سرطانی همیشه با تومورهای خوش خیم تفاوتی ندارند. توده سرطان توده های غیر سرطانی یا خوش خیم نیز می توانند با یکدیگر مخلوط شوند. زنان اغلب فکر می کنند که وقتی یک توده سرطان زا است، آن را به عنوان یک توده سفت احساس می کنند که حرکت نمی کند. این یک اسکله است توده در قفسه سینه آنها همچنین می توانند نرم و متحرک باشند. بنابراین همیشه نمی توان گفت که توده های سخت، سرطان زا و توده های نرم بی ضرر هستند.

در حالی که 40 درصد از زنان با توده در قفسه سینه باورهای رایج زیادی در مورد این توده ها وجود دارد.
کیست ها اگر عمیق باشند می توانند باعث احساس سوزش شوند. اما اگر این کیست ها سطحی باشند، اغلب احساس نرم و گرد می کنند. اگر توده های عمیق در قفسه سینه آنها می توانند بافت سینه را به جلو هل دهند. گاهی اوقات توده هایی که با لمس خوش خیم، نرم و متحرک به نظر می رسند می توانند سرطان زا باشند. توده هایی که خانم ها در هنگام لمس آن ها احساس خراشیدگی یا پخته شدن می کنند معمولاً خوش خیم هستند، اما بهترین توصیه این است که اگر در هنگام احساس احساس کردید، خود را معاینه کنید.

بیشتر بخوانید  خواص هلو خشک (هلو کامل)

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص اشتباه سرطان سینه چهارم:نگران توده های کوچک نباشید.

این اشتباه است که فکر کنید نباید با دست زدن به توده های کوچک در سینه احساس اضطراب کنید. توده سرطان آنها می توانند در راه اندازی بسیار کوچک باشند. اندازه یا اندازه پستان این روش خوبی برای تصمیم گیری در مورد ایمن یا سرطان زا بودن توده ها نیست. در برخی از زنان، سینه ها به اندازه یک نخود است و در برخی دیگر می تواند به اندازه گریپ فروت باشد. ماموگرافی حتی توده های بسیار کوچک را نشان می دهد. زمانی که خانم‌ها توده‌هایی را در سینه‌های خود احساس می‌کنند، معمولاً کمتر از 2.5 سانتی‌متر قطر دارند، تقریباً به اندازه یک گیلاس.

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص اشتباه سرطان سینه پنجم:نیازی به ارجاع فوری نیست.

این تصور غلط را از خود دور کنید که با لمس توده نباید فوراً به پزشک مراجعه کنید. به خصوص اگر زنی هستید که سن کمی دارید مانیتورینگ توده سینه این چیز واقعی نیست. تمام توده های سینه باید توسط پزشک به طور دقیق ارزیابی شوند. گاهی اوقات پزشک به شما توصیه می کند که بعد از قاعدگی چک کنید. این توده می تواند نوعی کیست باشد و با قاعدگی و تغییرات هورمونی تغییر کند. زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می شوند، کمتر دچار تغییرات هورمونی به دلیل اثرات هورمونی می شوند، بنابراین نباید. سینه ها را ارزیابی کنید دیر شود

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

اما سوال اینجاست که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
پزشکان توصیه می کنند که در هر سنی، حتماً حداکثر 2 تا 4 هفته پس از لمس توده به پزشک مراجعه کنید. حتی بهتر است بلافاصله پس از لمس توده به پزشک مراجعه کنید. این پزشک است که زمان ویزیت بعدی را تعیین می کند و نباید تصمیم خود خانم ها باشد. برخی از زنان خود را با اطرافیان و آشنایان خود مقایسه می کنند و چنین فکر می کنند توده سینه آنها همچنین می توانند همان چیزی باشند که هستند و ناپدید می شوند، آنها به دکتر نمی روند. در حالی که اگر توده سرطانی حتی یک هفته یا یک ماه ارزش درمان را دارد، به خصوص اگر فرد جوان باشد.

بیشتر بخوانید  علت هم اندازه نبودن بیضه ها چیست ؟

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص اشتباه سرطان سینه ششم: این توده می تواند سرطان زا باشد، حتی در زنانی که سابقه خانوادگی سرطان ندارند.

این باور نیز کاملاً درست نیست. فقط 5 تا 10 درصد سرطان پستانارثی است. اکثر زنان مبتلا به سرطان سینه هیچ عامل خطری ندارند. پس این درست نیست که اگر زنی در خانواده ای بدون سابقه سرطان زندگی می کرد، سینه ها هرگز سرطانی نمی شدند.

تشخیص سرطان سینه و اشتباهات در تشخیص سرطان سینه

تشخیص اشتباه سرطان سینه هفتم:در زنان با سابقه کیست، توده های سینه سرطانی نیستند.

همیشه اینجوری نیست برخی از زنانی که سال هاست کیست سینه دارند، نباید فکر کنند که این کیست ها نگران کننده نیستند، زیرا کیست ها نیز می توانند تغییر کنند و توده سرطان تبدیل شود.
همه خانم ها باید توجه داشته باشند که هر زمان که توده جدیدی در سینه پیدا کردند سریعا برای رفع مشکلاتشان به پزشک مراجعه کنند، زیرا ممکن است این توده مانند کیست های قدیمی نباشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *