تشخیص خطر شکستگی ناشی از برداشت تومور قبل از جراحی امکان پذیر بود – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته دانشگاه فنی امیرکبیر ، آزاده گوچانی ، دانشجوی دکترای دانشگاه فنی امیرکبیر و نویسنده اصلی پروژه “ارائه یک استاندارد بیومکانیکی برای بازسازی حفره های باقی مانده پس از تخلیه تومور سلول غول پیکر ؛ وی گفت: شکستگی بعد از عمل یکی از مشکلات رایج در بیماران تومور استخوان پس از برداشت تومور است.

وی افزود: با این وجود هیچ معیار دقیق برای تعیین بیماران در معرض خطر شکستگی وجود ندارد. معیارهایی که در حال حاضر استفاده می شود ، مانند Mylers ، بر اساس داده های بیومکانیکی دقیق نیستند و از نظر کیفی و تقریباً با پارامترهای موثر بر شکستگی مطابقت دارند.

وی ادامه داد: “در نتیجه ، این روش با بسیاری از خطاهای تشخیصی همراه است ، اما هدف ما در این مطالعه ارائه معیارهای کمی و بیومکانیکی برای شناسایی بیماران با خطر بالا و شکستگی بود تا بتوان این بیماران را شناسایی کرد. قبل از جراحی و پیشگیری معیارهای. “و از روش مناسب برای بازسازی حفره باقی مانده در اثر تخلیه تومور در حین جراحی استفاده می شود.

وی افزود: این اقدامات می تواند از شکستگی های بعد از عمل و نیاز به جراحی مجدد برای برداشتن و درمان شکستگی جلوگیری کند.

این محقق از دانشگاه فنی امیرکبیر با اشاره به روند کار خود ، خاطرنشان کرد: در این مطالعه با استفاده از روش اجزای محدود که با آزمایشات آزمایشگاهی روی استخوان انسان تأیید شد ، ما یک مدل از استخوان ران انسان را با دقت بالا از استخوان استخراج کردیم پس از برداشتن تومور

بیشتر بخوانید  فیلم/ کُنده دیدنی و ۴ امتیازی حسن یزدانی به حریف روسی

کوچانی گفت: همچنین ، با مطالعه تأثیر اندازه و محل تومور بر قدرت استخوان ، اندازه و مکانهای حیاتی با احتمال بالا و احتمال شکستگی تومور را یافتیم.

یک فارغ التحصیل از دانشگاه فنی امیرکبیر گفت: نتایج می تواند به پزشکان ارتوپدی کمک کند بیماران با شکستگی بالا را تشخیص دهند تا اقدامات پیشگیرانه به موقع در برابر شکستگی ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه انجام آزمایش های آزمایشگاهی بر روی نمونه های استخوان انسان به دلیل محدودیت منابع یکی از مشکلات است ، گفت: عدم دسترسی به نرم افزار پیشرفته مدل سازی به دلیل تحریم های موجود از دیگر مشکلات برنامه نویسی است. نرم افزار مهندسی تا حد زیادی این مشکل را حل کرده است.

وی افزود: پروژه پیشنهادی یک پروژه میان رشته ای در مهندسی پزشکی و ارتوپدی است که با استفاده از روش های آزمایش آزمایشگاهی و روش اجزای محدود ساخته شده است.

وی با اشاره به کاربردهای این طرح اظهار داشت: شناسایی بیماران در معرض خطر و احتمال شکستگی قبل از تخلیه تومور یا ایجاد مدلی برای شناسایی بیماران پوکی استخوان و حساسیت به شکستگی های پاتولوژیک از دیگر کاربردهای مدل ارائه شده است در این یک طرح است. همچنین در حال حاضر طرحی برای بررسی خطر شکستگی در بیماران مبتلا به تومورهای استخوانی در استخوانهای بلند دیگر در حال تهیه است تا معیار جامعی برای تعیین احتمال شکستگی پس از برداشتن تومور استخوان در نظر گرفته شود.

به گزارش مهر ، این پروژه در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه فنی امیرکبیر (گروه بیومکانیک) اجرا شد. و دکتر محمد حسین ابراهیم زاده (مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد) به عنوان مشاور این پروژه.

بیشتر بخوانید  حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش‌بنیان در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

برخی از نتایج این مطالعه در مجله معتبر Scientific Reports from Nature Publications منتشر شده است. همچنین ، یکی از مقالات ارائه شده در نتیجه این پروژه در کنفرانس بین المللی انجمن بیومکانیک (ISB / ASB 2019) در لیست کوتاه بهترین مقاله ها و توسط محقق جوان از انجمن بین المللی بیومکانیک.

دیدگاهتان را بنویسید