تشخیص تومور مغزی با بررسی ادرار یا پلاسمای خون


ادرار و تشخیص تومور مغزی

MeetNews به گفته TN ، به دلیل سد خونی مغزی ، تشخیص “cfDNA” در خون بسیار دشوار است. سد خونی مغزی خون را از مایع مغزی نخاعی (CSF) اطراف مغز و نخاع جدا می کند ، بنابراین از عبور “cfDNA” جلوگیری می کند.

واضح است که cfDNA در سطح بسیار کمی در خون و مایعات دیگر بدن مانند ادرار یافت می شود ، اما چالش اصلی ایجاد آزمایش های حساس برای تشخیص این جهش های خاص است.

محققان موسسه تحقیقات سرطان کمبریج در انگلیس اخیراً با تهیه دو آزمایش برای تشخیص تومورهای مغزی ، این چالش را پشت سر گذاشتند. این آزمایشات می تواند تومورهای گلیوما (نوعی تومور مغزی) را در ادرار یا پلاسمای خون بیمار بستری تشخیص دهد.

محققان برای آزمایش آزمایشات خود با چندین بیمار آزمایش کردند. سرانجام ، آزمایش با موفقیت شناسایی cfDNA در 7 نمونه از 8 نمونه مایع مغزی نخاعی ، 10 نمونه از 12 نمونه پلاسما و 10 نمونه از 16 نمونه ادرار انجام شد.

رویکرد دوم محققان شامل بررسی سایر مدلهای cfDNA است که وجود تومور را نشان می دهد ، در این پژوهشگران 35 نمونه از بیماران گلیوما ، 27 مورد از اختلالات خوش خیم مغزی و 26 مورد از افراد سالم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج نشان داد که این آزمایش با موفقیت قطعات cfDNA را در نمونه های خون و ادرار شناسایی کرد. محققان سپس از داده ها در الگوریتم یادگیری ماشین برای بررسی تفاوت بین نمونه ادرار از افراد مبتلا به گلیوم و افراد سالم استفاده کردند.

دانشمندان گفتند که آزمایش های آنها می تواند بین تصویربرداری رزونانس مغناطیسی مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت می تواند تومور مغزی راجعه را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید  شفافیت اعضای شورای شهرداری کرمانشاه از نظر دارایی ، هزینه تبلیغات و کارایی - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

انتظار می رود این آزمایشات در آینده توسط پزشکان برای کنترل بیماران در معرض خطر تومورهای مغزی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید