تشخیص اولین نمونه بسته بندی الکتریکی



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین معاون رئیس جمهور گفت: خوشحالم که نوآوری در صنعت خودرو نفوذ کرده است ، اما ما باید سعی کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژ ، در این صورت ما به یک متخصص ، یک شرکت مبتنی بر دانش و فناوری نیاز داریم. علم و فناوری. در مراسم افتتاحیه تارا بارگی.
سورنا ستاری افزود: آینده صنعت حمل و نقل به کوچک سازی بستگی دارد و باید سعی کنیم مفهوم کوچک سازی را در این صنعت بعد از برق نهادینه کنیم. این نیز با تکمیل مدار آن امکان پذیر است.
وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر فرهنگ جدیدی وارد ادبیات کشور شده است ، گفت: چندین سال است که اصطلاحات جدیدی در ادبیات علمی کشور مانند صندوق های سرمایه گذاری مخاطره آمیز دانش بنیان و غیره وارد شده و یک اکوسیستم بزرگ با بیش از هفت هزار شرکت مبتنی بر دانش و خلاقیت نیز این مشکل را تأیید می کند.
سورنا ستاری اضافه کرد: “بیش از 60 صندوق تحقیق و فناوری راه اندازی شده است و تعداد زیادی از بودجه های بورس سهام برای بودجه و همچنین کارخانه های مختلف نوآورانه و تعداد زیادی از جوانان شرکت کننده در 10 هزار شرکت برای تأمین اعتبار وارد شده اند – ups. اسناد دیگری برای توسعه این فرهنگ در کشور است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: شکل گیری اقتصاد جدید با اندازه بیش از 300 هزار میلیارد تن و اشتغال مستقیم بیش از 350 هزار نفر نیز نتیجه پیشرفت علم و فناوری در کشور است.
ستاری افزود: مفاهیم تولیدی و فناوری های خلاقانه ایرانی نیز نتیجه این تلاش ها است و امیدواریم این حرکت ادامه یابد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با حروف ناخوانا در قرآن و قواعد آن

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم کاهش آلاینده ها را دلیل اصلی ورود به صنعت خودروهای الکتریکی دانست و گفت: ایران خودرو با هدف داخلی سازی به سمت برقی سازی تارا حرکت کرده و موفقیت های خوبی کسب کرده است.
فرشاد مقیمی افزود: آلودگی محیط زیست با گازهای گلخانه ای و CO2 یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی در جهان است که طبق پیش بینی ها ، با ادامه روند فعلی در سال 2050 ، به دو برابر تولید CO2 فعلی در جهان خواهیم رسید ، اما امروز بر اساس هدف گذاری. “امروز ما باید به 50٪ تولید CO2 دست پیدا کنیم و تولیدکننده های CO2 را باید تغییر دهیم و ماشین یکی از این منابع آلودگی است. ایران خودرو با طراحی خودروی برقی تارا حرکت خود را در این مسیر آغاز کرد.
وی با اشاره به افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی در سبد محصولات تولیدکنندگان خودروهای جهانی گفت: در حالی که کل تولید وسایل نقلیه در جهان 17 درصد کاهش یافته ، وسایل نقلیه برقی 20 درصد افزایش یافته اند که نشان دهنده نسل بعدی اتومبیل در جهان به وسایل نقلیه الکتریکی. “می رود.
مدیرعامل ایران گروه صنعتی خودرو گفت: برای کاهش شکاف بین فناوری خودرو و جهان ، ما باید کار در این بخش را آغاز کنیم. گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد خودرو آغاز به کار کرد و تارا خودرویی کاملاً الکتریکی با ظاهری طراحی کرده است که کلیه اجزا و قطعات را درونی می کند.
موگیمی با تأکید بر لزوم حمایت از نهادهای دولتی برای ادامه راه ایران هودرو در زمینه طراحی و ساخت وسایل نقلیه الکتریکی ، گفت: ما از دولت می خواهیم نقشه راه تهیه کند و مسئولیت های هر بخش را توضیح دهد تا حرکت ما شروع شود. متوقف شوید
“ما با راه اندازی یک شبکه تأمین قصد داریم به محصولی برسیم. این تقاضا در محفظه برقی تأمین می شود.”
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به لزوم رفع موانع اقتصادی و صنعتی سازی این نوع وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: وزارت صمت ، دولت ، مراکز تحقیقاتی ، مجلس شورای اسلامی ، سازمان محیط زیست ، شهرداری ها ، بانک مرکزی ، وزارت کشور آثار و سایر م institutionsسسات مرتبط آنها بازیگران اصلی در توسعه و بهره برداری از صنعت خودروهای الكتریكی در كشور هستند.
وی همچنین گفت كه حمایت از توسعه و صنعتی سازی وسایل نقلیه الكتریكی مستلزم تدوین نقشه راه مشخصی است كه نقش همه سازمانهای مرتبط را مشخص كند تا گامهای اقتصادی و صنعتی به درستی از طریق زنجیره تأمین برداشته شود.
مقیمی گفت: این اقدام ایران خودرو توانایی داخلی سازی و خودكفایی در تولید سیستم ها و زیر سیستم های خودروهای الكتریكی را نشان می دهد. اما برای صنعتی شدن این نمونه اولیه ، باید این نقشه راه را پیاده سازی کنیم تا بتوانیم به پایان خوبی دست پیدا کنیم و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این محصول به عنوان یک خودروی داخلی معتبر حتی با ظرفیت صادرات باشیم.
گفتنی است نمونه اولیه خودروی الکتریکی تارا توسط شرکت دانش بنیان جتکو ، زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده است.
در مراسم امروز که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو ، احمدرضا لاهیجان زاده رئیس سازمان محیط زیست دریایی و تالاب ها حضور داشتند. و منوچهر منطقی ، دبیر دفتر فناوری فضایی و حمل و نقل مدرن ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، 15 محصول در زمینه های فضا ، فضا ، خودرو ، ریلی ، ژئوماتیک ، سنجش از دور و هوش صنعتی مرتبط در مورد مزایا و دستاوردها ارائه دادند. دانش به نفع کشور است.

بیشتر بخوانید  اجلاس گروه ۲۰ در سایه دو بحران

223223

دیدگاهتان را بنویسید