مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تست Ius ترکیه (MIOS)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تست مIOS یکی از اصلی ترین و مهم ترین آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه می باشد. برای اینکه تمامی دانشجویان داخلی و خارجی بتوانند به تحصیل و ورود به دانشگاه های این کشور بپردازند، باید با قبولی در این آزمون، نمره قبولی مناسب و لازم را با توجه به رشته تحصیلی خود کسب کنند.

ترکیه هر ساله در زمینه آموزش و پرورش پیشرفت زیادی می کند و دلیل آن وجود دانشگاه های دولتی و خصوصی با رتبه و اعتبار بالای جهانی است. دانشجویان از سراسر جهان می توانند با شرکت در آزمون های آمریکا در این کشور در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند اما فقط در مقطع کارشناسی.

تست مIOS در ابتدا تحت نظارت سازمان سنجش دولتی بود و در مقاطع خاصی و در سراسر کشور برگزار می شد، اما از سال 1391 هر دانشگاه می تواند آزمون جداگانه ای برای خود برگزار کند، بنابراین دانشجویان باید در آزمون ویژه شرکت کنند. برای دانشگاه مورد نظر شما

این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه استانبول، دانشگاه اژه، دانشگاه مرمره، دانشگاه سلجوک، دانشگاه اینونو، دانشگاه آکدنیز، دانشگاه رجب طیب اردوغان، دانشگاه آنکارا، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه مانیسا جلال بایار، دانشگاه آنادولو، دانشگاه ارگیس، دانشگاه ساکاریا، دانشگاه ساکاریا، غازی. دانشگاه آنتپ، دانشگاه چاکوروا، دانشگاه عثمان غازی، دانشگاه اوندوکوز مائیس، دانشگاه یومهوری، دانشگاه آبانت عزت بایسال و دیگران.

تست Ius ترکیه (MIOS)

به طور کلی دانشجویان داخلی و خارجی می توانند با شرکت در آزمون های IUS در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند و از امکانات آموزشی، علمی، اجتماعی و … بهره مند شوند. امکانات دانشگاهی این کشور از جمله محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه می توان به رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، حقوق و هنرهای زیبا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت فرش 700 شانه 12 متری تراکم 2550 کاشان 6 و 9 متر + تخفیف

تست آمریکایی چیست و چه اجزایی دارد؟

تست مIOS به زبان انگلیسی و ترکی است. این بدان معناست که دانش آموزان می توانند زبان سوال را خودشان انتخاب کنند. اما اگر زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه باشد باید به این زبان مسلط باشند و مدرک زبان ترکی داشته باشند.

آزمون آمریکایی شامل سوالاتی از کلاس های ریاضی، هندسه و هوش می باشد. این آزمون 80 سوال دارد. تعداد سوالات هر درس به سیستم آموزشی دانشگاه مربوط می شود. به عنوان مثال ممکن است یک دانشگاه برای یک درس هندسه 5 سوال اختصاص دهد و دانشگاه دیگری 10 سوال برای این درس انتخاب کند.

دانش آموزان می توانند برای آزمون ایالات متحده به صورت حضوری یا آنلاین درخواست دهند. این آزمون دارای امتیاز 100 است و هر چهار پاسخ نادرست منجر به حذف پاسخ صحیح توسط دانش آموز می شود.

حداقل نمره قبولی در این آزمون بسته به رشته تحصیلی و سیستم آموزشی دانشگاه متفاوت است، اما رشته هایی مانند دندانپزشکی و پزشکی رقابت زیادی دارند زیرا تعداد داوطلبان بیشتری برای تحصیل وجود دارد و دانش آموزان باید نمرات بسیار بالایی کسب کنند. .

دشواری یا سهولت سؤالات در آزمون USS می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، دانش آموزی ممکن است در امتحان USS نمره 90 و در امتحان دیگری در ایالات متحده نمره 70 بگیرد. اما به طور کلی آزمون در آمریکا نیاز به تمرین و تکرار دارد و اگر دانش آموزان سعی کنند برای این آزمون آماده شوند می توانند نتیجه قابل قبولی بگیرند.

بیشتر بخوانید  کشف ۱۷۳ سکه‌‌ عتیقه با قدمت ۲ قرن در مرزهای سیستان+ تصویر

تست Ius ترکیه (MIOS)

شرایط اصلی شرکت در آزمون آمریکا

  1. متقاضیان باید دبیرستان را به پایان رسانده باشند یا در حال تحصیل در یک مدرسه پیش دانشگاهی باشند
  2. متقاضیان باید اتباع خارجی باشند و پاسپورت ترکیه نداشته باشند. (اگر در ترکیه زندگی می کنید، باید تحصیلات متوسطه خود را در کشوری غیر از ترکیه به پایان برسانید)

زمان شرکت در آزمون Ius ترکی است

تست مIOS برخلاف آزمون هایی مانند آیلتس و SAT که چندین بار در سال برگزار می شود، فقط یک بار در ماه های اردیبهشت تا جولای برگزار می شود. همه دانش آموزان باید در ماه فوریه هر سال ثبت نام کرده و برای این آزمون اقدام کنند. زمان دقیق برگزاری آزمون در سایت رسمی هر دانشگاه منتشر می شود و دانشجویان می توانند به سایت دانشگاه مراجعه و درخواست دهند.

لازم به ذکر است که دانشجویان در هر دانشگاهی که بخواهند می توانند در آزمون شرکت کنند، فقط باید به زمان برگزاری آزمون توجه داشته باشید تا با یکدیگر تداخل نداشته باشند. زمان انتشار نتایج آزمون ایالات متحده نیز بسته به سیستم آموزشی دانشگاه متفاوت است. اغلب در سایت رسمی دانشگاه اعلام می شود که نتایج آزمون USA شروع و منتشر می شود.

اما به طور کلی می توان گفت که دانش آموزان می توانند. نتایج آنها را حدود 2 هفته پس از انجام آزمایش دریافت کنید. به این ترتیب باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و نتایج و نتایج بدست آمده را در قسمت بررسی نتایج آزمون در آمریکا مشاهده کنید.

هیچ شرط سنی برای شرکت در آزمون یوش وجود نداشت

داوطلبان هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون MS در ترکیه نخواهند داشت و افراد در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند. البته حداقل سن برای شرکت در این آزمون را می توان 16 سال در نظر گرفت، زیرا دانش آموزان نمی توانند قبل از 18 سالگی وارد دانشگاه شوند و از آنجایی که آزمون آمریکا 2 سال اعتبار دارد، اگر فردی در 16 سالگی در این آزمون شرکت کند، می تواند استفاده کند. امتیاز او پس از دو سال ثبت نام دانشگاه. در صورت اتمام اعتبار این آزمون، دانشجو باید مجدداً در این آزمون شرکت کند.

بیشتر بخوانید  جزئیات تازه از افتتاح مجازی حساب ارزی بانک ملی ایران

تست Ius ترکیه (MIOS)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آمریکا در ترکیه (h2)

به خاطر داشته باشید که برای شرکت در آزمون MS لزوماً لازم نیست که زبان ترکی را روان صحبت کنید. برخی از دانشگاه های این کشور نیز Ios را برای دانشجویان ایرانی به زبان فارسی ارائه می کنند. از جمله مدارک مورد نیاز برای شرکت در این آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکن گذرنامه و نقشه های ملی
  • فرم ثبت نام موجود در سایت دانشگاه را پر کنید
  • عکس سه در چهار
  • پرداخت هزینه آزمون در دانشگاه مورد نظر

توجه داشته باشید قبل از واریز هزینه و ثبت نام نهایی به زمان و تاریخ دقیق آزمون توجه فرمایید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *