تساوی سارا خادم الشریعه با اولین شطرنج باز جهان


تساوی حافظ شرع مقابل اولین شطرنج باز زن جهان

سارا سادات خادم الشریعه وی با ریتینگ 2481 موفق شد در دور هشتم مسابقات اوپن چین هونان مقابل جو ونجون با ریتینگ 2595 از چین به تساوی برسد.

جو ونجون زن شماره یک رنکینگ جهانی است و تساوی هادیم الشری مقابل این حریف قدرتمند به او کمک کرد تا 22 امتیاز ریتینگ خود را افزایش دهد و در رده شانزدهم جهان قرار گیرد. با این تساوی، شطرنج باز چینی به رده دوم رده بندی زنده سقوط کرد.

جوایز این مسابقه برای نفرات برتر 50000 دلار می باشد. اولین زن نیز یک جایزه 10000 دلاری دریافت خواهد کرد و خادم الشریعه اکنون در رتبه اول قرار دارد.

خادم الشریعه در دور هفتم این مسابقات توانست با ریتینگ 2621 از رومانی به تساوی مقابل دیک دست یابد. خادم الشریعه در ششمین دوره این رقابت ها با ریتینگ 2616 مقابل نارایانان از هند قرعه کشی شد. شطرنج باز ایران در دور پنجم این رقابت ها با ریتینگ 2678 یوجین نایر از روسیه را شکست داد.نیر سابقه قهرمانی در اروپا را در کارنامه خود دارد.

خادم الشریعه پیش از این در دور چهارم مسابقات اوپن هونان چین مقابل وان جان باریت 2586 و در دور سوم مقابل لوپولکو از رومانی با امتیاز 2649 به تساوی دست یافت.

شطرنج باز ایران در دور دوم مسابقات با ماتلاکوف با ریتینگ 2701 از روسیه به تساوی رسید. نکته قابل توجه اینکه خادم الشریعه توانست از این فوق ستاره بزرگ روسیه امتیاز بگیرد. ماتلاکوف در سال 2017 قهرمان اروپا شد و شطرنج باز ایران در دور اول این مسابقات برابر نایدیک با ریتینگ 2681 از آذربایجان به تساوی رسید که برای خادم الشریع بسیار ارزشمند بود.

بیشتر بخوانید  داستانی زیبا از رقیه کوچولو

مسابقات اوپن هونان چین با حضور 73 شطرنج باز از 16 کشور از 29 تیرماه تا 6 مرداد ماه در شهر چانگشی چین در حال برگزاری است. شش سوپراستاد با رتبه بالای 2700 در این مسابقات حضور دارند.

تساوی سارا خادم الشریعه با اولین شطرنج باز جهان


دیدگاهتان را بنویسید