تزریق واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون انحراف است – اخبار کهگیلویه و بویراحمد – استانهای تسنیم نیوز


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اسوجشیوع ویروس تاج در چین در فوریه 1998 آغاز شد و به سرعت در همه نقاط جهان گسترش یافت.

از همان ابتدای شیوع تاج ، کارشناسان متفق القول اصرار بر رعایت نکات بهداشتی ، پوشیدن ماسک و عدم شرکت در جلسات داشتند و معتقد بودند که بهترین راه مقابله با این ویروس پیچیده و ناشناخته محدود کردن ارتباطات است.

گسترش تاج و فلج زندگی در جهان باعث شده است که هر کشوری برای یافتن پادزهر علیه این ویروس تلاش کند و با گذشت بیش از یک سال و نیم از ورود تاج به زندگی انسان ، هیچ درمان قطعی برای این ویروس وجود ندارد هنوز معرفی شده است.

در همین حال ، تولید برخی واکسن ها در کشورهای جهان پس از آزمایش به تصویب رسید و ایران از کاروان تولید واکسن تاج عقب نماند و واکسن ضد تاج با نام علمی “کو برکت” تولید ، آزمایش و استفاده شد در بنیاد برکت.

تزریق واکسن تولید شده توسط بنیاد برکت در دو مرحله به رهبر انقلاب اسلامی باعث می شود مردم نگران تزریق تاج نباشند و در تزریق تاج از انواع مختلف اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از اوایل مارس 1998 آغاز شد و تاکنون بیش از 720 خانواده کهگیلویه و بویراحمد در آن استان در سوگ مرگ عزیزانشان به دلیل ویروس کرونا عزادار شده اند.

محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون تاج در استان گفت: تاکنون 88 هزار و 749 دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده است. .

بیشتر بخوانید  نرخ ارز ، دلار ، سکه ، طلا و یورو 10 آگوست 1400

وی افزود: تا پایان تیر ماه 59 هزار و 175 نفر دوز اول و 21 هزار و 16 نفر دوز دوم واکسن دریافت کرده اند.

بانشی با بیان اینکه تاکنون 80 هزار و 191 نفر واکسن کرونر دریافت کرده اند ، افزود: تا پایان ماه جولای ، 90.4 درصد از جمعیت هدف واکسن کرونر دریافت کرده اند.
کهگیلویه و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بویراحمد با استناد به لیست 8549 دوز واکسن ، گفت: در 24 ساعت گذشته 2339 نفر واکسینه شده اند.

بانشی افزود: 3 هزار و 350 دوز واکسن برکت به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد که از این تعداد 2 هزار و 357 دوز تزریق و 70 درصد واکسن بارکت تحویل شده به استان تزریق شد.

انتهای پیام / 541 / سال

دیدگاهتان را بنویسید