تزریق واکسن تاج بیش از 117،000 نفر در استان قزوین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر پیمان نامدار بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد ویروس کرونا استان قزوین با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور و استان اظهار داشت: مدیران فرمان امام با شروع هفته دوم مرداد تضمین کرده اند که 2.4 میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت ارائه می دهند.

کازوین ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، ادامه داد: “در این مورد صحبت های زیادی وجود دارد ، اما امیدواریم این تعداد محقق شود و بتوانیم افراد بالای 60 سال را تا اواسط ماه آگوست با تعداد واکسن های موجود واکسینه کنیم. در کشور. “مکانها مطابق روند مشخص شده در سند ، به رهبری معلمان دانشگاه و سخنرانان ، برای آماده سازی برای شروع سال تحصیلی واکسینه می شوند.

وی با اشاره به تجمعات در محل واکسیناسیون مرکزی گفت: واقعیت این است که حضور افراد ثبت نام نشده در سیستم دلیل اصلی جمعیت ما در مرکز واکسیناسیون در نمایشگاه بین المللی است. در این مرحله 35 پیشخوان واقع شده است که هر کسی پیشخوان در صورت وجود واکسن می تواند حداکثر 200 نفر در روز واکسینه کند و 7000 واکسن در همان مجتمع تزریق می شود ، در حالی که ساکنان استان از مناطق مختلف به این مرکز می آیند و بدون صف و ثبت نام منتظر واکسن هستند.

نامدار گفت: یکی از اتفاقات خوبی که این روزها در این مرکز رخ ​​می دهد ، افتتاح پناهگاه دوم است که افراد می توانند با رعایت پروتکل ها در یک صف مناسب برای دریافت واکسن در صف باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به شرایط استان برای کنترل اوضاع و اجرای پروتکل ها با همکاری ویژه اتاق اصناف ، سازمان سکوت ما همچنین به خدمات حمل و نقل نیاز داریم.

بیشتر بخوانید  قهوه خوردن شهره لرستانی سوژه شد

این مقام رسمی اعتراف کرد: جز ابیک که نارنجی است و قسمت بالایی که در حالت تاج زرد است ، سایر شهرهای استان به رنگ قرمز هستند.

نامدار افزود: در حال حاضر روزانه 80 نفر در استان بستری می شوند ، با توجه به اینکه تعداد بستری ها در اوج دی ماه 100 نفر بوده است ، این رقم نگران کننده است اما خوشبختانه بیمار در حال حاضر منتظر است. آه تو سی شما ما نداریم

وی ادامه داد: هم اکنون 74 نفر در بخش حومه زندگی می کنند آه تو سی شما آنها در بیمارستان بستری هستند و طی 24 ساعت گذشته ما تاجگذاری نکرده ایم.

وی گفت: به دلیل واکسیناسیون مداوم ، تعداد مرگ و میر در افراد مسن به طور قابل توجهی کاهش یافته است ، اما تعداد مرگ های زیر 60 سال بارزتر است.

نامدار گفت: در حال حاضر ادامه طرح شهید سلیمانی و همکاری بسیج و سپاه در کنترل است ویروس کرونا نکته قابل توجه ، اعزام یک پرستار به خانه که خلبان در قزوین بود در کنترل بیماری و ارائه خدمات به بیماران مثر بود.

وی یادآور شد: طی دو تا سه روز آینده ، بیمارستان و تجهیزات نظامی استان و دانشگاه فرهنگیان برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در استان با مدارس همکاری می کنند و همه مراکز تحت نظارت سیستم کار می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از 117000 نفر در استان اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند و ما 27000 دوز دیگر نیز در دست اجرا داریم که در نهایت به استان های عزیزمان می رسد. در حال حاضر 100٪ بالای 70 سال در استان دوز اول و بیش از 50٪ دوز دوم دریافت کرده اند همچنین گروه های سیار ما برای واکسیناسیون افراد معلول و معلول حاضر در سایت فعال می شوند.

بیشتر بخوانید  ثبت نام سفر نوروزی سوریه از امروز

وی پرسید: “ما از همه افراد می خواهیم به دلیل نوع آن به مراکز درمانی با کمترین علائم مراجعه کنند دلتا این میزان شیوع بالایی دارد و افراد اطراف آن نیز به میزان بالایی آلوده می شوند.

نامدار خاطرنشان كرد: مناطق آلوده در شهر قزوين معمولاً از شمال در شمال شهر قرار دارند ، در حالي كه آمار در قسمت جنوبي شهر كمتر است ، درصد پروتكل ها در سراسر كشور 48٪ و در استان قزوين است. 53٪ ، که متأسفانه هیچ چیز خوبی را نشان نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید