مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تری متافان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تری متافان کمسیلات

با دلگرم کننده به روز باشید تری متافان بیشتر بدانید.

تری متافان

تری متافان

مهار کننده های سیستم عصبی

از استعاره های متعدد استفاده کنید

تری متافان برای درمان فوری فشار خون بالا استفاده می شود. همچنین برای درمان آنوریسم دیسک آئورت، ادم ریوی و کاهش خونریزی در جراحی مغز استفاده می شود.

مکانیسم اثر متان متان

تری متافان با مسدود کردن گیرنده های نیکوتین استیل کولین در مجتمع های سیستم عصبی خودمختار در واقع هر دو سیستم پاراسمپاتیک و سمپاتیک را فلج می کند.

فارماکوکینتیک

این دارو به سرعت اثر می کند و اثر کاهش فشار خون این دارو به مدت 10-15 دقیقه باقی می ماند.

تری متافان

عوارض جانبی بیشتر متافان

یبوست و کاهش شدید فشار خون، فلج روده، احتباس ادرار، سیکلوپلژی، اتساع مردمک چشم، تاکی کاردی، آنژین صدری و اختلالات گوارشی مانند تهوع، بی اشتهایی، استفراغ، افت فشار خون وضعیتی و ایست تنفسی با انفوزیون با سرعت بیش از 50 میلی گرم در دقیقه با مصرف این دارو گزارش شده است.

تری متافان

موارد منع مصرف متادون

در بیماران مبتلا به آسفیکسی، نارسایی ریوی، کم خونی اصلاح نشده، شوک یا هیپوولمی، آترواسکلروز شدید، بیماری ایسکمیک شدید قلب، تنگی پیلور و بارداری نباید مصرف شود.

تری متافان

هشدارها

فشار خون بیمار در حین مصرف دارو باید به دقت کنترل شود (قبل از بستن برش جراحی باید فشار خون افزایش یابد) این دارو در موارد زیر باید با احتیاط فراوان مصرف شود: بیماران مبتلا به نارسایی کبد و کلیه، بیماری دژنراتیو CNS، آدیسون. بیماری، گلوکوم بیماری آدیسون، نارسایی عروق کرونر و دیابت، بیماران مسن و ناتوان و سابقه آلرژی.

بیشتر بخوانید  معرفی قرص مسترولون

تری متافان

تداخلات دارویی تری متافان

در بیمارانی که سایر داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد فشار خون، شل کننده های عضلانی و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا کورتیکواستروئیدها مصرف می کنند، باید با احتیاط مصرف شود.

تری متافان

متان دوز متان

این دارو با انفوزیون آهسته وریدی محلولی حاوی 1 میلی گرم در میلی لیتر تجویز می شود. انفوزیون با سرعت 3-4 میلی گرم در میلی لیتر شروع می شود و سپس میزان انفوزیون بر اساس پاسخ بیمار تنظیم می شود.

تری متافان

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *