مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ترکیه به ایرانی ها یارانه می دهد + قضیه چیه؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، اگر قیمت پرواز به ترکیه 10 میلیون تومان باشد، 4 میلیون از مسافران دریافت می شود و 6 میلیون دیگر را دولت ترکیه به عنوان یارانه پرداخت می کند. چون معتقد است این هزینه با خرید توریست جبران می شود بنابراین قیمت پرواز به ترکیه نسبت به سایر کشورها کمتر است.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با منتقدان با بیان اینکه هزینه سفر به عتبات با وجود پیمودن مسافت های کوتاه در مقایسه با سفر به کشوری مانند ترکیه که طولانی تر است، گران است، می گوید: از رئیس سازمان هواپیمایی هم پرسیدم که جوابشان این بود که دولت ترکیه برای پروازهای ایران یارانه ویژه می دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر قیمت پرواز به ترکیه 10 میلیون تومان باشد مسافر 4 میلیون تومان دریافت می کند و 6 میلیون تومان باقی مانده را دولت ترکیه پرداخت می کند زیرا معتقد است این هزینه جبران می شود. از سایر درآمدها.» نسبت به سایر کشورها کمتر است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در کشورهای دیگر مانند عربستان هزینه رفت و برگشت 16 میلیون تومان است و پرواز به امارات نیز گران است اما فقط ترکیه برای جذب گردشگر یارانه پرداخت می کند. طبق آمار سال گذشته حدود 800 هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده اند.

وی افزود: در سفر به عراق به صراحت اعلام شد که فرودگاه نجف برای هر زائر ورودی و خروجی 60 دلار دریافت می کند که حدود یک میلیون و 600 هزار تومان با نرخ 28 هزار تومان خواهد بود. اگر فرودگاه نجف این مالیات را دریافت نکند، نرخ پرواز تهران-نجف نیز کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید  واکنش سخنگوی دولت به تماشای فیلم «موقعیت مهدی»

حسینی در پاسخ به اینکه «هرچه سفر به عتبات عالیات بیشتر باشد برای عراق مقرون به صرفه‌تر است، آیا نمی‌توانند مانند ترکیه عمل کنند؟»، گفت: هزینه; وی افزود: جدا از بحث زیارت و بحث های معنوی، ما از فواید کشور خود آگاه هستیم و متاسفم که چرا فرودگاه نجف این کار را می کند. «من شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم، اما با توجه به اینکه فرودگاه نجف متعلق به بخش خصوصی است، کاری نمی‌توان کرد.

وی در واکنش به اینکه برای کاهش هزینه سفر به عتبات راهی جز بازکردن مرزهای زمینی وجود ندارد، گفت: راه اندازی فرودگاه کربلا یکی از گزینه هایی است که می تواند هزینه این سفر را کاهش دهد ضمن اینکه این فرودگاه با هم ساخته می شود. و ایران نیز سهمی دارد اما برای رسیدن به این هدف 2 تا 3 سال زمان لازم است اما راه اندازی آن باعث ایجاد رقابت می شود و در کاهش هزینه ها موثر است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مسیر ریلی تا عراق را هم دنبال کردیم؛ وزیر راه با بیان اینکه تفاهم نامه ای با وزارتخانه مربوطه در عراق منعقد شده است، گفت: ساخت پل روی اروند رود دیرینه است و نیاز به کمک طرف عراقی است. اما این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و به عنوان گزینه ای برای کاهش هزینه های سفر در عتبات مطرح می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *