ترکیه برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی در حال ایجاد دیوار مرزی با ایران است



به گزارش ایرنا پنجشنبه شب به نقل از دوار ، یک خبرگزاری آناتولی روز گذشته گزارش داد که 3 کیلومتر از مرز ترکیه و ایران توسط بلوک های بتونی به ارتفاع 3 متر مسدود شده است.
بر این اساس ، ساخت دیوار مرزی ترکیه پس از افزایش مهاجرت اتباع افغانستان پس از تشدید حملات طالبان در مناطق مختلف کشور ، سریعتر ادامه خواهد یافت.
ترکیه می خواهد با ایجاد مجموعه ای از دیوارها ، چاله ها و برج های دیده بانی در استان وان ، در مرز خود با ایران ، ورود غیرقانونی مهاجران به خاک خود را کاملاً مهار کند.
به گفته مقامات ترکیه ، تاکنون 76 برج مشاهده در مناطق مرزی استان وان ساخته شده است. مقامات ترکیه همچنین 110 کیلومتر گودال در مناطق مرزی استان حفر کرده اند.
به گفته مقامات دولت آنکارا ، استان وانگ یکی از مقاصد پناهجویان افغان است و در هفته های اخیر با تشدید درگیری ها در افغانستان ، مهاجران بیشتری به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند.
در این هفته ، ترکیه از دستگیری 130 مهاجر غیرقانونی که بیشتر آنها شهروند افغانستان هستند ، خبر داد.
بر اساس گزارش رسانه های ترکیه ، طی هفته های گذشته حداقل 500 افغان روزانه به ترکیه مهاجرت کرده اند. بیشتر آنها پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی در اوایل ژوئیه از خشونت و جنگ فرار می کنند.
برخی از منتقدان می گویند “موج مهاجرت” اقتصاد ترکیه را که اکنون در حال دشواری است ، “ضعیف” خواهد کرد.
پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان (فوریه 1999) و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، روند خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.
با عقب نشینی نیروهای آمریکایی ، جنگنده های طالبان در هفته های اخیر حملات خود را افزایش داده و مناطق وسیعی را تحت کنترل خود درآورده اند.

بیشتر بخوانید  ایران در چه رشته های دیگری به کسب مدال در المپیک 2020 توکیو امیدوار است؟

دیدگاهتان را بنویسید