مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ترکیه اتحادیه اروپا را به استقبال از فاشیسم متهم می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته راشاتودی ، مقام رئیس جمهور ارتباطات ترکیه ، فهرالدین آلتون ، نسبت به رای دادگاه اروپا علیه نمادهای مذهبی واکنش نشان داد.

این مقام ترکیه ای اتحادیه اروپا را به استقبال فاشیست تاریخی در اروپا متهم کرد و در حساب توئیتر خود نوشت: “تصمیمی که دیوان عدالت اروپا صادر کرده نادرست است و تلاشی برای به تصویر کشیدن درست فاشیسم است.”

آلتون افزود: اینکه فاشیسم در دادگاه های اتحادیه اروپا گسترش یافته و اکنون اروپا به جای محکوم کردن گذشته تاریک خود ، از آن استقبال می کند ، باورنکردنی است.

دادگاه اروپا (اتحادیه اروپا) روز پنجشنبه رأی داد كه كارفرمایان اروپایی می توانند استفاده از نمادهای سیاسی ، فلسفی یا مذهبی را برای كارمندان خود ممنوع كنند.

این تایید تصمیمی مشابه است که در اوایل سال 2017 صادر شد ، و به کارفرمایان اجازه می دهد تا استفاده از لباس “خنثی” را تنظیم کنند.

این حکم روز پنجشنبه در دادگاه دادگستری اروپا در پایان جلسه رسیدگی به پرونده دو زن مسلمان آلمانی که توسط کارفرمای خود خواسته شده بود هنگام کار با روسری اسلامی نباشد ، صادر شد.

دادگاه روشن ساخت که اگر چنین ممنوعیتی به طور سیستماتیک بر تمام افراد از هر دین و آیین اعمال شود ، هیچ تبعیضی وجود نخواهد داشت.

با این حال ، رای این دادگاه اروپایی با واکنش منفی گسترده ای در میان مسلمانان اروپا روبرو شد.

بیشتر بخوانید  اختصاص 21 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانک گردشگری برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بهزیستی کرمان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *