ترکیب جدیدی از داروها برای مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب را شناسایی کنید



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند انجام شده است، ترکیب Brequinar با RamedSiver یا Molnopiravir که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است، می تواند ویروس را مهار کند. SARS-Cu -2 در سلول های تنفسی انسان و موش.

این یافته ها که این هفته در مجله Nature منتشر شد، نشان می دهد که وقتی این داروها به صورت ترکیبی استفاده می شوند، بهتر از زمانی که به تنهایی استفاده می شوند، عمل می کنند.

به گفته سارا چری، پروفسور پاتولوژی و پزشکی آزمایشگاهی که این تحقیق را با دیوید شولتز انجام داده است، اگرچه این هنوز در آزمایشات بالینی آزمایش نشده است، ترکیب داروهای شناخته شده در این مطالعه می تواند به طور بالقوه برای درمان کووید بسیار امیدوارکننده باشد. -19.

وی گفت: شناسایی ترکیبی از داروهای ضد ویروسی نه تنها به این دلیل مهم است که می تواند قدرت داروهای ضد کرونا را افزایش دهد، بلکه به این دلیل که ترکیب داروها خطر مقاومت دارویی را کاهش می دهد.

SARS-Cov-2 عامل کووید-19 است که 382 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و پنج میلیون نفر را کشته است، بنابراین با ظهور گونه های جدید واکسن، نیاز فوری برای یافتن درمانی برای کووید-19 وجود دارد. حتی بیشتر نیاز دارند

در پاسخ به این درخواست، چری و گروهی از همکارانش 18000 دارو را با استفاده از عفونت فعال SARS-Koo-2 روی سلول های تنفسی انسان آزمایش کردند.

آنها 122 دارویی را شناسایی کردند که دارای فعالیت ضد ویروسی علیه ویروس کرونا بودند. در میان آنها 16 آنالوگ نوکلئوزیدی وجود دارد که بزرگترین کلاس داروهای ضد ویروسی هستند و به صورت بالینی استفاده می شوند. در بین 16 مورد، RemedSivir برای تزریق و قرص Molnopiravir، که یک قرص است، بود.

بیشتر بخوانید  محدودیت های رنگ کرونر در حال تغییر هستند

در میان 122 داروی شناخته شده، محققان همچنین مهارکننده های بیوسنتز نوکلئوزید میزبان، از جمله داروی آزمایشی Brokinar را شناسایی کرده اند.

مهارکننده های بیوسنتز نوکلئوزیدی آنزیم های بدن را مسدود کرده و از تولید نوکلئوزیدها جلوگیری می کند. این از سرقت واحدها و تکثیر ویروس توسط ویروس جلوگیری می کند.

Brokinar در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی به عنوان درمانی برای Covid-19 و به عنوان بخشی از یک درمان ترکیبی بالقوه برای برخی سرطان ها است.

Cherry و همکارانش فرض کردند که ترکیب Brokinar با یک آنالوگ نوکلئوزیدی مانند رمدسیویر یا مولنوپیراویر می تواند اثر ضد ویروسی را با ایجاد یک اثر “هم افزایی” افزایش دهد.

سینرژی زمانی اتفاق می افتد که اثر دو یا چند دارو با هم بیشتر از اثربخشی هر کدام به تنهایی باشد.

محققان این دارو را روی سلول های ریه انسان و همچنین موش آزمایش کردند و دریافتند که این ترکیب در برابر گونه های مختلف کووید-19 از جمله دلتا بسیار موثر است. این تیم در حال حاضر در حال آزمایش یک داروی ضد فشار به نام Emicron هستند.

علاوه بر این، آنها دریافتند که یک داروی خوراکی تایید شده به نام پاکلووید را می توان با RamedSivir یا Mulnopiravir ترکیب کرد تا اثربخشی آن افزایش یابد.

مرحله بعدی آزمایش بالینی این ترکیبات است.

دیدگاهتان را بنویسید