ترویج فحشا به بهانه نشان دادن خلاقیت هنری / مفسدین فی الارض در پوشش هنر




به گزارش شمانیوز به نقل از دیده بان روز: در شرایطی که حفاظت از کاربران در فضای مجازی وارد فاز اجرا شده و به تصمیمی جدی برای ساماندهی این فضا از حالت حرف و شعار تبدیل شده است، اما همچنان شاهد پخش شدن لجن در این فضا هستیم. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که در برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه مجازات های زیادی برای زنان تن فروش در نظر گرفته شده است اما در عین حال برخی با راه اندازی صفحه اجتماعی در داخل کشور سعی در معرفی چهره دیگری از فرهنگ کشور دارند. ، چنین سایت هایی به صورت عمومی در دسترس همه هستند.

بررسی برخی از این صفحات دیگر نشان می دهد که عده ای به بهانه تبلیغ آثار هنری زشت ترین شکل هنری را ارائه می کنند و در این بین نظارت دستگاه های ذی صلاح کافی به نظر نمی رسد. نکته دیگری که نباید از آن غافل شد، مقایسه فرهنگ و اخلاق در ایران اسلامی در مقایسه با سایر کشورهای جهان است. در برخی از کشورهای اروپایی، اگر روسپی ها در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج فحشا کنند، با مجازات های شدید یا حبس مواجه می شوند، یعنی ترویج فحشا در فرهنگ های مختلف، خط قرمز محکمی است که با سخت ترین برخوردها از آن جلوگیری می شود.

بر اساس ماده 742 فصل چهارم قانون مبارزه با جرایم رایانه ای، انتشار، توزیع، معاملات و نگهداری «محتوای مستهجن» به منظور قاچاق یا فساد، جرم محسوب می شود و مرتکبان این جرایم مجازات قانونی دارند. با توجه به شرایط و نحوه ارتکاب جرم از 91 روز تا 2 سال حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است. قانون جرایم رایانه ای بین «محتوای مبتذل» و «محتوای مستهجن» تمایز قائل شده و برای هر یک تعریف مستقل ارائه می کند.

بیشتر بخوانید  حاشیه دیدار استقلال - گل‌گهر| سرمربی استقلال باز هم سمت قلعه‌نویی نرفت/ حسینی و دانشگر فینال را از دست دادند- اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

طبق تبصره ماده ۷۴۲ «مطالب و آثار مبتذل به آثاری اطلاق می‌شود که دارای صحنه‌ها و تصاویر زشت باشد». افرادی که مرتکب جرم نشر «محتوای مبتذل» شوند حسب مورد به حداقل یکی از مجازات های مقرر قانونی ( جزای نقدی یا حبس ) محکوم خواهند شد. تصویر، صدا یا متن واقعی یا غیر واقعی که نمایانگر برهنگی کامل مرد یا زن یا اندام تناسلی یا آمیزش جنسی یک انسان است. »

تحقیقات نشان می دهد شخصی به نام AM با کشیدن تصاویر زشت و ناپسند در اینستاگرام، بی بند و باری را ترویج می کند و در این بین از تلاش دریغ نمی کند و در عین حال تصاویری را به تصویر می کشد که اگر کاربری با چنین پوششی، اگر تصاویر خود را در این سایت منتشر کند. صفحه اجتماعی او، همانطور که در مورد تتلو دیدیم، در اینستاگرام با محدودیت های طولانی یا دائمی مواجه خواهد شد.

نیت هر چه باشد نتیجه اش ترویج فساد در جامعه است که این روزها بیش از هر زمان دیگری آتشین است اما وجود چنین رفتارهایی مانعی جدی برای رسیدن به این هدف است.

از قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی انتظار می رود که این گونه مقامات فاسد را به شدت مجازات کنند و زمینه چنین رفتاری را برای همیشه از بین ببرند.

آیت الله حسین مظاهری در این باره گفت: اشاعه فحشا و اشاعه برده داری غصب امنیت اجتماعی است و این نوع غصب از غصب هر باغ و خانه ای بیشتر است.

اگر کسي حتي يک وجب کشور ديگري را غصب کند، در روز قيامت، آنچه غصب مي‌شود، طوق آتشي مي‌شود و به گردن غاصب مي‌افتد و با اين شرم به خط مقدم مي‌آورد و در حضور مي‌يابد. خداوند متعال جز توبه و بازگشت.

بیشتر بخوانید  شوهر سحر قریشی مصدوم شد

رهبر معظم انقلاب در سخنانی درباره مواد مخدر جامعه با ترویج فحشا می فرمایند که دشمن با اشاعه فرهنگ نادرست – فرهنگ فساد و فحشا – سعی در از بین بردن جوانان ما دارد.

در پایان توجه به این نکته ضروری است که غرق شدن افراد در جامعه با شگردهای مختلف خلع سلاح مسافران انقلاب اسلامی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.


دیدگاهتان را بنویسید