ترور ناموفق رئیس جمهور ماداگاسکار. دو شهروند فرانسوی دستگیر شدند



خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد در ارتباط با ترور ناموفق رئیس جمهور ماداگاسکار ، چندین خارجی از جمله دو تبعه فرانسه دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، به نقل از دادستانی کل ماداگاسکار ، راجولینا از سو failed قصد سو failedقصد جان سالم به در برد و چندین “تبعه خارجی و ساکنان ماداگاسکار” در چارچوب تحقیقات سو assassقصد دستگیر شدند.

رادیو بین الملل فرانسه (RFI) گزارش داد که دو تبعه خارجی بازداشت شده پاول رافانوهرانا ، ماداگاسکار با نژاد فرانسوی و فیلیپه فرانکو ، تبعه فرانسه هستند.

گفته می شود که رافانوهارنا سه شنبه شب در خانه خود بازداشت شد ، اما فرانکو هنگام خروج از ماداگاسکار به فرانسه در فرودگاه ایواتو بازداشت شد.

رئیس جمهور ماداگاسکار هنگامی که در 23 ژوئیه ، رئیس جمهور 53 ساله هائیتی ، خوانل مویس ، توسط افراد مسلح ناشناس در خانه خود مورد حمله قرار گرفت و کشته شد ، از یک سو failed قصد سوقیمت جان سالم به در برد. دولت هائیتی می گوید حداقل 28 نفر در این قتل دست داشته اند.

CNN پس از این حادثه گزارش داد که بسیاری از عاملان ترور از طریق یک شرکت امنیتی مستقر در فلوریدا از کلمبیا استخدام شده اند.

بر اساس گزارش ها ، چندین نفر در عملیاتی که منجر به ترور رئیس جمهور هائیتی شد ، قبلاً مخبر آژانس های اجرای قانون آمریکا بوده اند.

311311

بیشتر بخوانید  جنجال در آمریکا؛ افشای سند دروغ‌گویی ترامپ در ماجرای ترور نافرجام!+ عکس

دیدگاهتان را بنویسید