تروریسم علیه داعش و اصرار اروپا برای باقی ماندن آمریکایی ها



به گزارش ایرنا ، مشاهدات رسانه ای نشان می دهد که رسانه های انگلیس و فرانسه علاوه بر اظهارات منتسب به مقامات ارشد هر دو طرف ، اصرار بیشتری نسبت به خود آمریکایی ها دارند که گروه تروریستی داعش در حال بازسازی عناصر خود در عراق است. ، که توسط BBC نیز پوشش داده شد ، بارزترین نمونه این بیانیه است.

این نشریه ادعا می کند که گروه تروریستی داعش عناصر خود را در قلب عراق در منطقه جنوب شهر نفت خیز کرکوک ، در میان غارهای زیرزمینی ، ارتفاعات و تپه های منطقه بازیابی می کند.

این نشریه ادعا می کند که چهار سال پس از شکست گروه تروریستی در جنگ موصل ، عناصر مسلح این گروه تروریستی در حال جمع آوری نیروها هستند و در گروه های کوچک به ایستگاه های بازرسی امنیتی و ایست های بازرسی نظامی در منطقه حمله می کنند. برخی از شخصیت های محلی کشته و برج های برق و سکوهای نفتی منفجر شدند.

براساس این نشریه ، این گروه داعش نسبت به زمانی که این گروه تروریستی بخشی از عراق و سوریه را اشغال کرده کوچکتر است و به دلیل از دست دادن پایگاه اجتماعی در منطقه قادر به مقابله با نیروهای مسلح عراق نیست. به همین دلیل به زندگی عشایری روی آورد.

این نشریه انگلیسی همچنین از احتمال بهبود داعش و تغییر اوضاع امنیتی عراق ابراز نگرانی کرد.

رسانه های انگلیس و فرانسه همراه با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان که به گفته آنها از نظر امنیتی دارای شرایط امنیتی نسبتاً مشابه عراق و اشغال بیشتر کشور توسط گروه افراطی طالبان هستند ، این گزارش های هولناک داعش را تهیه کردند. عراق نیز آغاز شده است.

فرانسه و انگلیس بیش از هر کشور اروپایی در مورد خطرات بهبود داعش در عراق و سوریه در این دوره هشدار می دهند ، در حالی که یکی از دلایل فعالیت مجدد داعش در عراق و سوریه اقدامات و رفتارهای ایالات متحده در ماه های اخیر است. بسیاری از چالش های امنیتی و چالش های سیاسی نیروهای جبهه در مبارزه با تروریسم در منطقه – محور مقاومت – که در حقیقت روند پاکسازی کامل منطقه از تروریست ها را مختل می کند.

بیشتر بخوانید  خروج سامانه بارشی از کشور

فرانسه و ادعای ظهور مجدد داعش

وزیر دفاع فرانسه ، فلورانس بارلی ، در اوایل سال جاری در بیانیه ای گفت كه پاریس معتقد است داعش هنوز زنده است و می تواند در عراق و سوریه به شكل جدیدی ظهور كند.

وزارت دفاع فرانسه در تاریخ 9 آوریل (20 آوریل 1400) اظهار داشت که انگلیس در عراق و سوریه ظاهر شده است ، همزمان با اعلام انگلستان مبنی بر حمله هوایی انگلیس به مواضع داعش در عراق.

وزارت دفاع فرانسه افزود گروه تروریستی داعش از نظر جغرافیایی شکست خورده است اما همچنان قادر به حرکت است.

انگلیس: آموزه های داعش ریشه در منطقه دارد

نگرانی انگلیسی ها از خطر بازگشت داعش بیش از فرانسه است.

انگلیسی ها در پاسخ به حملات کاتیوشا به پایگاه نظامی ایالات متحده در بغداد ، کشتی های الیزابت را با تعداد زیادی نیروی دریایی و زیردریایی و 14 فروند جنگنده و چند فروند بالگرد برای مقابله با داعش در 4 مه (14 مه 1400) ارسال کردند. گزارش شده در عراق و سوریه.

وزارت دفاع انگلیس پیش از این مارس گذشته به مدت 10 روز مواضع داعش را در کوههای محمور در شمال عراق بمباران کرده بود.

مارشال مایک وستون ، فرمانده نیروی هوایی انگلیس ، در اوایل ماه مه گفت: “من شک ندارم که افراط گرایی خشن و تمرینات مسموم مورد استناد گروه تروریستی داعش هنوز در منطقه ریشه دارد.”

عراق: داعش دیگر قدرت مقاومت در برابر ما را ندارد

ادعاها مبنی بر اینکه آموزه های داعش ریشه در مناطق سنی نشین عراق دارد ، با اعتقادات عراق مغایرت دارد ، چه کمتر آمریکایی ها.

احمد عبدالساده ، روزنامه نگار برجسته مقاومت ، در توئیتی در مورد مقایسه بین افغانستان و عراق که رسانه های اروپایی در تلاشند آن را به همین شکل نشان دهند ، نوشت: “طالبان هنوز برخلاف داعش هنوز پایگاه اجتماعی بزرگی در افغانستان دارند.”

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

به گفته وی ، بدون این پایگاه و پذیرش اجتماعی ، طالبان هرگز نمی توانستند به صحنه سیاسی افغانستان برگردند و قسمت عمده ای از سرزمین آنها را اشغال کنند ، اما در عراق ، داعش پایگاه و مقبولیت اجتماعی خود را کاملا از دست داده است.

همچنین گزارش اخیر ایالات متحده در مورد سیاست خارجی زنان IS در اردوگاه الحول سوریه جالب است.

برخلاف نشریات فرانسوی و انگلیسی ، چاپ آمریكا در گزارشی در تاریخ 10 ژوئیه (19 ژوئیه 1400) نوشت كه زنان داعش از عقاید داعش كاملاً فاصله گرفته و اصلاح شده اند.

این نشریه پس از مشاهده گروه تلگرامی زنان داعش در اردوگاه الحول افزود: “آنها فقط در مورد مشکلات رایج مانند پخت و پز ، لباس ، چادر ، جواهرات پزشکی و پرورش حیواناتی مانند سگ و گربه صحبت می کنند.”

خلاصه گزارش نسخه آمریکایی این است که می خواهد بگوید زنان داعش دیگر تهدید بالقوه ای ندارند و کاملاً از تروریسم و ​​افکار تروریستی دور شده اند.

بازگشت استعمار انگلیس در عراق و استعمار فرانسه در سوریه

کارشناسان عراقی بر این باورند که ترس انگلیسی ها و فرانسوی ها از خطر احیای داعش نوعی بستر بازگشت استعمار قدیمی انگلیس و فرانسه در عراق و سوریه است.

طبق این اعتقاد ، با توجه به تصمیم ایالات متحده برای ترک منطقه و تمرکز بر قدرت رو به رشد چین ، لندن و پاریس ، همانطور که در آغاز قرن گذشته ، سعی در تسلط بر مناطق تاریخی استعمار خود در منطقه دارند.

پیش از این ، برخی از کارشناسان عراقی ، مانند سمیر عبید ، روشن کردند که ایالات متحده پرونده عراق را تا حد زیادی پس از انتخابات 2018 به انگلیس واگذار کرده است و بیشتر اعضای کابینه حیدر العبادی چهره های انگلیسی را برجای گذاشته است. شهروندان (عراقی-انگلیسی).

بیشتر بخوانید  این طرح ترمز دلار را کشید: بازار دوباره تکان می‌خورد؟

کاظم الحجج ، کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی عراق ، به ایرنا گفت: “عراق و فرانسه در تلاشند توزیع مجدد منطقه را انجام دهند تا عراق سهمیه انگلیس و سوریه سهمیه فرانسه باشد.”

وی تأکید کرد: تروریست ها در مورد خطرات داعش واقعیت ندارند ، زیرا اولاً ، داعش دیگر عناصر مبارز مانند سال 2014 را ندارد و همه گروه های کوچک پراکنده شده اند و ثانیا قدرت نظامی عراق بالغ شده است.

وی وجود نیروهای مختلف مسلح و همچنین الحشد الشعبی را یک نیروی تضمینی علیه داعش می داند و بر این واقعیت تأکید می کند که در نبرد سه ساله با داعش (2014-2017) نیروهای ائتلاف بین المللی کمترین حضور در جنگ.

الحاج افزود انگلیس ، فرانسه و برخی کشورهای اروپایی ، اعضای ناتو و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ، می دانند که هیچ پوشش قانونی برای ماندن در منطقه ندارند ، بنابراین آنها می خواهند ایالات متحده را برای ماندن در منطقه ترغیب کنند تا حضور خود را بپوشانید. آمریکایی ها پنهان می شوند.

وی استدلال می کند که با توجه به اینکه واشنگتن بیشترین حضور نظامی را در ناتو یا ائتلاف بین المللی دارد و می تواند با استفاده از زور سیاست های خود را به جامعه بین المللی تحمیل کند ، تروریست های فرانسوی و انگلیسی در تلاشند تا ایالات متحده را برای ماندن در منطقه ترغیب کنند.

الحاج خاطرنشان کرد که از نظر عراق و به ویژه گروه های مقاومت ، ایالات متحده ، انگلیس و فرانسه هر دو روی یک سکه هستند و داعش اشغال و غارتگری خود را در منطقه برنامه ریزی و توجیه می کند ، از این رو توزیع نقش در این اتفاق می افتد.

به گفته الحاج و بسیاری از کارشناسان عراقی ، انگلیس و فرانسه در تلاشند آینده ایالات متحده را در منطقه پر کنند تا واشنگتن در مقابله با چین آزادتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید