تروریسم رسانه‌ای علیه ایذه



آنچه دیگران می خوانند:

شامگاه چهارم آبان ماه، گروهی ناشناس به سمت ماموران پلیس، بسی و اطرافیانشان در حوالی بازار مرکزی شهر ایذه تیراندازی کردند. در جریان این اقدام هفت نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند. ساعتی پیش از این حادثه آشوبگران حوزه علمیه این شهر را به آتش کشیدند.

تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در یک قوم
این اقدام در شرایطی صورت گرفت که سوداگران از فراخوان های ضدانقلاب برای اعتصاب عمومی از 3 تا 5 آبان در کشور استقبال نکردند. اما این حادثه تروریستی در شهری که ساکنان آن از ایل بختیاری هستند، پس از حوادث مشابه در شهرهای کردی، بلوچ و آذربایجانی، نشان از سرمایه گذاری عظیم دشمن برای فعال سازی و بهره برداری از تفرقه های قومیتی و مذهبی در مناطق عمدتاً مرزی دارد تا تکمیل شود. پروژه سوریه، ساخت کشور.

تصاویر دوربین از آغاز ناامنی در ایذه
اولین تصاویر از حادثه در ایذه نشان می دهد که تروریست ها ساعتی قبل از جنایت راکبان مسلح دو موتورسیکلت هستند که قبل از ارتکاب جنایت سعی می کنند آنها را از دوربین های مداربسته سطح شهر خارج کرده و از اقدام تروریستی آنها جلوگیری کنند. ثبت می شود. بررسی اکانت فضای مجازی نیز حاکی از آن است که تروریست ها لحظه به لحظه جنایت ایذه را در بستر اینستاگرام و صفحه ای با نام “قیام ایذه” کانالیزه می کنند. این صفحه که قبل از ناآرامی های اخیر با نامی دیگر اعتصابات کارگری را در بوسر رهبری می کرد، لحظه به لحظه عملیات تروریستی ایذه را رهبری و تشویق می کرد. این صفحه که حدود 130 هزار دنبال کننده دارد، لحظاتی قبل از اقدام تروریستی نوشت: “یک نفر به سمت افسران کلت شلیک کرد!” هرکسی می تواند اسلحه بیاورد” هنگام انجام این اقدام تروریستی، صفحه اینستاگرام با شور و شوق اعلام کرد: “شما هستید. داغ، دو موتور بالای افسران شلیک می کند.” تروریست ها نیز از جنایت خود خوشحال هستند. اکنون شرایط برای اشغال کلانتری مهیا است.” و اعلام کرد “آمبولانس را آتش بزنید”. پس از اینکه مشخص شد در این جنایت دو کودک 9 ساله کشته و 13 ساله این صفحات با رفع خوشحالی آنها تیراندازی را به نیروهای امنیتی نسبت دادند.
مراسم تدفین شهدای ترور با حضور دولتمردان
روز گذشته مراسم تشییع 5 شهید حادثه تروریستی با حضور هزاران نفر از مردم و مسئولان استانی و کشوری در ایذه برگزار شد.
محسن رضایی دیروز در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی ایذه اظهار داشت: سه جنایتکار این حادثه که قصد فرار از مرز ماکو را داشتند دستگیر و به اهواز منتقل شدند و مردم ایران مطمئن باشند. که تمامی عوامل این حادثه مرگبار شناسایی و دستگیر خواهند شد. وی افزود: از مقامات قضایی تقاضا دارم جنایتکاران این حادثه تروریستی را به ایذه بیاورند و در مقابل چشمان مردم این شهر مجازات و در ایذه قضاوت کنند تا بدانند ایذه قهرمانی است که همیشه بر سر او ایستاده است. پا و خم نمی شود به نمایندگی از چندین شهید و مسیری که تاریخ ادامه دارد. رضایی گفت: در شناسایی این مجرمان تاخیری وجود نخواهد داشت. معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایذه همواره یکی از کانون های مردم بختیاری بوده اند، گفت: ایذه قهرمان تاریخ سازی در تاریخ ایران اسلامی را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید  نتایج رتبه بندی مutesسسات تحقیقاتی در سال 1998-99 اعلام شد

ابهامات در ادعای مادر کیان
در مراسم تشییع پیکر شهید کیجان پیرفلک کودک نه ساله ای که در این حادثه تروریستی جان باخت، مادر وی به ایراد سخنرانی پرداخت. خانم مولایی در ابتدای صحبت هایش می گوید که به شوهرش گفته است که زودتر برود تا از روستا به شهر برگردد زیرا “تیراندازی از ساعت شش شروع می شود.” وی در روایت این حادثه می گوید آنها در حال رانندگی به سمت منزلشان مقابل هلال احمر ایذه بودند که به دلیل ناامنی و ازدحام مردم پلیس از آنها خواست مسیر خود را تغییر دهند. او به دور زدن ادامه می‌دهد و با ماشینش برمی‌گردد، و چون شیشه‌های ماشین بالا بود، “نمی‌دانم فکر می‌کردند می‌خواهیم تیراندازی کنیم یا هر چیز دیگری”، ماشین آنها توسط “افراد داخل” هدف تیراندازی قرار می‌گیرد. جلگه.” لباس ها”.
یک شاهد عینی حادثه تروریستی ایذه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روایت مادر کیجان پیرفلک که در حادثه تروریستی ایذه جان باخت.

وی در مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهید در خصوص نحوه جان باختن این کودک نه ساله گفت: شب حادثه خانواده پیرفلک در حال رانندگی در خیابان بودند که با تذکر ماموران امنیتی مواجه شدند. پلیس که قصد رفتن به محل درگیری و اغتشاش را داشتند، به دلیل گوش نکردن به این توصیه ماموران به اطراف نروید و به سمت محل درگیری و تجمع اغتشاشگران ادامه دهید. وقتی خودروی خانواده پیرفلک به محل تجمع اغتشاشگران و تروریست ها رفت، تصمیم به دور زدن مجدد گرفتند و در حالی که با انگیزه ای نامعلوم در حال دور زدن عناصر تروریستی بودند شاید تصور می کردند که این خودرو متعلق به نیروهای امنیتی و انتظامی است. برای شناسایی آمدند و پس از اینکه متوجه شدند او در حال فرار است، او را با رگبار بستند. این شاهد عینی با حضور در محل حادثه به نحوه برخورد گلوله ها به خودروی خانواده پیرفلک اشاره کرد و افزود: طبیعی است که سرنشینان خودرو که انتظار چنین اتفاقی را نداشتند دقیقاً اطلاعی نداشتند. تیراندازی در آن لحظه از کدام سمت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید  از حساب این افراد خودبه‌خود مالیات کسر می‌شود+ جزییات

اگر ماموران امنیتی قصد تیراندازی به خودرو را داشتند از ابتدا اجازه عبور نمی دادند و یا در همان لحظات اول تیراندازی می کردند با وجود اینکه به قول مادر محترم و داغدار کیجانا نیروهای امنیتی نیروها از آنها خواستند که به اشرار اجازه ندهید. اما پس از اینکه خانواده کیان ابتدا به سمت آشوبگران حرکت کردند و تصمیم خود را در اواسط راه برای بازگشت به نیروهای امنیتی تغییر دادند، تروریست ها تیراندازی کردند. وی تاکید کرد: در جریان این تیراندازی ها چند تن از نیروهای بسی به همراه خانواده کیان زخمی و کشته شدند. در همین حال یک مقام آگاه امنیتی در استان خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: صحنه جنایت برای ما کاملا واضح است و تصاویر حادثه برای شناسایی عاملان این جنایت در حال بررسی است.
پس از انتقال مجروحان و شهدا به بیمارستان ایذه، عده ای از عدم حضور نیروهای امنیتی در بیمارستان سوء استفاده کرده و به آنجا حمله کردند و با ایجاد درگیری، چند تن از بسیجیان را با چاقو در بیمارستان مجروح کردند و جسد کیان را نیز مجروح کردند. به زور از سردخانه بیرون آورده شد، احتمال می رود پس از اطلاع پدربزرگ کیان، پیکر بسیار پاک این شهید دوباره به سردخانه منتقل شده باشد. این مقام امنیتی استان از تمرکز ویژه بر بررسی ابعاد امنیتی، قضایی و پزشکی این حادثه خبر داد و اعلام کرد که نتایج تحقیقات به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

جزئیات حادثه از زبان یکی از جانبازان
شب گذشته فیلمی از یکی از نیروهای امنیتی که در حادثه تروریستی ایذه در بیمارستان بستری و مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود منتشر شد. این فرد اظهار داشت: قبل از این حادثه طبق دستور به ما اطلاع داده شد که در چهارراه هلال احمر مستقر شویم، در حالی که سلاح جنگی نداشتیم و فقط یک پینت بال و فقط یک وینچستر برای درگیری احتمالی داشتیم. (اسلحه) ساچمهای را با خود بردیم. مدتی پس از استقرار صدای تیراندازی از راه دور شنیده شد و تعدادی موتورسوار نیز به سمت ما در حرکت بودند. وی افزود: در همین حین فرمانده میدانی به نیروها دستور داد تا برای متفرق کردن مردم به سمت خیابان حرکت کنند. مردم در خیابان و از اصابت گلوله به آنها جلوگیری کردند این در حالی بود که افراد مسلح همچنان تیراندازی می کردند و شاید بیش از 30 گلوله شلیک شده بود.
این جانباز حادثه افزود: قصد داشتیم همه حاضران در خیابان را متفرق کنیم که ناگهان فردی مسلح به کلاشینکف وارد درگیری شد و من فریاد زدم که نیروهای خودی برگردند و مراقب باشند و در این حادثه گلوله به من اصابت کرد. در گردن، بیهوش شدم.
سخنانی از عمو و پدربزرگ کیان پیرفلک
اما برخلاف صحبت های مادر کیان، دیگر بستگان شهید کیان پیرفلک داستان دیگری را روایت کردند. عمو کیان پیرفلک در مصاحبه ای اعلام کرد که این حادثه مشابه حادثه تروریستی شچراگ است. وی با بیان اینکه شهادت برادرم دل همه را به درد آورد، گفت: انتظار ما از نیروهای امنیتی این است که هر چه زودتر قاتلان را شناسایی و به اشد مجازات برسانند تا مادر، خانواده و سایر خانواده ها متضرر نشوند. پدربزرگ کیان نیز با بیان اینکه کیان بی گناه است، خواستار پیگیری و برخورد با عاملان این حادثه تروریستی شد. گفت: باید معلوم شود که چرا این کار را کردند. آنها می خواستند به خانه بروند که تیراندازی کردند.

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای متقاضیان وام بانکی

دستگیری 11 مامور
صادق خلیلیان استاندار خوزستان روز گذشته در تشریح حادثه تروریستی ایذه اعلام کرد: پس از این حمله دستگیری عاملان این حادثه در دستور کار نیروهای امنیتی قرار گرفت و 11 نفر از عوامل این حادثه دستگیر شدند. . . وی با بیان اینکه یکی از این تروریست ها در مرزهای شمال غرب دستگیر شد، تصریح کرد: این فرد قصد داشت با خروج از مرزهای شمال غربی خود را به اروپا و یکی از کشورهای غربی برساند که دستگیر شد.
شایان ذکر است که در روزهای پنجشنبه و جمعه صدها متن در فضای مجازی تولید شد که نیروهای امنیتی را عامل حمله به خودروی خانواده پیرفلک معرفی کرد.


دیدگاهتان را بنویسید