ترمینال جدید در فرودگاه کیش به مرحله نهایی خود رسیده است – اخبار جزایر خلیج فارس – اخبار تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کیش وام ترمینال جدید در فرودگاه کیش 850 میلیارد تومان و حدود 32 میلیارد یورو است. با طراحی منحصر به فرد نردبان های تلسکوپی ، شرایط را برای پارک همزمان 15 هواپیما فراهم می کند ، به طوری که مسافران می توانند همزمان از پل سوار و خارج شوند. بودن.

85 درصد پیشرفت در ترمینال جدید در فرودگاه کیش

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش از آماده بودن 15 درصد زیرساختهای باقیمانده این پروژه خبر داد و گفت: حدود 25 درصد پیشرفت این ترمینال با پشتیبانی مالی انجام شده است سازمان منطقه آزاد کیش. کمتر از یک سال

علی عرب گفت: خوشبختانه کلیه تجهیزات و زیرساختهای 15٪ باقیمانده این پروژه مهم فرودگاه مانند تاسیسات و ساختمانهای تجهیزات الکترونیکی برای اجرا آماده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه کیش ، در کنار بندر تجاری جزیره ، یکی از اصلی ترین نقاط ورود و خروج است و توسعه آن برای افزایش ظرفیت در دستور کار این مجموعه است ، افزود: در بخش بندر ، بزرگترین نگاه به کالاها و تجارت و در بخش فرودگاه مورد توجه صنعت گردشگری است.

به گفته عرب ، برای طراحی و بهبود پیشخوان های پذیرش مسافر و بار در ترمینال فرودگاه جدید و تأمین بسیاری از زیرساخت ها و پروژه های این پروژه ، از شرکت های دانش بنیان محلی استفاده شده است و این موضوع علاوه بر اقتصادی بهره وری و جلوگیری از خروج ارز ، توانمند می شود. همچنین به صندوقی برای نوآوری و شکوفایی کشورمان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید  دادستان قزوین: کانال آب قزوین باید ایمن باشد - اخبار قزوین - اخبار استانهای تسنیم

وی با اشاره به مناقصه فرودگاه جدید کیش در اواخر سال 1991 و آغاز پروژه در سال 1992 گفت: مواردی مانند نقاط ضعف پیمانکار ، محدودیت های تاج و شرایط تحریم ها اجازه نمی دهد پروژه به موقع به بهره برداری برسد و در زمان مورد نظر “

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تأکید کرد: ما در این پروژه و در برنامه افتتاح پروژه های عمرانی با حضور مجازی رئیس جمهور ، بخشها و امکانات مختلف این فرودگاه کیفیت را فدای سرعت عمل نخواهیم کرد معرفی خواهد شد “

وی با اشاره به روش افتتاح پایانه های فرودگاه در سایر کشورها افزود: در آینده نزدیک این ترمینال به صورت مرحله ای و هر بار با یک شرکت هواپیمایی افتتاح می شود و سپس فرودگاه قدیمی به پروازهای خارجی اختصاص می یابد.

عرب گفت: خلوص ، نقدینگی و اوراق صکوک روش تأمین اعتبار این پروژه بود که در قسمت اول اوراق صکوک ، در مجموع 300 میلیارد تن هزینه شد و اکنون 100 میلیارد تن دیگر آماده مصرف است.

یکی از مزایای ساخت این پروژه در جزیره کیش به عنوان مهمترین مقصد گردشگری جنوب کشور ایجاد 13 پله برقی ، 12 دستگاه آسانسور و 6 پل تلسکوپی برای حمل بار کامل مکانیزه برای ترمینال جدید است که از آن استفاده می شود این پل ها ، ظرفیت مسافر از 3 میلیون تا 6 میلیون نفر است.

وام 850 میلیارد تومانی و 32 میلیون یورویی برای پروژه فرودگاه کیش

معاون فنی و عمرانی شرکت عمران ، آب و خدمات کیش میزان قرارداد اول در فرودگاه را 74 میلیارد تومان ، در قرارداد دوم 14 میلیون یورو و قرارداد سوم 97 میلیارد تومان و 17 میلیون یورو دانست و گفت: با تعدیلاتی که در سالهای اخیر انجام شده است ، هزینه این پروژه در کل 850 میلیارد تن در بخش ریالی و حدود 32 میلیون یورو در بخش ارز است.

بیشتر بخوانید  آیا می‌توانید معمای ریاضی 9-3×5÷155 را در پانزده ثانیه حل کنید؟

امین صفایی با اشاره به حضور بیش از 70 پیمانکار متخصص در این پروژه افزود: طبق برنامه قبلی قرار بود این پروژه در تاریخ 15 تیرماه به بهره برداری برسد اما هر یک از این پیمانکاران دارای تاخیر بودند که متاسفانه می تواند این ترمینال را در فرودگاه باز کند در “او به ما وقت داد.

هزینه ای ندارد این ترمینال با 42000 متر مربع زیربنا در 4 طبقه سومین کشور در کشور است از این جهت که طبقه اول به فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافر و پله ها و ارتباط آسانسور برای تحویل اختصاص داده شده است. سالن های بار برای مسافران ورودی.

در طبقه دوم این ترمینال فضایی برای کنترل گذرنامه ، خروج و بازرسی وجود دارد و در طبقه سوم یک رستوران و کافه و با سیستم های مدرن و تجهیزات مدرن یکی از مدرن ترین ترمینال های فرودگاه کشور است. .

این طراحی کاملاً مکانیزه شامل ویژگی های پیشرفته ای از قبیل شیشه سه جداره ، رنگ نما و نسوز و عایق “الاستومری” است که برای مهندسی عمران استفاده می شود و دارای انعطاف پذیری و دوام بالایی است و تأثیر عمده ای در رشد فیزیکی و توسعه ترمینال خواهد داشت.

جزیره کیش یکی از مهمترین جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان است و در جنوب کشور واقع شده است.

انتهای پیام / 7558 / ح

دیدگاهتان را بنویسید