ترفند تخلیه حساب بانکی با فروش لوازم التحریر ارزان!


به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس پلیس فتا از شناسایی و کشف یک پرونده مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان با استفاده از ترفند ارزان فروشی تجهیزات اداری خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گدرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد 500 میلیون ریال غیرقانونی از حساب بانکی وی برداشت شده و پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل شد.

این افسر پلیس ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در فضای مجازی با سایتی برای فروش لوازم اداری برخورد کردم که با قیمتی کمتر از بازار به فروش می رسید، وسوسه شدم و از طریق درگاه بانک خرید کردم. در داخل سایت موجود است و پس از وارد کردن مشخصات حسابم در تراکنش ها با مشکل مواجه شدم و پس از چند لحظه حساب بانکی من خالی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول اظهارات شاکیه، موضوع در دستور کار قرار گرفت و رسیدگی به پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و کسب اطلاعات شدند. در مورد هویت خود و دریافتند که فروشنده لوازم اداری جعلی اطلاعات حساب بانکی مشتریان را در آستانه بازگشایی مدارس و یک پورت جعلی سرقت می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با شناسایی مجرم و جمع آوری مستندات کامل و جامع توسط پلیس، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و متهم پس از انجام تشریفات قضایی در مخفیگاهش در یکی از مناطق جنوبی دستگیر شد. تهران بزرگ به همراه تجهیزات الکترونیکی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

بیشتر بخوانید  ویدیو عجیب از لحظه سرقت وحشتناک موتور سیکلت با کلاشینکف در روز روشن! -

کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی با فروش ارزان لوازم اداری!

گودرزی بیان کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در آزمایشگاه پلیس فتا اعتراف کرد و اظهار داشت که با راه اندازی سایت فروش لوازم اداری و درگاه جعلی بالغ بر 5 میلیارد ریال از بیش از 19 شهروند کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات فریبنده فضای مجازی را نخورید و در نظر داشته باشید که ارزانی بی دلیل می تواند یکی از ترفندهای مجرمان اینترنتی باشد، از جستجوی دسترسی به اینترنت بانک خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که موتورها تا حد امکان دقیق هستند. بررسی کنید که آیا آدرس وارد شده است و موارد مشکوک را به صورت آنلاین از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.ciberpolice.ir به کارشناسان ما گزارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید