ترفند تخلیه حساب بانکی با فروش لوازم التحریر ارزان!



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس پلیس پایتخت فتا از شناسایی و کشف یک پرونده مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان با استفاده از ترفند ارزان فروشی تجهیزات اداری خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی برداشت غیرقانونی 500 میلیون ریال از حساب بانکی وی شد که در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شده است.

این افسر پلیس ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در فضای مجازی به سایتی برای فروش لوازم اداری برخورد کردم که با قیمتی کمتر از بازار به فروش می رسید، وسوسه شدم و از طریق درگاه بانکی اقدام به خرید کردم. در داخل سایت موجود است و پس از وارد کردن اطلاعات حسابم با مشکل تراکنش مواجه شدم و پس از چند لحظه حساب بانکی من خالی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت اظهارات شاکیه، موضوع در دستور کار قرار گرفت و رسیدگی به پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با استفاده از روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و کسب اطلاعات شدند. در مورد هویت خود و دریافتند فروشنده جعلی لوازم التحریر در حال سرقت مشخصات حساب بانکی مشتریان در آستانه بازگشایی مدارس و یک درگاه جعلی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با شناسایی هویت مجرم و جمع آوری مستندات کامل و جامع توسط پلیس، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی، متهم در مخفیگاهش در یکی از مناطق جنوبی دستگیر شد. تهران بزرگ به همراه تجهیزات الکترونیکی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی با فروش ارزان لوازم اداری!

گودرزی بیان کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس آزمایشگاه فتا اعتراف کرد و اظهار داشت که با راه اندازی سایت فروش لوازم اداری و درگاه جعلی بیش از 5 میلیارد ریال از بیش از 19 شهروند کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات فریبنده فضای مجازی را نخورید و در نظر داشته باشید که ارزانی بی دلیل می تواند یکی از ترفندهای مجرمان اینترنتی باشد، برای ورود به بانک اینترنتی خود، از جستجو در جستجو خودداری کنید. موتورها را تا حد امکان و از صحت آن مطمئن شوید. بررسی کنید که آیا آدرس وارد شده است و موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.ciberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید