آژانس فارس – گروه رسانه ها: رسانه های فارسی با دولت های متخاصم و مخالفان و گروه های جدایی طلب همراه هستند. آنها بلوک رسانه ای مخالف علیه جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند. اعضا و م componentsلفه های این بلوک علی رغم برخی اختلافات فکری و رفتاری ، سه هدف استراتژیک اصلی دارند: اول ضربه زدن به اسلام ناب محمد (صلح) ، دوم سرنگونی جمهوری اسلامی و سوم سرنگونی استقلال ایران. . این سه هدف اصلی توسط عوامل رسانه ای مخالف استفاده می شود تا از هر فرصت و ابزاری نوظهور استفاده کنند. بنابراین دامنه جنگ رسانه ای دشمن امروز محدود به امواج ماهواره ای نیست و به فضای مجازی و اینترنت نیز کشیده شده است.
* تغییر و تحول علم در جهان شناختی ، تکمیل پروژه تأثیرگذاری
با توجه به تغییرات علوم و تغییراتی که در سطح جنگ ها در زمینه های مختلف از جمله جنگ های مناسب برای فضای انسانی و پدیده های ناشی از تکامل انسان در اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، امنیتی ، فرهنگی و رسانه ای رخ داده است ، می تواند گفت که قبل و در ابتدا پدیده ها بر اساس عملیات روانی ، تکنیک ها و تاکتیک ها مورد مطالعه قرار می گرفتند و شامل اهداف و استراتژی های عملیات روانی بود ، اما پس از تکامل این علوم پدیده جدیدی به نام مدیریت ادراک مفهوم این دانش کامل شد. اگرچه برخی معتقدند که مدیریت ادراکات ناشی از اثربخشی روشهای عملیات روانی در قلمرو انسان و در تکامل تاکتیک ها است ، اما در بسیاری از نقاط نشان داده شده است که اساساً مدیریت ادراک دقیق تر و جدا از مشکلات است. . به نظر می رسد جراحی روانشناسی
شاید یکی از ریشه های عملیات روانی ایجاد تغییر در ادراکات باشد ، اما روند مدیریت ادراک دارای ویژگی های خاصی است و شامل تکنیک های تخصصی جدید است.
وی همچنین پس از بحث در مورد مدیریت ادراک انسان به فرایندی دست یافت علوم شناختی نامیده می شود در یک مورد ساده تر ، باید گفت که عملیات روانشناختی عمدتا بر نتیجه متمرکز هستند و علوم شناختی روند نتایج را در نظر می گیرد و هیچ دستوری برای رسیدن به نتیجه وجود ندارد.
اما تأکید در زمینه علوم شناختی بر مسیر پیش بینی شده از ابتدا تا انتها است. بنابراین ، علوم شناختی متشکل از علوم روانشناسی ، رسانه ها به طور کلی ، تاریخ ، رفتارگرایی ، هنر ، فلسفه و منطق و بخشی از جامعه شناسی و انسان شناسی است که دارای تکنیک ها و تاکتیک های بسیار پیچیده ای است و در نهایت دانش مناسب برای طراحی طراحی.
بنابراین با این تفاسیر ، وقتی این دانش را با یک مسیر مهندسی تحلیل می کنیم ، نتیجه کاملاً طراحی شده ، مهندسی و محاسبه شده به اپراتور داده می شود.
برخی افراد زمینه عملیات روانی را با علوم شناختی اشتباه گرفته و به جای فنون علم شناخت ، فن آوری عملیات روانی را معرفی می كنند. به همین دلیل ، برنامه کوتاه داستان رنگی به بررسی و معرفی مفاهیم و نمونه های هر یک از تکنیک های علمی شناختی در حوزه رسانه می پردازد.
* علوم شناختی زمینه طراحی در نبردهای جدید است
دکتر علیرضا داوودی ، کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی ، ضمن تشریح عملکرد رسانه های زبان خارجی به زبان فارسی ، روش “امنیت مشکوک” را معرفی کرد و گفت: “تمام تلاش رسانه های مخالف این است که مردم امنیت خود را به شک بیندازند. عباراتی که به این موضوع پرداخته “قطعاً مشکوک است.
داوودی افزود: این روش بخصوص در مواردی كه موضوع مشاركت و مشاركت در انتخابات مطرح است ، توسط رسانه های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.
این متخصص رسانه های خارجی و علوم شناختی گفت: رسانه های خارجی سعی می کنند مخاطبان خود را نسبت به پیشنهادهایی که مشارکت را به پیشنهاد رشد انقلاب و نظام پیوند می دهد ، بدبین و در نهایت بدبین کنند.
استدلال در پاسخ به این سوال که آیا این ادعاها لحاظ شده است یا خیر؟ وی افزود: مسلم است که مشارکت منجر به ثبات می شود ، اما رسانه هایی که از این حربه برای تأثیرگذاری بر مخاطبان خود استفاده می کنند ، آنها را در دلایل این امنیت شک می کنند.
وی به عنوان مثال “امنیت مشکوک” را مثال زد و گفت: “امنیت مشکوک به این معناست که مردم صد در صد از یک شی مطمئن هستند و این امنیت آنقدر دقیق و محاسبه شده است که هیچ دخالتی در آن و رسانه های خارجی وجود ندارد. با این واقعیت تعیین می شود که به عنوان کره فلزی منسجم دست نخورده باقی بماند.
وی ادامه داد: “حال ، اگر این گوی فلزی در ظرف آب قرار گیرد ، آب به آرامی باعث زنگ زدگی آن می شود و بوی نامطبوعی بر روی آهن ایجاد می شود ، که در اثر زنگ زدگی آب ایجاد می شود.”
وی گفت: انداختن یک گلوله آهنی به درون آب برای این آهن امنیت است اما به آرامی و به دلیل واقعیت ها و مشکلاتی که امنیت را محاسبه می کند ، زنگ زدگی ایجاد می شود که شک نمی کنید آهن باشد بلکه آهن است. به اتو مانند این آهن شک دارید.
داوودی گفت: بنابراین تکنیک امنیت مشکوک همیشه ایجاد بوی نامطبوع یا احساس ناخوشایند به آهن و پیشنهاد دوم است که نمونه ای از کار رسانه های خارجی در ارتباط با مردم ایران است.
* گاهی اوقات وظیفه رسانه های خارجی تغییر مستقیم نظر مخاطبان نیست
بر این اساس می توان گفت که گاهی اوقات وظیفه رسانه های خارجی تغییر مستقیم افکار عمومی نیست ، بلکه ایجاد تردیدها و اظهاراتی است که در آن عموم مردم متقاعد می شوند. در اینجا ، علوم شناختی در طراحی نبردهای جدید وارد عمل می شود. به عنوان مثال ، وقتی مشارکت رای دهندگان زیاد است و کارشناسان سیاسی می گویند این به معنای عملکرد مطلوب و دقیق جمهوری اسلامی است ، این شبکه ها بر اساس تکنیک امنیت مشکوک ، تجزیه و تحلیل هایی را ارائه می دهند که این امنیت را در اذهان عمومی نقض می کند.
ترفندهای رسانه های خارجی برای تغییر نظر مخاطبان فارسی روز به روز بیشتر می شود. آگاهی و درک از این جنگ بخشی از سواد رسانه ای است که امروز در ایران مورد نیاز است.
مجموعه “داستان رنگی” داستانی است درباره فنون جنگی مورد استفاده در شبکه رادیویی. رادیو گفتگو تولید و پخش می شود.
در دنیای امروز ، تکنیک های رسانه ای به حوزه علوم شناختی وارد شده اند ، بنابراین رادیو گفتگو مجموعه ای از 90 قسمت را برای آشنایی مخاطبان با این فنون آماده کرده است که هر روز ساعت 11:55 از رادیو FM 103.5 RF FM پخش می شود. مگاهرتز از آنتن عبور می کند.
این برنامه که به صورت ساختارهای جدید ، در هر قسمت و در گفتگو با علیرضا داوودی ، کارشناس ارشد امور رسانه و متخصص علوم شناختی ، با رویکردی تخصصی و تحلیلی و با مثالهای عینی قرار گرفتن در معرض خارجی و معاند طراحی و تولید شده است. تکنیک های رسانه ای برای از بین بردن ذهن مردم ایران.
انتهای پیام /