مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ترسناک ترین شخصیت های سینما و تلویزیون را به شما معرفی می کنیم! / تصاویر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، سمندون یکی از ترسناک ترین کارتون های دهه 60 و 70 بود. چهره ترسناک سمندون برای بچه های دهه 60 و 70 بسیار زیبا بود. ناصر هاشمی در نقش سمندون بازی کرد. سمندون را الان یکی از نوستالژیک ها می دانند. اخبار را با دیگر شخصیت های کارتونی ترسناک دنبال کنید سمندون ما ملاقات می کنیم

سریال ها و کارتون های نوستالژیک دهه های گذشته اوقات فراغت بچه های دهه شصت و هفتاد را با این شخصیت های ترسناک پر کرده است.

بچه های متولد دهه شصت و هفتاد در فیلم ها و سریال ها با فضای عجیبی روبرو هستند و شخصیت های ترسناک رعایت قوانین مختلفی را به آنها آموزش داده اند.

در برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این دو دهه از تلویزیون پخش شده‌اند، شخصیت‌های ماندگاری دیده می‌شوند که با ظاهر ترسناک خود باعث وحشت در دل بینندگان می‌شوند.

شخصیت هایی مانند سمندون و برونکا در کارتون چوبی که در غیر این صورت باعث ترس می شوند در برنامه های گروهی از کودکان و نوجوانان گنجانده شده و برای آنها ساخته شده است.

در این قسمت مروری خواهیم داشت بر برخی از ترسناک ترین شخصیت های فیلم ها و سریال های دهه 60 و 70 میلادی.

کارتون چوبی

«چوبین» یکی از محبوب ترین کارتون های کودکان دهه شصتی است که در سال 95 ساخته شده است.

این کارتون تخیلی و ماجراجویانه یک شخصیت کارتونی کوچک و بامزه اما باهوش، باهوش و خلاق به نام چوبین داشت که سعی می کرد مادرش را نجات دهد و با هیولای شرور و ترسناک به نام برانک و عواملش مبارزه کند و در بیشتر موارد پیروز شود. شد.

بیشتر بخوانید  احداث باغ پربار و متراکم با ارقام نهال سیب اصلاح شده

برونکا در مبارزه با چوب همیشه ماشین های عجیب و ترسناکی می فرستاد، اما سنگ براقی که در دستبند چوبی داشت قدرت فوق العاده ای به او می داد. در نهایت با شکست برونکا و نجات مادرش، چوبین به همراه او در سفینه فضایی به ستاره درخشان باز می گردد.

فیلم شهر موش ها

شهر موش ها به کارگردانی محمدعلی طالبی و مرضیه برومند در سال 1364 ساخته شد.

در این سریال گربه ای بود که موش ها از ترس او را «نبر نبر» صدا کردند. موش ها پس از حمله ای به نام اسمابر شهر خود را ترک می کنند و به شهر دیگری می روند. به این ترتیب والدین موش ها راه سریع تری را برای آماده سازی شهر انتخاب می کنند و بچه های موش راه زیادی را طی می کنند.

در شهر Miševi 2، نام Nabar با ظاهری ترسناک ظاهر می شود و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین ساکنان شهر می شود. سری دوم فیلم شهر موش ها در سال 2014 منتشر شد.

سریال سمندون

«سمندون» یکی از سریال های نادری است که اگرچه ترسناک است اما مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته و در خاطره ها مانده است. این سریال به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی در سال 1373 ساخته شد و داستان کودکی غول پیکر 2000 ساله به نام سمندون را روایت می کند.

در خانه خاله ام زیرزمینی مرموز وجود دارد که برادرزاده خاله وقتی نقش ناصر هاشمی را بازی می کند، قصد داشت کارش را انجام دهد. او با رفتن به زیر زمین، این کودک غول پیکر را پیدا می کند که در آنجا زندگی می کند و منتظر مادرش است.

بیشتر بخوانید  تروریست‌های شاهچراغ در آخرین دفاع‌شان چه گفتند؟

شخصیت سمندون به خاطر ترسناک بودن مورد انتقاد قرار گرفته و ادامه این سریال برای همیشه فراموش شده است.

ماجراهای دریچه زنبور عسل

«ماجراهای دریچه زنبور عسل» یکی دیگر از کارتون های ژاپنی محصول سال 1970 است که داستان زنبوری به نام هچ را روایت می کند.

هاچا در کودکی مورد حمله زنبورها قرار گرفت و از مادرش که یک ملکه بود فرار کرد. او برای یافتن مادرش به سفری طولانی رفت و با خطرات زیادی روبرو شد. ملخ سبز یکی از شخصیت های ترسناک این کارتون بود که ظاهری ترسناک داشت.

فیلمی از دزدان عروسک

فیلم دزد عروسک ها به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال 1368 در فهرست فیلم ها و سریال های ترسناک دهه شصت قرار دارد.

در این سریال دو شخصیت به نام‌های عجوزه و گنجو وجود دارند که برای برهم زدن آرامش لیلا و بهرام در خارج از شهر اسیر می‌شوند، اما این کودکان با تلاش خود از دست عجوزه پیرا و گنجو آزاد شدند.

دزد عروسک

فیلم پنج بچه و شنی

فیلم پنج کودک و شنی ساخته جان استیونسون در سال 1383 که از تلویزیون ایران نیز پخش شد.

داستان فیلم درباره پنج خواهر و برادر است که به دلیل ناامنی جنگ مجبورند چند روزی را دور از خانواده در خانه عمویشان در قسمت دیگر بگذرانند. آن ها در ساحل با موجود عجیبی به نام «ساندی» مواجه می شوند که با آنها دوست می شود و باعث اتفاقات مختلفی می شود.

سریال السون ولسون

سریال عروسکی السون و والسون به کارگردانی ناهید محمدیان و کامبیز صمیمی مفخم ساخته شد که در سال 95 از شبکه یک پخش شد.

بیشتر بخوانید  برنامه ریزی صحیح و همدلی کارکنان دو رکن اصلی افزایش تولید است

در این سریال عروسکی به نام «دون دان» بود که با نگاه ترسناک خود دو پسر داستان به نام های السون و ولسون را به خوردن شکلات و شیرینی ترغیب کرد تا دندان هایشان هم مانند او خراب شود. این مجموعه در مورد بهداشت دهان و دندان ساخته شده و آهنگ های او از دیرباز بین کودکان خوانده می شود.

فیلم الیور توئیست

الیور توئیست اولین بار در سال 1948 بر اساس رمانی از چارلز دیکنز فیلمبرداری شد. این فیلم درباره زندگی الیور تویست بود که بدون نظارت والدین در جامعه آن زمان انگلیس و در میان افراد فاسد بزرگ شد و با مشکلات مختلف زندگی دست و پنجه نرم کرد.

در این فیلم فاگین یکی از شخصیت های منفی داستان مسئول پرورشگاه بود که با ظاهر وحشتناک خود یتیمان را برای دزدی بزرگ می کرد.

سری ضخیم و لاغر

چاق و لاغر سریالی به کارگردانی مسعود رسام و حسن زارعی محصول سال ۱۳۶۵ بود که دو شخصیت عروسکی به همین نام داشت.

این دو عروسک وظیفه داشتند به نام رئیس شهر را خراب کنند، اما به دلیل بدحجابی همیشه رئیس را عصبانی می کردند. فضای کلی سریال و موسیقی دلهره آور آن مدام ترس را در دل اکثر کودکان و نوجوانان نگه می داشت.

این سریال در 5 فصل ساخته شد و پخش آن تا سال 90 ادامه داشت.

چاق و لاغر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *