مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تردد اتوبوس خبرنگاران ممنوع شد!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در پی صدور بخشنامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوس به سازمانها و م institutionsسسات راهداری ، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد قبل از حادثه ای که برای اتوبوس های روزنامه نگاران اتفاق افتاد ، اسمارت وزیر اصرار داشت ، کارت ها و مجوزهای فعالیت توسط یک شرکت حمل و نقل ممنوع شد.

به گزارش ایسنا ، حدود دو هفته پس از حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه که منجر به کشته شدن دو خبرنگار محیط زیست ایسنا و ایرنا و زخمی شدن تعدادی دیگر از روزنامه نگاران شد ، وزیر بخشنامه راه و شهرسازی به کلیه وزارتخانه ها ابلاغ شد. در این بیانیه آمده است: “جاده های عمومی مسافربری (بدون وضعیت و غیر مجاز) ، از جمله موارد زیر ، مسافران را در طول شبکه جاده های حومه منتقل کرده است.”

ادامه این مکاتبات به شرح زیر است: هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی کالا و مسافر توسط دستگاه های دولتی ، نظامی و انتظامی ممنوع است. در این بخشنامه وزیر راه و شهرسازی تأکید شده است که طبق ماده 203 آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، حمل و نقل مسافر با وسیله نقلیه با شماره شخصی و بیشتر مجوزهای لازم حمل و نقل مسافر از وزارت راه و شهرسازی یا شهرداری ممنوع است مگر در موارد اضطراری و با اجازه پلیس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راهنمایی و رانندگی.

سرانجام ، در پایان این بخشنامه ، وزیر راه و شهرسازی تأكید كرد كه “برای تنظیم بیشتر و جلوگیری از بروز چنین حوادثی ، مطابق مصوبه 118th کمیسیون ایمنی راه های کشور از 26 ژوئیه 1400 و بخشنامه 28 مارس 1996 ، محورهای حومه ای فقط مجاز به سفر با اتوبوس های دارای مجوز از سازمان راه و ترابری و همچنین اتوبوس های متعلق به وزارتخانه ها ، سازمان ها ، آژانس ها ، دانشگاه ها ، بخش خصوصی و سازمان های نظامی و انتظامی هستند. مسافران ، کارکنان و خانوادهی آنها. “مسیرهای طولانی مدت ممنوع است.”

بیشتر بخوانید  با تشکر از شما ونوس از جشنواره فرایبورگ

اما نکته این است که این ممنوعیت قبلاً وجود داشته است ، اما مجری این تور رسانه ای ، یعنی سازمان محیط زیست ، از اجرای آن خودداری کرده است زیرا داریوش بیکر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافر جاده ای و سازمان حمل و نقل – در پاسخ با ایسنا به س fromال خبرنگار ایسنا که آیا این ابلاغیه قبلاً وجود داشته و پس از صدور توسط وزیر راه و شهرسازی ممنوع شده است؟ وی گفت: این ممنوعیت قبلاً وجود داشته و وزیر راه و شهرسازی با این ابلاغیه بر نظارت بر اجرای آن تأکید کرده است. وقتی تعدادی از عزیزان به عنوان مسافر سوار اتوبوس می شوند ، باید محدودیت های لازم رعایت شود و در حادثه ای که برای روزنامه نگاران پیش آمد ، سفر با این اتوبوس غیرقانونی بود.

وی افزود: فقط اتوبوس هایی که کارت هوشمند از اداره راه دارند و مجوز حرکت از شرکت حمل و نقل را دارند می توانند مسافران را در جاده های کشور جابجا کنند و بر این اساس هر اتوبوسی که هر دو را با هم نداشته باشد حق دارد عبور و بازرسی نیست.

مدیرکل حمل و نقل مسافر جاده ای و سازمان حمل و نقل گفت: شاید اتوبوسی مانند اتوبوس خبرنگاران کارت هوشمند فعال داشته باشد اما مجوز شرکت حمل و نقل وجود ندارد. این اتوبوس همچنین اجازه تردد در جاده ها را ندارد. اگر اتوبوس شماره ثبت شخصی یا عمومی داشته باشد و مشمول یک شرکت حمل و نقل نباشد ، شامل این ممنوعیت نیز می شود.

بیشتر بخوانید  یک شهر در سیستان و بلوچستان پاکستان تسخیر شد | عملیات دره بولان ۴۵ کشته داشت +ویدئو

باهرجوان تأکید کرد: البته از این پس سازمان راه نظارت خود را از طریق شرکت های حمل و نقل جاده ای تقویت می کند ، به طوری که هیچ اتوبوسی خارج از قوانین در جاده تردد نمی کند ، اما پلیس مسئولیت نظارت بر اجرای صحیح و دقیق این اعلامیه را بر عهده دارد. “از این نظر مشاهده شد تا اتوبوسهای خارج از این چارچوب مجاز به سفر نباشند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *