ترافیک از مرز مهران با وجود ممنوعیت خروج از مرزهای زمینی + عکس و فیلم


به گزارش خبرنگار حج و عبادت آژانس فارس از ابتدای سال جاری ، به دلیل شیوع مداوم ویروس کرونا مرزهای زمینی با عراق که قبلاً گشوده شده بود ، بسته شده و از ورود مرزهای زمینی به زائران عراقی منع شده است.

زائران هوایی روستای عتبات کاروانمجاز نیست

همچنین کاروان های غیرقانونی که با ویزا از کشور خارج می شوند دیگر نمی توانند کشور را ترک کرده و به عراق سفر کنند. بر این اساس ، کاروان های غیرقانونی که در غیاب کاروان حج و زیارت امکان سفر به بلندی های جولان را داشتند ، پس از چند هفته سفر به عراق از مرزهای هوایی سفر کرده و علاقه مندان را با قیمت بالا به عتبات اعزام کردند.


دیروز؛ جمع آوری در مرز مهران

جمع آوری و عبور از مرز مهران بدون رعایت نکات بهداشتی

در روزهای اخیر ، علی رغم ممنوعیت سفر به عتبات ، در برخی از آنها از جانب در مرز زمینی با عراق ، شاهد تجمع و همچنین عزیمت و ورود حجاج هستیم. بنابراین از صبح دیروز در مرز مهران افراد زیادی در آن مرز حضور داشته و حتی از آن عبور کرده اند. گویی مسیر زیارت باز است و هیچ منعی وجود ندارد. حتی بسیاری از افراد در صف حداقل موارد بهداشتی استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند.

زائران عراقی را برای ورود به ایران جمع کنید

آیا از طریق زمینی به عتبات سفر می شود؟

بیشتر این افراد که عراقی بودند برای زیارت امام رضا (ع) به ایران سفر می کردند. که تا مسئولین آنها استدلال می کنند که ورود و خروج از مرزهای زمینی امکان پذیر نیست و فقط گروه هایی مانند پیمانکاران ، بازرگانان و افرادی با دستورالعمل های خاص می توانند از مرزهای زمینی عبور کنند. اما جو حاکم در مرز مهران به گونه ای است که به نظر می رسد سفر به عتبات برقرار شده و مردم باید ساعت ها در خارج از کشور منتظر بمانند تا مرز را ترک کنند.

بیشتر بخوانید  زمان اجرای طرح ترافیک تهران مشخص شد


مرز مهران

فرکانس جانورشناسیR از جانب مزرهای زمین ممنوع است

حتی حسین قاسمی ، مدیرکل مسائل مرزی وزارت کشور وی می گوید: مرزهای زمینی بسته است و امکان جابجایی در مرزها وجود ندارد. از ابتدای امسال که مرزهای زمینی را بستیم ، دستورالعمل جدیدی برای بازگشایی مرزها صادر نکردیم. بنابراین رفت و آمد زائران در طول مرزها ممنوع است.


دیروز؛ مرز مهران

زائران چگونه از مرز زمینی عبور می کنند؟

با این وجود گروهی از زائران عراقی صبح دیروز به ایران سفر کردند و طبق گفته یکی از زائران ، ویزاهای آنها به درخواست وزارت کشور عراق صادر شد و ایران به آنها ویزا داد. این در حالی است که کشور عراق محدودیت های شدیدی در صدور ویزای عراق برای ایرانیان دارد و گرچه ویزای عراق از سال 1998 رایگان است ، اما برخی از ویزاهای صادر شده توسط اوتبا برای زائران بین 150 تا بیش از 330 دلار هزینه دارند. ایرانیانی که از مرز مهران نیز عبور می کنند دارای ویزای عراق هستند و برخی ویزا از اوتبا دریافت کرده اند و نام آنها در این لیست است. البته برخی از افراد اهدا کننده هستند و نیروهای بازسازی عتبات برای انجام عملیات غیرنظامی به عراق می روند.

مرکز فرماندهی ویروس کرونا او برنامه ای برای سفر به عتبات نداشت

در همین راستا ، حجت الاسلام صاحب اله رحمانی ، معاون عتبات سازمان حج و عبادت وی با بیان اینکه سفر به عتبات همچنان ممنوع است ، می گوید: تاکنون گیاه تصمیمی نگرفته است. ویروس کرونا وی برای عبادت در کربلا صادر نشده و سازمان حج و زیارت به عنوان ولی امر عبادت ، هیچ کاروانی را به عتبات نفرستاد.

بیشتر بخوانید  غیبت محمود احمدی‌نژاد در مراسم تحلیف رئیسی

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و عبادت با توجه به اینکه زائران را به عتبات اعزام نمی کند ، هیچ گونه مسئولیتی در قبال کاروانهای غیرقانونی و زائران بر عهده نمی گیرد ، افزود: امیدواریم تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا به زودی شاهد از سرگیری سفر به کربلا و مقر خواهیم بود ویروس کرونا همچنین به فکر چاره ای باشید که سفرهای غیرقانونی را ممنوع کند تا سایر نمازگزاران مجبور نباشند چند برابر هزینه سفرهای رسمی به عتبات را بپردازند.

روز عرفه ، هیچ پرستنده ایرانی نیست در قالب او رسماً به عتبات نمی رود

علاوه بر این ، با نزدیک شدن به روزهای عرفه و عید قربان ، بسیاری از عاشقان حسینی منتظر سفر به عتبات بودند و پس از محدود شدن سفر سخنگوی وزارت امور خارجه ، سفر مجدد به سفر شدت گرفت. اما پیگیری های فارسی نشان می دهد که توافق جدیدی برای شروع اعزام زائران به عتبات وجود ندارد. انجام دهید حتی گیاه ویروس کرونا او هنوز مخالف اعزام زائران به عتبات است. بر این اساس ، اعزام زائران به عتبات در عرفه لغو شد مسئولین آنها همچنین مردم را به جلوگیری از شیوع دعوت کردند ویروس کرونا برای سفر به عتبات از جمع شدن در مرزها خودداری کنید.

به گزارش فارس ، سفر به عتبات در مارس 1998 متوقف شد و علیرغم آمادگی حج و سازمان حج و زیارت برای اعزام حجاج ، عراق ابتدا از پذیرش زائران خارجی خودداری كرد و پس از مدتی ستاد ویروس کرونا وی به سفر به عتبات اعتراض کرد و هیچ زائر ایرانی رسماً به عتبات اعزام نشد.

بیشتر بخوانید  قیمت گوشت و دام زنده در سال آینده مشخص شد

آخر پیام /


دیدگاهتان را بنویسید