تدوین استراتژی اساسی / اجازه ادامه استفاده از سلیقه ها را نمی دهیم – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



فریدون آباسی ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی در مورد اقدامات دولت مردم برای ارتقا industry صنعت هسته ای گفت: سیستم ما باید استراتژی خود را در توسعه فعالیت هسته ای روشن کند و دولت ها این موضوع را دنبال نکنند.

وی افزود: اگر به دنبال تولید انرژی هسته ای و استفاده از تشعشعات در زندگی مردم هستیم ، باید این استراتژی را تعریف کنیم تا دولت بتواند براساس این استراتژی عمل کند.

عضو کمیته انرژی در مجلس وی افزود: متأسفانه طی چند سال گذشته سلیقه شخصی و حزبی بر موضوعات استراتژیک تأثیر گذاشته و با این بحث روبرو شده و جهت خود را تغییر داده است.

عباسی گفت: دولت فعلی باید در آغاز کار بدهی واحد اول نیروگاه بوشهر را پرداخت کند. پشتیبانی فنی را در اولویت قرار دهید و بودجه لازم را برای خرید قطعات یدکی و تحویل سوخت برای این نیروگاه اختصاص دهید.

یکی از اعضای کمیته انرژی مجلس گفت که دو نیروگاه بوشهر در دست ساخت است. به یک نیروگاه هسته ای دست یابید و برنامه دقیق و استراتژیک سیستم 10 هزار مگاواتی نیروگاه هسته ای طی 10 سال آینده را اعلام کنید.

عباسی در مورد استفاده از اشعه در زندگی مردم تأکید کرد: باید اقدامات جدی در زمینه تحقیق و تولید مواد در این زمینه انجام شود و این مسئله مسلم تلقی شود.

سرانجام ، عضو کمیته انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه ذوب ، تأخیرهای گذشته باید با برجسته کردن توانایی های ایران در راکتورها ، غنی سازی و لیزرها جبران شود تا بتواند در کوتاه مدت با سایر کشورهای ذوب شده رقابت کند و در جهانی شرکت کند. پروژه ها.

بیشتر بخوانید  چه کاری کنیم که یک مرد همیشه به ما فکر کند

دیدگاهتان را بنویسید