تخت روانچی حمایت قاطع ایران از مردم و دولت کوبا را اعلام کرد



به گزارش ایرنا ، سفیر ایران و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست ویژه سفیران کشورهای عضو DN روز چهارشنبه با اشاره به خصومت آمیز و تحریک آمیز سیاست آمریکا در قبال کوبا ، آن را نقض آشکار هنجارها و قوانین اساسی خواند. و دموکراسی.

طاه روانچی همچنین سرکوب یک جانبه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را محکوم کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل گفته است که ایالات متحده طی چند دهه حتی در شرایط غم انگیز فوران تاج ، تحریم های مختلفی را علیه برخی کشورهای غیرمتعهد اعمال کرده و مشکلات ویرانگری را برای آنها تحمیل کرده است.
طاه روانچی گفت: ایالات متحده با اعمال تحریم های شدید تجاری ، محدودیت های مالی ، مسدود شدن دارایی ، ممنوعیت سفر و اقدامات دیگری که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشورها ندارد ، این روند را تسریع کرده است ، که به وضوح نشان داده شده است در مورد ایران ، و ما طی 40 سال گذشته شاهد این بوده ایم.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین بر لزوم یافتن راه های بهتر برای اقدام قاطع علیه فشارهای آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل تأکید کرد.
به گزارش ایرنا ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگوی تلفنی با همتای کوبایی خود هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را رد کرد.
به دنبال اعتراضات اخیر ضد دولتی و ناآرامی ها در کوبا ، ایالات متحده در امور داخلی این کشور مداخله کرد و از برنامه های خود برای افزایش کارمندان خود در سفارت آمریکا در هاوانا خبر داد.
تلاش های ایالات متحده برای مداخله در امور داخلی کوبا در حالی انجام شد که رئیس جمهور کوبا میگوئل دیاز-کانل تلاش مداخله جویانه واشنگتن برای نابودی کشور را ناموفق خواند.

بیشتر بخوانید  هشدار چشمک زدن: گفتگوهای وین نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد

دیدگاهتان را بنویسید