تحول در توان تولیدی قشم با افتتاح ابرپروژه های زیرساختی



به گزارش شمانیوز ، افشار فتح الهی رئیس و مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم در مراسم افتتاح این 26 پروژه گفت: 600 میلیارد ریال برای 682 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

وی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد را حاصل تلاش متخصصان داخلی و جوانان دانست و گفت: این نیروگاه یکی از پروژه های زیربنایی منطقه آزاد کشم است که ضمن تامین برق مورد نیاز شهرهای صنعتی می تواند. برق شهرها را تامین کند.» سرزمین اصلی و استانی.» هرمزگان هم هست.

فتح الهی با اشاره به اینکه با افتتاح این نیروگاه در کشما می توان برق را به سرزمین اصلی صادر کرد، افزود: دسترسی به بازار عظیم سرزمین اصلی، کشورهای همسایه و خاورمیانه و وجود 17 میدان نفت و گاز همراه با دسترسی کشم به آب های بین المللی تبدیل به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری در نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی شده است.

این مقام ارشد همچنین با اشاره به 25 پروژه عمرانی، شهری و بهسازی قابل افتتاح خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در تدارک افتتاح این پروژه ها با سرمایه گذاری 207 میلیارد ریال و اشتغال 477 کارگر مستقیم و 954 کارگر غیر مستقیم است.

به گفته فتح اله، این پروژه ها در زمینه توسعه فضای سبز و بهسازی محیط زیست و معابر شهری، احداث پارک و بلوارهای روستایی و ساماندهی راه های روستایی است.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم در پایان یادآور شد: منطقه آزاد کشم علاوه بر امکانات بی نظیر گردشگری به عنوان قطب نفت، انرژی، صنعت، تجارت و اقتصاد دریایی کشور شناخته می شود.

بیشتر بخوانید  فرمانده کل سپاه: ما همیشه در کنار مردم خوزستان هستیم چه

شایان ذکر است 26 پروژه زیرساختی منطقه آزاد کشم به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه 30 اردیبهشت 1401 با حضور افشار فتح الهی رئیس و مدیرکل کشم سازمان مناطق آزاد، ائمه جمعه شیعیان و اهل سنت، مردم هرمزگان. سازمان منطقه آزاد کشم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان، معاونان و مدیران این سازمان افتتاح شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید