تحولات مثبتی در مذاکرات رخ داده است/ ایران مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند کنونی مذاکرات وین گفتگو کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مذاکرات در برهه مهمی قرار دارد، گفت: انتظار دارم همه طرف ها با برنامه مشخص برای دستیابی به توافق به وین بیایند و آماده تصمیم گیری سیاسی باشند.

امیرعبداللهیان همچنین از تلاش‌های جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا برای هماهنگی مذاکرات تشکر کرد و گفت: از مذاکرات قبلی تحولات مثبتی در این مذاکرات رخ داده است، اما همچنان انتظارات ما را برآورده نکرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما قاطعانه به دنبال یک توافق خوب هستیم اما با همان صراحت و قاطعیت بر حفظ خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امور خارجه در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه برجام در سال های اخیر منافع اقتصادی در ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسیم که منافع اقتصادی ما را به شکلی پایدار و قابل اعتماد تامین کند.

امیرعبداللهیان در پایان تاکید کرد که ایران مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در روابط مستمر و نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید  تعیین فرصت یک هفته‌ای برای رفع مشکل متقاضیان تسهیلات ساخت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید