تحریم ها مانع اصلی سرمایه گذاری در ایران است


به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه گرگان با اشاره به مذاکرات کشورمان با کشورهای غربی، اظهار داشت: حدود 90 درصد از این موضوع بوده است. حل شد اما موضوع تحریم ها هنوز حل نشده است، ایران معتقد است که همه تحریم ها باید برداشته شود که این درخواست کاملا منطقی و درستی است.

وی افزود: کشورهای غربی باید با لغو تحریم ها حسن نیت خود را ثابت کنند و از سوی دیگر به ما تضمین دهند که مذاکرات مانند آخرین باری نباشد که آمریکایی ها پس از این همه مذاکرات ناگهان از برجام خارج شدند. هدف رفع مشکلات اقتصادی کشور ما ناشی از تحریم است.

امام جمعه از گرگان با بیان اینکه تا زمانی که تحریم ها بر کشور ما حاکم نشود و شرایط مشخص نشود، درهای کشورمان بسته است و سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ما ندارند، تاکید کرد: مذاکرات باید منجر به رفع تحریم ها شود. او همچنین باید به ما تضمین بدهد.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها به دنبال ایران ضعیف هستند، تصریح کرد: مشکل آمریکا با ایران تنها مربوط به انرژی هسته ای نیست، بلکه به دنبال توقف توسعه موشک های ایران و کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه هستند. ، ایران در کشورهای منطقه حضور موثری دارد که آمریکایی ها تحمل دیدن این نفوذ را ندارند.

آمریکا در مذاکرات تضمین می کند

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایران ضعیف است، خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال ایران ضعیف است وگرنه اگر چنین قصدی ندارند چرا در مذاکرات به ما تضمین نمی دهند؟ در واقع آمریکایی ها نمی خواهند مشکلات اقتصادی ایران حل شود.

بیشتر بخوانید  یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می شود؟

نورمفیدی، خطیب جمعه از گرگان: تا زمانی که تحریم نشویم، در به روی کشورمان بسته است/ سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ما ندارند.

نورمفیدی یکی از اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را ناشی از تصمیم روسیه برای کاهش صادرات نفت و گاز به کشورهای اروپایی دانست و خاطرنشان کرد: پس از کاهش صادرات نفت و گاز روسیه به کشورهای اروپایی، این کشورها چاره ای اندیشیدند. . و در واقع با سفر به منطقه، به گدایی نفت و گاز آمدند، زیرا پس از تصمیم روسیه، قیمت نفت و گاز در آمریکا و اروپا بالا بود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا در سفر به منطقه از عربستان خواست برای جبران کاهش صادرات نفت و گاز روسیه به اروپا، صادرات نفت به اروپا را افزایش دهد و ممکن است یک میلیون و نیم بشکه دیگر به آن اضافه کند. نفت طی چند ماه آینده وارد سبد صادراتی وی خواهد شد، یعنی بایدن در این هدف شکست خورده است.

امام جمعه گرگان ناتوی عربی را هدف دیگر آمریکایی ها دانست و گفت: اجماع کشورهای عربی منطقه علیه ایران یکی از اهداف آمریکا در سفر به منطقه است و آمریکایی ها نیز با رد آن مواجه شدند. کشورهای منطقه در این درخواست از آنجایی که لحن سخنان عربستان در قبال ایران ملایم شد و امیر قطر نیز استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق همه کشورها دانست و به طور کلی می توان گفت که بایدن با دست خالی از منطقه بازگشت و به اهداف مهم خود در سفر به منطقه دست یافت. این نیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان موافقت عربستان با اجازه اسرائیل به استفاده از حریم هوایی خود را اشتباه دانست و گفت: مکه و مدینه فقط متعلق به عربستان نیست. این کشور قطعاً به اسرائیل اجازه پرواز از مکه و مدینه را می داد. این اقدام باعث برانگیختن نفرت عمیق همه مسلمانان از عربستان سعودی می شود که به اسرائیل اجازه داد از حریم هوایی خود به عنوان دشمن مسلمانان استفاده کند.

بیشتر بخوانید  پارلمان اوکراین قطعنامه‌ای درباره مذاکرات احتمالی با روسیه تصویب کرد

دیدگاهتان را بنویسید