تجمع در بغداد در اولین سالگرد ترور یک کارشناس امنیتی عراق / دولت متعهد به ادامه آزار و شکنجه است



در حالی که رئیس واحد اطلاعات امنیتی عراق تأکید کرد که در جریان این پرونده ، پرونده قتل هشام الهاشمی بررسی خواهد شد. تعدادی از روزنامه نگاران در بغداد جمع شدند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روسیا الیوم ، گروهی از روزنامه نگاران عراقی روز سه شنبه در اولین سالگرد ترور هشام الهاشمی ، کارشناس امنیتی عراق ، در بغداد جمع شدند.

همکاران و دوستان الهاشیمی در میدان تحریر در مرکز بغداد جمع شده و از او عکس گرفتند.

آنها از دولت عراق خواستند كه مرتكبان را شنا كرده و مجازات كند و به آنها اجازه ندهد از مجازات فرار كنند.

تعدادی از فعالان جامعه مدنی در عراق به احترام ترور هشام الهاشمی گرد هم آمده اند. به گزارش خبرنگار بغداد الیوم ، تعدادی از فعالان امنیتی و شخصیت ها ، از جمله سعد معن ، مدیر روابط عمومی و رسانه های وزارت کشور نیز در آن حضور داشتند.

واحد اطلاعات امنیتی عراق همچنین امروز جزئیات ترور هشام الهاشمی ، محقق و کارشناس امور سیاسی عراق ، یک سال پس از جنایت را اعلام کرد.

سعد معن ، رئیس واحد اطلاعات امنیتی عراق ، به یک وب سایت خبری در بغداد گفت: “پس از یک سال ، ما تأکید می کنیم که تحقیق در مورد ترور الهاشمی را ادامه خواهیم داد ، هر چقدر طول بکشد.”

وی افزود: امسال پس از شهادت الهاشمی ، ما پرونده را با جزئیات کامل پیگیری کردیم و موضوعاتی را که می توانست به قاتلانش برسد ، به دقت بررسی کردیم.

رئیس واحد اطلاعات امنیتی عراق ادامه داد: “ما هرگز از این پرونده چشم پوشی خواهیم کرد و به شناسایی قاتلان ادامه خواهیم داد.” جزئیات موجود است و تلاش های نیروهای امنیتی در حال انجام است و ما در نهایت به مقصر خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید  چرا لایحه رتبه بندی معلم ساکت است؟

هشام الهاشمی یک سال پیش توسط افراد مسلح در نزدیکی منزل خود در منطقه صهیون در شرق بغداد کشته شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید