تجلیل از مردم داغدار آبادان در مراسم رونمایی از آلبوم سالارا عقیلی


به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی آلبوم «جاده گذاشتمت»، مراسم افتتاحیه آلبوم موسیقی «جاده گذاشتمت» با حضور هنرمندانی چون نادر مشاییخی، نصیر حیدریان، وارطان. ساهاکیان، مجید سینکی، سالار عقیلی، مسعود پیروی، بهنام ابوالقاسم، رضا فرهادی، پژمان بلورچی، کاوه کاتب، شهرام توکلی، نیما جوان و … جمعه (15 خرداد) در فضای باز فرهنگ فرشته برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسعود پیراوی آهنگساز آلبوم «تسلیم جاده ها» به احترام حادثه کلانشهر، قربانیان و مردم داغدار آبادان یک دقیقه سکوت کرد و این حادثه تلخ را تسلیت گفت. بخشی به عنوان یک آلبوم موسیقی و دیجیتال در آینده نزدیک مجموعه ای هشت قسمتی شامل دو آهنگ و شش تصنیف است که طبیعتی کلی در دلم بود.

وی ادامه داد: ملودی های این آلبوم را به صورت مستقل و بدون شعر نوشتم و در حین کار شاعران عزیزی که در این مجموعه با من همکاری داشتند به ملودی های من ترانه سرودند. در واقع برقراری ارتباط بین شعر و آهنگ برای چنین آثاری بسیار دشوار است; زیرا ذهن آهنگساز به محتوای آهنگ محدود نمی شود و ملودی ها آزادتر شکل می گیرند.

سالار عقیلی ادامه داد: ده سال پیش در حین تمرین با ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فحردینی با قطعه شیدا که حال و هوای موسیقی کادمیوم داشت با مسعود پیروی آشنا شدم. اثری که فکر می کردم مال مرتضی خان محجوبی یا استاد است اما برای او بود. از آن زمان به ترکیب آن علاقه مند شدم و تا به امروز به آن اعتماد کردم که منجر به چنین همکاری هایی شده است. البته یکی از شروط من برای خواندن این آلبوم این بود که «سایه» را در کنار آهنگ های دیگر بگذارم.

بیشتر بخوانید  رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران در حالی که راهی توکیو بود تیم را زودتر ترک کرد

این خواننده با ابراز خرسندی از انتشار فیزیکی آلبوم «تو را در جاده رها کردم» گفت: متأسفانه مدت هاست که از آلبوم های موسیقی که در فضای مجازی منتشر می شود، خوشم نمی آید. چون کار موسیقایی من از نظر فیزیکی معنا پیدا می کند و در کتابخانه خانه ماست. خوشبختانه می بینم که همکاری ما با مسعود پیروی و بهنام ابوالقاسم به عنوان تنظیم کننده و نوازنده پیانو به سمت مخاطبان ما می رود.

یک دقیقه سکوت به احترام شهر آبادان در مراسم رونمایی از آلبوم سالار عقیلی

در دومین قسمت از مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «تسلیم جاده ها» بهنام ابوالقاسم تنظیم کننده این اثر نیز گفت: این مجموعه برای من داستان دوستی است. بیست سال رفاقت با مسعود پیروی عزیز که باعث شد در روند کار به عنوان مجری گام های او در ملودی آشنا و قابل پیش بینی باشم. در این همکاری ارتباط مهم شاعران، آهنگسازان و خوانندگان را کاملا درک کردم و خوشحالم که این آلبوم با حضور سالارا عقیلی شنیده می شود.

رضا فرهادی مدیر استودیو راینو و کارگردان میکس این اثر نیز گفت: مراحل شکل گیری این آلبوم چهار سال به طول انجامید. در این مدت ما چیزهای زیادی را پشت سر گذاشتیم. من و مسعود هر دو پدر را از دست دادیم. ما عاشق شدیم. فارغ التحصیل شدیم تاج و مسائل مختلف مشابه این ضایعه عجیبی را که در آبادان رخ داد و مطمئناً در روند گسترش بی تاثیر نبود، گرفتیم.

در پایان این مراسم سالار عقیلی با همراهی نوازندگان به اجرای آهنگ و قطعه ای خنده دار از آلبوم «تسلیم جاده ها» پرداخت.

یک دقیقه سکوت به احترام شهر آبادان در مراسم رونمایی از آلبوم سالار عقیلی

دیدگاهتان را بنویسید