تجلیل از بزرگان بازنشسته فرهنگی



ایرنا روز یکشنبه از صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از نظر ما ، مسئولیت صندوق بازنشستگی کشوری فقط پرداخت حقوق است. تأمین منابع بیمه تکمیل نمی شود. همچنین دارای مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی است و تجلیل و تعامل با بزرگان فرهنگی تحت پوشش صندوق بازنشستگی دولتی در دستور کار اداره کل فرهنگ و امور اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دیدار با دکتر عبدالجبار کاکایی اولین ملاقات با بزرگان فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری بود ، افزود: ایجاد موزه آثار بازنشستگان به ویژه چهره های مشهور فرهنگی و هنری در دستور کار است. که فرهنگ و هنر بزرگ به ما در شکل دهی و تکمیل این موزه با ارائه آثار ، تصاویر و سوغات آنها کمک می کند.

مرتضایی فرد با اشاره به ایجاد کتابخانه روایت صبا و آرشیو دیجیتالی اسناد تاریخی صندوق ، سایر اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه فرهنگ را تشریح کرد و گفت: یک مرکز بایگانی دیجیتال ، این اسناد استخراج ، ترمیم و به درستی در معرض دید بازنشستگان و مهمانان صندوق قرار می گیرد.

روند عملکرد صندوق بازنشستگی دولتی نشانه مدیریت هماهنگ است

عبدالجبار کاکایی همچنین از توجه صندوق بازنشستگی دولتی به اهالی فرهنگ و هنر ابراز خرسندی کرد و گفت: “اهمیت این کار زمانی آشکار می شود که می بینیم وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی که بیش از سی کار در آنها کار می کنیم. سالها هیچ اطلاعاتی از ما دریافت نمی کنند “آنها ممکن است حتی ندانند کدام شخصیت ها در سریال هایشان فعال بوده اند.

وی با اشاره به سابقه کاری خود در وزارت آموزش و پرورش و ادامه کار در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی ، افزود: من بیش از یک سال است که بازنشسته شده ام. با فعالیت های صندوق آشنا بود ؛ اما در این مدت دیدم که با وجود شرایط نامساعد اقتصادی ، نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان و ارائه بیمه و خدمات اجتماعی قابل توجه است ، که نشانه مدیریت هماهنگ در روند صندوق بازنشستگی دولتی است.

بیشتر بخوانید  راز سرزمینی در ایران که پس از اسلام هم گورهای تابوتی دارد

این شاعر معاصر با استقبال از فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه فرهنگ گفت: در شرایطی که معمولاً نهادها و م institutionsسسات مختلف نسبت به اهالی فرهنگ و هنر بی توجه هستند ، این صندوق اسناد فعالیت های این افراد را جمع آوری کرده و شروع می کند. داستان صبا “موزه بازنشستگان شایسته ارزیابی است.

وی افزود: در بین بازنشستگان وزارتخانه های فرهنگ و رهبری اسلامی ، علوم و معارف افراد شاعر و ادبیات زیاد است ؛ اما گاهی اوقات ما شاعران درجه یک داریم که در سازمان ها ، م institutionsسسات و موسسات اقتصادی و اجرایی کار می کنند و زمینه کاری آنها با شعر بسیار فاصله دارد و صندوق بازنشستگی کشوری می تواند از تصمیمات و اسنادی که در اختیار دارد برای شناسایی و استفاده از آنها استفاده کند. توانایی های آنها

کاکایی گفت پس از بازنشستگی ، وقت آزاد بیشتری دارم و در واقع دوره جدیدی از فعالیت هایم آغاز شده است.

از سال 2007 ، 25 ذی الحجه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید