تجربه رنگین کمانی از برنامه های متنوع فرهنگی در قالب نخستین جشنواره نوروزی قرن پانزدهم



به گزارش شمانیوز، سید حجت مهدوی سعیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با بیان اینکه برنامه های فرهنگی هنری این سازمان در تعطیلات نوروز سال 1401 شامل طیف متنوعی از تئاتر، رویدادهای موسیقی و اجرای غول ها است، گفت: عروسک هایی به نام جشن نوروز. وی بیان کرد: بر این اساس معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد انزلی در راستای حداکثر سازی روند افزایش مسافران نوروزی از سراسر کشور و ورود چندین گردشگر خارجی به عرصه تجارت و گردشگری است. فاز معرفی شاخص ها و فرصت های فرهنگ غنی و چندین هزار گیلانی هر ساله برنامه های ویژه ای را اجرا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نوروزگاه سال 1401 منطقه آزاد انزلی مرکز اجرای نمایش های آیینی و سنتی گیلان زمین شد و با همکاری گروه های هنری استان نمایش های «خورتاب»، «راه بچه»، «گیشه ایاور» را اجرا کرد. . «چلنگه» «مالنگه و» بشم در این مدت به نمایش عمومی درمی‌آید که در رابطه با این اجراها توضیح داد: «راه بچره» همزمان با خورشید گرفتگی نمایشی است. نمایش‌های اسطوره‌ای گیلان زمین که بیانگر نبرد و پیروزی بهار بر زمستان به عنوان نماد خیر و شر است؛ آیین و کمک مردم محلی در برپایی این جشن و مراسم آیینی «چلنگه ملنگه» بیانگر تجدید حیات است. طبیعت در فصل بهار و نمایش “بشم” بهار مردم گیلان بر اساس اسطوره های کهن است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی از دومین بخش کلیدی جشنواره موسیقی نوروزی خبر داد و افزود: اجرای موسیقی فولکلور شامل آواها و ملودی های سنتی مردم مناطق مختلف گیلان ضمن برگزاری نمایش های مذهبی برای تکمیل خاطرات بصری. در دستور کار قرار می گیرد تا گردشگران از طریق شنیدن با تاریخ شفاهی مردم این استان آشنا شوند.

بیشتر بخوانید  ۲ کابوس پرسپولیس در دربی در ترکیب استقلال

مهدوی سعید درباره برگزاری بازی های بومی محلی گیلان در منطقه تجارت و گردشگری این منطقه افزود: یکی دیگر از برنامه های اجرا شده توسط سازمان مناطق آزاد انزلی در اولین تعطیلات نوروزی قرن پانزدهم میلادی است. این منطقه در طراحی و نمایش در کشور پیشرو است و آخرین اجرای این عروسک های سنتی گیلانی در اکسپو دبی 2021 است.

وی از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری این سازمان تولید و پخش برنامه زنده رادیویی اجرا شده در نوروز خانه منطقه آزاد انزلی و قابل شنیدن در منطقه را برشمرد و گفت: این موج رادیویی محلی علاوه بر پخش موسیقی. در گفتگو با مدیران این سازمان ها و فعالان اقتصادی، با جاذبه ها و امکانات مختلف تفریحی، گردشگری و نمایشگاهی در منطقه آشنا می شود و با برگزاری مسابقات مختلف زمینه آشنایی مسافران با ظرفیت ها و امکانات انزلی را فراهم می کند. منطقه آزاد گیلان و استان.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی از فعالیت کتابخانه سیار و کتابخانه منطقه ای برای ارائه کتاب و محصولات فرهنگی به گردشگران در ایام نوروز خبر داد و افزود: پارک ساحلی منطقه لحظات شادی از همکاری را در خانواده ایجاد می کند. سرگرمی؛ ساخت فرش سبز از سرسبزی سفره هفت سین در منظره ساحلی و رهاسازی ماهی قرمز در حوضچه مجموعه بهشت ​​پرندگان به منظور فرهنگ سازی حمایت جمعی در حفاظت از طبیعت؛ با همکاری گردشگران، فعالان اقتصادی و بومیان منطقه محقق می شود.

گفتنی است سازمان مناطق آزاد انزلی به عنوان بزرگترین شرکت اقتصادی شمال کشور که در قالب برنامه ها و ارائه بسته های مختلف حمایتی، توسعه فعالیت های تجاری، تولیدی-صنعتی، ترانزیتی را در اولویت قرار داده است. راهبردی فرهنگی، هنری و آداب و رسوم مردم این استان برای گردشگران و فعالان اقتصادی نیز در دستور کار تبادل نظر و تعامل فرهنگی قرار دارند تا با قرابت های لازم برای عرضه بیشتر محصولات فرهنگی، هنری و حتی تولیدات صنعتی منطقه و استان باید در چارچوب منطقه آزاد انزلی محقق شود.

بیشتر بخوانید  پیش بینی ناگوار از قیمت خودرو تا پایان مذاکرات

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدگاهتان را بنویسید