مزدا 2 از سال 1996 در خط تولید شرکت ژاپنی مزدا قرار داشت و تا سال 2014 در سه نسل به فروش رسید و 2.4 میلیون دستگاه فروخت. حتی در سال 2008 برنده جایزه بهترین خودروی سال جهان شد تا اینکه نسل چهارم در سال 2014 معرفی شد.
این خودرو در بازارهای مختلف نام های مختلفی از جمله مزدا 121، مترو و دمیو دارد.
مزدا2 در کلاسی با نامزدهای کمی با خودروسازان دیگر رقابت می کند. رقبایی مانند تویوتا جاریس، هوندا جاز، فولکس واگن پولو یا رقبای سطح بالاتر مانند رنو کلیو و فورد فیستا.
به طور خلاصه، این کلاس پر از رقبایی است که همه مدعی آن هستند.
سوال اینجاست که آیا مزدا 2 اصلا ماشین خوبی است؟ بله و خیر، مقاله را بخوانید تا دلیل آن را بدانید.
سری موتورهای این خودرو به طور کلی بهبود یافته است.مدل پایه که به نئو معروف است از موتور 1.5 لیتری دیزلی با فناوری اسکی اکتیو استفاده می کند که توانایی تولید 106 اسب بخار قدرت و 139 نیوتن متر گشتاور را دارد.مصرف سوخت با گیربکس دستی 15 درصد است. کمتر از نسل قبلی است و اکنون به 5.4 لیتر در صد کیلومتر رسیده است.
و برای مدل گیربکس اتوماتیک با 19 درصد پیشرفت نسبت به نسل قبل به 5.5 لیتر در صد کیلومتر رسید.
مدل های متوسط و نهایی که با نام های makk و genki شناخته می شوند از یک موتور معمولی بهره می برند.این موتور دارای سیستم استارت-استاپ با نسبت تراکم 13:0:1 است و به ترتیب امکان مصرف سوخت حتی بهتری را نسبت به مدل های نئو فراهم می کند. گیربکس های دستی و اتوماتیک اعداد 5.2 و 4.9 را ثبت می کنند.
تجربه رانندگی مزدا
این خودرو هنگام رانندگی در بزرگراه به خصوص در ترکیب با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بسیار زیبا به نظر می رسد.
گیربکس این خودرو اتوماتیک معمولی است اما به صورت هدفمند کار می کند بنابراین به محض اینکه از سربالایی یا پیچیدن می روید دنده سنگین تری انتخاب می کند.
مزدا 2 نسل قبلی یکی از بهترین هندلینگ ها را در این کلاس از خودروها نشان داد. اگرچه این نسل نسبت به نسل قبل کمی افزایش وزن داشت (1027 کیلوگرم تا 1058 کیلوگرم)، در حالی که وزن نسل قبل در مدل های مختلف حدود (1010 کیلوگرم تا 1037 کیلوگرم) بود.
اما این خودرو نسبت به نسل قبل سواری بهتری دارد اما سیستم فرمان برقی آن در سرعت های پایین نسبت به سیستم فرمان الکترو هیدرولیک مدل قبلی کمی دیرتر واکنش نشان می دهد.
در داخل شهر برای فرماندهی بیشتر از خارج از شهر باید تلاش کنید. در حالی که در بزرگراه هستید وضعیت بهتر است و احساس رانندگی با ماشین بزرگتر را به شما القا می کند
مزدا با هدایت فلسفه زوم-زوم از کمک گیرهای سفت تری نسبت به معمول در این خودرو استفاده کرده که باعث رانندگی بسیار هوشمندانه این خودرو می شود. مزدا 2 در پیچ ها مانند نگه داشتن زمین بسیار محکم و مصمم است و در این مورد بسیار بهتر از نسل قبلی خود است و حرف اول و آخر را از نظر رانندگی می زند. بخش.
تنها چیزی که در این خودرو انتظار داشتیم بهبود یابد و آن را پیدا نکنیم میزان نفوذ صدا به داخل کابین است. در مدل Genki با استفاده از لاستیک هایی با دیواره کوتاه و رینگ های 16 اینچی، احساس شدت بیشتری دارد به طوری که صدای برخورد لاستیک ها با زمین با سرعت کمی بیش از 60 کیلومتر در ساعت شنیده می شود.
مزدا 2 در کیفیت و متریال داخلی چند گام به جلو برداشته است. این خودرو دارای پنل کنترل بسیار زیبایی است، در مدل جنکی که از نظر تجهیزات کامل ترین مدل به حساب می آید، امکان سفارش المان های تزئینی برای تابلو و تودوزی داخل کابین از جمله تودوزی صندلی وجود دارد اما نه برای مدل های پایین تر
زیرپایی و فضا برای راننده و سرنشین جلو به خوبی طراحی شده است، شیشه های بزرگی بین دو صندلی تعبیه شده است و روی در فضایی برای قرار دادن وسایل وجود دارد.
در ردیف عقب اما این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان ندارد. روی درب فضای درب وجود ندارد و تنها یک نقشه در پشت صندلی سرنشین است.
حجم صندوق عقب این خودرو کمتر از استاندارد کلاس است و حجمی در حدود 250 لیتر دارد در حالی که خودروی هوندا جاز 350 لیتر در اختیار صاحب خود قرار می دهد.
Mzd connect، یک سیستم چندرسانه ای بسیار هوشمند و حساس به لمس با ناوبری ماهواره ای در مدل های Genki استاندارد است و دارای صفحه نمایش 7 اینچی است و توسط یک اهرم چرخشی شبیه به سیستم i-drive BMW کنترل می شود. اما مدل های پایین تر از سیستم صوتی مشابه مزدا 3 نئو استفاده می کنند.
در مدل های makk و neo تنها یک ورودی usb وجود دارد اما در مدل genk دو ورودی usb وجود دارد.
مانیتور مرکزی خودرو بسیار شفاف و آسان برای استفاده است، اما خودرو دوربین عقب ندارد، بنابراین اگر بخواهید آن را سفارش دهید باید 420 دلار برای مدل genki و 778 دلار برای ماک و نئو بپردازید. مدل ها.
همچنین هیچ مدلی از این خودرو سنسور پارک جلو و عقب ندارد و برای سنسور جلو باید 599 دلار و برای سنسور عقب 299 دلار بپردازید.
مزدا 2 دارای 3 سال گارانتی سازنده بدون محدودیت سفر است و هر 10000 کیلومتر نیاز به سرویس دارد.
در نهایت این خودرو چیزهای زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن شما دارد، مانند هندلینگ عالی و قطعات داخلی با کیفیت، اما ظرفیت داخلی و میزان نفوذ صدا می توانست بهتر باشد.