مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تب کریمه کنگو در کشور/ توصیه های مهم در مصرف گوشت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گفته مشاوران سازمان دامپزشکی، تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی شایع بین دام و انسان است که در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی می توان به آن مبتلا شد.

مشاور سازمان دامپزشکی گفت: امسال پنج نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که در صورت جدی گرفتن توصیه های دامپزشکی توسط مردم کنترل می شود.

جی. مسعود اسدی گفت: از ابتدای سال تاکنون 5 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که متاسفانه یکی از آنها فوت کرده است. فردی نیز مشکوک به این بیماری است.

به گفته وی، تب کریمه کنگو یک بیماری شایع ویروسی بین دام و مردم است که در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی می توان به آن مبتلا شد.

اسدی می گوید: دامداران با سمپاشی و ضدعفونی کردن انبارها و واحدهای دامداری با کنه ها مبارزه کنند و همچنین از دست زدن و فشار دادن کنه ها به بدن دام به دلیل انتقال بیماری خودداری کنند.

مشاور سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم از کشتار دام در اماکن غیرمجاز اکیدا خودداری کنند و در صورت ذبح لاشه را با رعایت شرایط بهداشتی و استفاده از دستکش در دمای 4 درجه به مدت 24 ساعت نگهداری کنند.

تب کریمه کنگو اولین بار در سال ۱۳۷۸ در کشورمان به طور رسمی و قطعی تایید شد و همه ساله در فصل گرما با شروع فصل گرما فعالیت کنه ها تشدید می شود.

سازمان دامپزشکی به مردم توصیه می کند در صورت خرید گوشت از قصابی های زیر نظر سازمان دامپزشکی از مصرف جگر خام و نیم پز پرهیز کنند و نگران مصرف نباشند، زیرا این ویروس به حرارت حساس است و با پخت کامل از بین می رود.

بیشتر بخوانید  تصاویر کمتر دیده شده از بزرگترین ماهی / فیلم جهان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *