تا 2 هفته دیگر به اوج وحشتناک Omicron می رسیم / مخابرات دوباره اعمال خواهد شد



روز به روز میزان بروز کروناویروس آمیکرون به سرعت در حال افزایش است و پیش‌بینی ما این بود که تا دو هفته دیگر به اوج وحشتناکی خواهیم رسید، اما به نظر می‌رسد که این روند سریع‌تر پیش می‌رود.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی ویروس کرونا در خصوص لزوم افزایش محدودیت‌های عروق کرونر با توجه به شدت موج ششم این بیماری در کشور گفت: بازگشایی مدارس بسیاری از دانش آموزان را مبتلا به این بیماری کرده است که خوشبختانه این بیماری خاموش شده است و به طور کلی موضع ما در کمیسیون علمی جلوگیری از هر گونه تجمع، افزایش محدودیت ها، اعمال مجدد دورکاری و سرعت این گسترش است. دانشگاه ها در حال حاضر به صورت مجازی کار می کنند تا ببینند اوضاع چگونه پیش می رود.

یکی از اعضای کمیته علمی کرون در پاسخ به این سوال که چرا آمیکرون بیشتر در کودکان و جوانان شایع است، گفت: دلیل این امر این است که این گروه های سنی کمتر از افراد مسن واکسینه می شوند. درست است که همه واکسن ها تا حدودی در برابر ایمیکرون اثر کمتری دارند، اما واکسن ها تا حدودی موثر هستند، بنابراین اکثر بیماران مبتلا به آمیکرون به صورت سرپایی برای دریافت واکسن درمان می شوند. البته هر چه موارد بیشتر باشد با بستری شدن و فوت بیشتر مواجه می شویم و در کل این طرف باعث درگیری بیشتر افرادی می شود که واکسن نزده اند.

این متخصص عفونی گفت: این ویروس در مجاری تنفسی فوقانی تجمع می یابد و برعکس دلتا باعث درگیری ریوی زیادی نمی شود و به همین دلیل بسیار مسری است و این سویه بیشتر است. این بیماری با علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، عطسه و به طور کلی به صورت سرماخوردگی بروز می کند، البته ممکن است علائم و درگیری های دیگری نیز ایجاد کند، اما این علائم کوچکتر از دلتا هستند و این به دلیل ماهیت ویروس و بیشتر است. افراد واکسینه شده و شایع تر است.

بیشتر بخوانید  عکس زیرخاکی و دیده نشده از برگه چک قدیمی دوره قاجار

وی گفت: میزان بروز این بیماری به سرعت و روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی ما این بود که تا دو هفته دیگر به اوج وحشتناکی خواهیم رسید که به نظر می رسد سریعتر پیش می رود. از اوج به اوج، بروز بیماری به تدریج کاهش می یابد. در آمریکا و استرالیا پس از رسیدن به اوج شدت موج کاهش یافت و تعداد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا شدند. امیدواریم تا قبل از نوروز موج ششم در کشورمان فروکش کند اما تا پایان سال با این اوج مواجه خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید