تا زمانی که کادر پزشکی خسته نشوند ، 70 درصد تخت های بیمارستان را اشغال کنید



ایسنا / خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کار پزشکان و کادر درمانی بیمارستانهای استان در قله پنجم تاج بسیار سخت شده و از بین رفته است.

سید احمد هاشمی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: هفته گذشته هفته سختی برای بیمارستان های استان بود و تعداد بیماران بستری در استان به بیش از 450 نفر در روز رسید.

وی با بیان اینکه فشارهای زیادی بر نیروهای پزشکی وارد می شود که آزاردهنده است ، افزود: جدا از مشکل کم شدن کادر درمانی در روستاها ، مشکلات اعتباری نیز کار را برای ما سخت کرده است.

وی تاکید کرد: اشغال تخت های بیمارستانی به 70 درصد رسیده است و در صورت تداوم وضعیت در پذیرش بیماران دچار مشکل می شویم.

هاشمی افزود: متأسفانه همراهان بیماران بر بستری شدن بیمار در هر شرایطی اصرار دارند ، حتی در شرایطی که نیازی به استفاده از اکسیژن نیست. از آنها می خواهیم در بستری شدن اصرار نکنند. در صورت لزوم ، پزشک دستورات لازم را ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه 170 بیمار کرون در حال حاضر در بیمارستان امام حسن (ع) بوینورد بستری هستند ، افزود: به دلیل وخامت اوضاع ، پیش بینی و آمادگی برای بحران ، سه بخش دیگر کرون در روزهای اخیر به بیمارستان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با انتقاد از عدم توجه به مسائل بهداشتی گفت: به عنوان مثال سالن های عروسی که مدتی قبل پلمپ شده بودند پلمپ شده و در حال کار هستند.

وی افزود: تقریباً همه اتاقهای پذیرایی در Boynurd باز هستند و بدون در نظر گرفتن مشکلات بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسم برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید  آمریکا متهم اصلی در نقض انواع حقوق بشر | حرف های کنعانی راجب امریکا

هاشمی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در استان کاهش یافته است ، افزود: اگرچه هنوز در نظارت بر نکات بهداشتی از میانگین کشوری جلوتر هستیم اما این آمار به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید