مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاکید وزیر بهداشت بر تزریق دوز یادآوری واکسن کرونا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزیر بهداشت گفت: توصیه ما به مردم این است که افراد بالای دوازده سال واکسن تقویت کننده تزریق کنند. بازگشت زائران، بازگشایی مدارس و ایام محرم می تواند باعث افزایش انتقال این ویروس شود.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت: در هفته جاری یک سری بازدید و افتتاحیه در وزارت بهداشت داشته ایم. در بیمارستان سیدالشهدا اصفهان چندین پروژه برای درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم.

وی گفت: دستگاه جدیدی برای تخریب تومور آماده کرده ایم که به طور کامل در یک زمان کار می کند و فقط خود تومور را از بین می برد.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: در درمانگاه امام جعفرصادق اقلیدس برنامه ریزی خوبی انجام داده ایم. یکی از مشکلات حوزه سلامت در کشور این است که سرطان سینه در زنان دیر تشخیص داده می شود که در آن ماموگرافی پیشرفته افتتاح شده است.

عین اللهی افزود: در ایرانشهر مشکلات بهداشتی وجود دارد، بیمارستان مادر و کودک نیز در آنجا آماده افتتاح است. همچنین از پروژه مربوط به سوختگی در این شهرستان بازدید شد. بیمارستانی با 540 تخت در چابهار در حال ساخت و بهره برداری است.

وی تاکید کرد: در آذرماه سویه آمیکرون کرونا به کشورمان آمد که دو ماه طول کشید و به دلیل تعداد زیاد واکسیناسیون در مدت کوتاهی اتفاق افتاد. واکسیناسیون ایمنی دائمی ایجاد نمی کند و پس از مدتی ایمنی کاهش می یابد. اخیراً تغییراتی در آمیکرون ایجاد شده است و جهش جدید با سرعت بیشتر خود می تواند باعث بیماری زایی شود.

بیشتر بخوانید  اگر گردشگری به صنعت تبدیل نشود، ترکیه، عربستان و قطر ایران را می بلعند

وزیر بهداشت افزود: ما واکسیناسیون را تذکری می نامیم و توصیه ما به مردم که البته در این زمینه کمک زیادی به ما کرده اند این است که افراد بالای 12 سال واکسن تقویت کننده تزریق کنند. بازگشت زائران، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که می تواند باعث انتقال و افزایش ویروس شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *