مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاریخ عرضه «ریال دیجیتال» در ایران اعلام شد/ کد ریالی ملی چه ویژگی هایی دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که اجرای آزمایشی ریال دیجیتال را از شهریور ماه آغاز می کند، اما اخیرا رئیس کل بانک مرکزی از آغاز اجرای آزمایشی ریال دیجیتال خبر داده است. . تا پایان شهریور ماه آغاز خواهد شد.

یکی از برنامه های بانک مرکزی صدور کد ریالی یا ریال دیجیتال است که براساس اعلام زیرساخت های بانک و دستورالعمل مربوطه، در شهریور ماه ایجاد و به بهره برداری آزمایشی می رسد.

لازم به ذکر است که این توکن ریالی قابل سرمایه گذاری نیست و تنها جایگزین اسکناس می شود چرا که مردم اسکناس های ریالی خود را به بانک مرکزی تحویل داده و ژتون ریالی دریافت می کنند.

بانک مرکزی هدف خود را طراحی کد ریالی برای تبدیل اسکناس به موجودی قابل برنامه ریزی و برنامه ریزی اعلام کرده است تا پول به موجودی هوشمند تبدیل شود.

این در حالی است که پس از گذشت 6 روز از شهریور ماه، علی صالح آبادی – رئیس کل بانک مرکزی به ایسنا اعلام کرد که ریال دیجیتال در پایان شهریور ماه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

ویژگی های کد ریالی ملی

بر اساس این گزارش، مهران محرمیان – معاون فناوری بانک مرکزی – با تشریح ویژگی های رمز ملی ریالی، توضیح می دهد که در کد ریالی داخل گوشی، بانک به عنوان شخص ثالث و واسطه ای که می تواند پول را انتقال دهد، می گیرد. همان پول و اسکناسی که در جیب داریم به صورت الکترونیکی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید  اهدای عضو برای بیمار 63 ساله مبتلا به مرگ مغزی در شهرکرد

وی البته یکی از ویژگی های مهم رمز ریالی را امنیت بالای نسبت به اسکناس می داند و می گوید: در واقع طراحی رمز ریالی به گونه ای است که می توان وجوه را به صورت دقیق رهگیری کرد، بنابراین حتی اگر رمز ریالی باشد. به سرقت رفته و گوشی هوشمند از دست سارقان و هکرها هک می شود.

<п>اعلامیه تاریخ عرضه «ریال دیجیتال» در ایران اعلام شد/ کد ریالی ملی چه ویژگی هایی دارد؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *