تاریخ دقیق شروع ماه رمضان | تاریخ دقیق عید فطر



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: عمران مرادی درباره رؤیت هلال ماه رمضان گفت: بحث علمی درباره هلال ماه رمضان وجود دارد و موقعیت ماه در آسمان همیشه در ماه قمری تغییر می کند.

وی گفت: ماه در ابتدای ماه های قمری در سمت غربی دیده می شود و به شکل هلال های بسیار باریک است و گاهی این هلال در شب اول ماه به قدری باریک می شود که عملا به سختی می توان آن را دید. دیدن.”

مدرس نجوم افزود: یک روز قبل از تشکیل این هلال، زمان مقایسه و ماه نو است که فاصله بین آخرین روز ماه قبل تا آغاز ماه قمری جدید است.

وی توضیح داد: در این مرحله از آنجایی که خورشید از ماه بسیار دورتر است، زمانی که ماه در ماه قمری به دور زمین می چرخد، زمانی است که ماه در جهت خورشید قرار می گیرد (ماه بین زمین و خورشید).» ما از زمین به آسمان نگاه می کنیم، ماه را نمی بینیم، زیرا ماه و خورشید با هم طلوع و غروب می کنند.

مرادی با بیان اینکه با گذشت این زمان به تدریج فاصله ماه و خورشید بیشتر می شود و این افزایش در رؤیت هلال بسیار مهم است، گفت: اولین غروب در ماه قمری از خورشید، بنابراین هر چه فاصله ماه و خورشید بیشتر باشد، آسانتر می شود. رؤیت هلال و آغاز ماه قمری باشد، با بالا رفتن سن ماه، رؤیت هلال ماه آسان‌تر می‌شود.

وی گفت: شخصی به نام آندره دانجون میزان دید ماه را اندازه گیری کرد به طوری که در زیر فاصله هفت درجه بین خورشید و ماه به هیچ وجه نمی توان هلال را دید، اما بیشتر از دانژون (بیش از هفت درجه) به کندی رویت می شود. ماه آغاز می شود

بیشتر بخوانید  ببینید: مدال طلای المپیک مشترکا به این دو نفر رسید!

عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: زمانی که ماه در جهت خورشید است (مقایسه ماه و خورشید) لحظه تولد ماه نو است. در این شرایط ماه کاملاً به خورشید نزدیک است و ما نمی توانیم آن را ببینیم و از اینجا به آرامی این جدایی بین خورشید و ماه در آسمان رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در ساعت 10:54 روز جمعه 13 فروردین ماه و خورشید مقایسه ماه و خورشید انجام می شود، تصریح کرد: جدایی در راه نیست و ماه جوان است و بین غروب آفتاب و ماه نو زمان کمی است و ماه عملاً در روزهای جمعه در آسیا، اروپا و آفریقا حتی با ابزارهای رصدی نامرئی است.

مرادی با اشاره به اینکه البته مبنای کشورهای عربی در رؤیت هلال بیشتر بودجه و تفاوت با ایران است، گفت: جمعه شب با توجه به هوای مکه بیش از ساعت 9 ماه گذشته و زمانی که خورشید می رود. پایین، حدود 16 دقیقه بعد از ماه، این برای عربستان سعودی کافی است و این تفاوت بین ایران و کشورهای عربی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مسلمان هستند که مبنای رؤیت هلال، عربستان و شهر مکه هستند و محاسبات و رصدهای ماه را رعایت نمی کنند، تاکید کرد: مبنای رؤیت هلال ایران، رصد آن است.

عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان با بیان اینکه ایران قطعاً داس ماه رمضان را نخواهد دید، گفت: و ماه در شنبه شب بیش از 16 درجه از خورشید فاصله دارد و ماه بیشتر است. بیش از 32 ساعت

وی ادامه داد: زمانی که خورشید غروب می کند بیش از 70 دقیقه بعد از آن ماه غروب می کند، بنابراین با این عوامل می توان بدون ابزار و فقط با چشم، هلال ماه رمضان را دید تا غروب جمعه سیزدهم را به راحتی ببینیم. از فروردین ماه را در سمت غرب آسمان (جایی که خورشید غروب می کند) می بینی.

بیشتر بخوانید  تاریخ واریز یارانه تیرماه تعیین شد

مرادی با بیان اینکه احتمالاً اعراب روز شنبه سیزدهم فروردین را اولین ماه رمضان می دانند، گفت: پس چهاردهم فروردین ماه رمضان در ایران آغاز می شود. / ایسنا

تاریخ دقیق آغاز ماه مبارک رمضان سال 1401 است

رمضان نهمین ماه از ماه قمری و ماه نزول قرآن و میهمانی خداست. فضیلت ماه رمضان بسیار و نامحدود است، در این ماه درهای بهشت ​​و بهشت ​​گشوده و درهای جهنم بسته می شود و جان هایتان تسبیح، آرزوهایتان عبادت، اعمالتان مقبول و دعایتان مستجاب می شود. ماه رمضان در ایران و در تقویم شمسی ما تاریخ مشخصی ندارد. در اینجا به شما می گوییم که تاریخ آغاز ماه مبارک رمضان در سال 1401 چیست.

تاریخ رمضان 1401

ماه رمضان امسال مصادف است با تاریخ هفته 14 آوریل 1401، اول رمضان سال 1443، 3 آوریل 2022، به این معنی که امسال از روز سیزدهم ماه مبارک رمضان آغاز می شود. اگر ماه شعبان 29 روز طول بکشد، تاریخ آغاز ماه مبارک رمضان سال 1401 مصادف با شنبه 13 فروردین 1400 خواهد بود.

چرا ماه رمضان تاریخ مشخصی ندارد؟

رمضان ماه قمری است که در ایران و تقویم شمسی ما تاریخ ثابتی ندارد و هر سال می‌چرخد. تعداد روزهای شمسی 365 روز و در سال کبیسه 366 روز است، اما تعداد روزهای قمری 354 روز است.

حقایق جالب در مورد تاریخ ماه مبارک رمضان در سال های آینده

در سال 1402 دو ماه رمضان خواهیم داشت، رمضان امسال یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال است.

از سال 1402 تا 1404 ایام عید باید روزه گرفته شود و 10 سال طول می کشد تا ماه رمضان کامل با زمستان مصادف شود.

بیشتر بخوانید  خبر فوری برای کارمندان / تکلیف کاهش ساعت‌کاری مشخص شد

تاریخ ایام حضر ۱۴۰۱

سه شب 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان، شب های قدر است که مهم ترین شب های سال برای مسلمانان است. یکی از سوره های قرآن به نام سوره قدر این شب را توصیف می کند، اما قرآن به صراحت تعداد شب های آن را در ماه رمضان ذکر نکرده است.

در شب نوزدهم این ماه، امیرالمؤمنین علی (ع)، امام اول شیعیان، یکی از خوارج به نام ابن ملجم مرادی را مجروح کرد و پس از سه شب، در بیست و سوم ماه مبارک رمضان کشته شد. .

در روز اول گدرا 1401 م

چهارشنبه 20 فروردین 1401

18. رمضان 1443

20 آوریل 2022

روز دوم شب قدر 1401

جمعه 2 اردیبهشت 1401

20. رمضان 1443

22 آوریل 2022

روز سوم شب قدر 1401

یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

22. رمضان 1443

24 آوریل 2022

عید فطر 1401 چه روزی است؟

عید سعید فطر یکی از مهم ترین جشن ها و اعیاد مسلمانان و اولین روز ماه شوال و پایان ماه مبارک رمضان است. مسلمانان با دیدن ماه شوال پس از یک ماه روزه گرفتن و امتناع از خوردن و آشامیدن و بسیاری چیزهای دیگر در روز اول شوال از خداوند ثواب می خواهند.

در تقویم سال 1401، دوشنبه 12 اردیبهشت و سه شنبه سیزدهم اردیبهشت مصادف با عید سعید فطر است.


دیدگاهتان را بنویسید