مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاریخ دقیق روز جهانی عدد π π در تقویم 1400 است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاریخ دقیق روز جهانی عدد π π در تقویم 1400 است

شاید خیلی ها از ریاضیات و مشتقات آن متنفر باشند و فکر کنند که ریاضیات هرگز دردی را دوا نکرده است، اما ریاضیات برای بسیاری از افراد دیگر علم جذاب و خلاقانه ای است و اعداد ریاضی تولد خاصی دارند.

تاریخ دقیق روز جهانی عدد π π سال 1400 در تقویم شمسی است

تاریخ دقیق روز جهانی عدد π π سال 1400 در تقویم شمسی است مصادف است با: دوشنبه 2 اسفند 1400

جداکننده خط

تاریخ دقیق روز جهانی بر اساس تقویم میلادی عدد π π سال ۱۴۰۰ است.

تاریخ دقیق روز جهانی بر اساس تقویم میلادی عدد π π سال ۱۴۰۰ است. مسابقات: 14 مارس 2022

جداکننده خط

تاریخ دقیق روز جهانی عدد π π سال 1400 در تقویم قمری است.

تاریخ دقیق روز جهانی عدد π π سال 1400 در تقویم قمری است. مسابقات: 11 شعبان

جداکننده خط

روز کشورداری شماره پی

این عدد با علامت یونانی π مشخص شده است. عدد Pi مبهم است و نمی توان آن را به صورت نسبت 2 عدد صحیح نوشت.

14 مارس روز عدد پی است. در تقویم ایالات متحده، 3.14 روز عدد پی نامیده می شود. گفتنی است عدد پی 3/14159 است و این روز در بسیاری از موسسات و دانشگاه ها جشن گرفته می شود.

شیندها اشاره می کند که این روز برای اولین بار در سال 1988 در سانفرانسیسکو جشن گرفته شد. اما در سال 2009، 14 مارس روز ملی عدد پی اعلام شد.

لیندمن در سال 1882 ثابت کرد که پی یک عدد جبری نیست و نمی تواند ریشه معادله جبری باشد که ضرایب آن گویا هستند. پی رابطه بین محیط دایره و قطر آن در هندسه اقلیدسی است و کاربردهای زیادی در علوم مختلف از جمله ریاضیات، آمار، فیزیک و مهندسی دارد.

بیشتر بخوانید  لیست کامل آدرس و تلفن پلیس + ۱۰ در یزد و حومه

به آن عدد پی ثابت ارشمیدس نیز می گویند. البته یونانی ها قبل از ارشمیدس سعی در محاسبه دقیق این عدد داشتند، اما ارشمیدس رسما اولین فردی بود که عدد اعشاری بین 223.71 تا 22.7 را دریافت کرد. او این اعداد را با استفاده از چندضلعی های محیطی و محیطی به دست آورد.

عدد پی (π) یک عدد رمزنگاری است. احتمالاً می دانید که مقدار آن 3.14159 است، زیرا احتمالاً آن را در کتابی خوانده اید. اما اگر به چنین کتابی دسترسی نداشتید و کامپیوتر یا فرمول های حسابی وجود نداشت چه؟ تصور کنید که فقط می خواهید عدد Pi را با ذهن خود و یک تکه کاغذ محاسبه کنید.

ارشمیدس 2000 سال پیش عدد پی را بدون اعداد اعشاری یا حتی صفر با دقت 99.9 درصد محاسبه کرد. مهمتر از همه، او تکنیکی را اختراع کرد که اساس محاسبات را تشکیل می دهد. چه خوب است که روش تشخیص عدد پی در همه مدارس آموزش داده شود تا همه دانش آموزان با مبانی حساب بهتر آشنا شوند.

برای ریاضیدانان مطالعه خواص و ارائه فرمول ها و مدل های محاسبه پی همیشه بسیار جالب بوده است. بسیاری از آنها تمام عمر خود را صرف شمردن یا حفظ اعداد این عدد زیبا کرده اند.

نام دیگر عدد پی در آلمانی عدد لودولف است. این انتصاب به افتخار ریاضیدان آلمانی لودولف ون سئولن، که عمر خود را با شمارش 35 رقم اعشار گذراند، انجام شد.

در میان ریاضیدانان ایرانی دقیق ترین محاسبه را غیاث الدین جمشید کاشانی که در اواخر قرن چهاردهم و اوایل قرن پانزدهم میلادی می زیسته، انجام داده است. کاشانی با استفاده از روش ارشمیدس کلاسیک و با استفاده از 805306368 = (28 2) ´ به محیط منتظم و چندضلعی های پیرامونی مقدار … 3.14159265358979325 برای p داده شد، اما فقط رقم هفدهم نادرست است.

بیشتر بخوانید  درمان خانگی اسهال در عروس هلندی

تحقیقات باستان شناسی حاکی از آن است که مهندسان هخامنشی 2500 سال پیش راز استفاده از عدد پی را کشف کردند و از این عدد در ساخت بناها و ستون های سنگی مجموعه تخت جمشید استفاده کردند.

دقت و ظرافت در ساخت ستون های مدور تخت جمشید نشان می دهد که مهندسان این سازه عدد پی را تا چندین رقم اعشار محاسبه کرده اند.

در محافل بین المللی و انجمن های ریاضی، 14 مارس روز پی نامیده می شود.

این قرار به دلیل مصادف شدن این روز با 3 رقم اول عدد پی یعنی (3.14) انجام شد. یعنی چهاردهمین روز از سومین ماه سال و جشن های ویژه این روز به صورت نمادین از ساعت 13:59 شروع می شود و ارقام بعدی عدد پی (3.14159) است.
در این روز مسابقات و جشن های مختلفی برپا می شود و عاشقان ریاضیات ترانه می خوانند و به مناسبت این روز تبریک می گویند و همچنین لباس و لیوان و تی شرت و عطر و ادکلن و سایر ریزه کاری های با علامت p را می دهند و پیتزا و کیک تهیه می کنند. ، کلوچه و شیرینی با نماد عدد پی این روز را جشن می گیرند.

بد نیست بدانید آلبرت انیشتین در چنین روزی متولد شد. 22 ژوئیه و 26 آوریل به دلیل شباهت آنها به کسرهای معادل پی، روزهای پی یا روزهای تقریبی پی نیز نامیده می شوند.

در اکثر کشورهای اروپایی، 22 ژوئیه (22 روز از هفتمین ماه دوره جدید) به دلیل شباهت آن به کسری 22.7 که تقریبی بسیار نزدیک از عدد Pi است، جشن گرفته می شود.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن باشگاه های ورزشی و تناسب اندام در ایلام

جداکننده خط


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *