مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاریخ دقیق روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی 98

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در تقویم شمسی 98


تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در تقویم شمسی 98 مصادف است با :


پنجشنبه ، ۲۱ آذر [ قَوس ] ۱۳۹۸

۲۱ / ۹ / ۱۳۹۸


 روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی


تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی 98 در تقویم قمری 1441


تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در تقویم قمری 1441 مصادف است با :


الخمیس ، ۱۵ ربیع الثانی ۱۴۴۱

۱۵ / ۴ / ۱۴۴۱


21 آذر روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی چه روزی است ؟


تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی 98 در تقویم میلادی 2019


تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در تقویم 2019 میلادی مصادف است با :


2019 December 12 , Thursday

12 – 12 – 2019


تاریخ دقیق روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی


21 آذر روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی چه روزی است ؟


روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در کشور های مختلف متفاوت است مثلا در بعضی از کشور ها 9 مارس و در برخی نیز 12 دسامبر است، ولی نهم مارس ۲۰۰۶ برای نخستین بار در جهان یک روز به روز جهانی کلیه نامیده شد.


بر اساس تحقیقات جهانی بیماری مزمن کلیه و بیماری های غیرمزمن دیگر، تا سال ۲۰۱۵ میلادی زندگی بیش از ۳۶ میلیون نفر از مردم دنیا را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.


پیش بینی می شود که مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی در دهه آینده تا ۳ درصد کاهش و بیماری های مزمن که در حال حاضر ۷۲درصد از کل بیماری ها را در برمی گیرد در افراد بالای ۳۰ سال جهان تا ۱۷ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  حقایقی خواندنی در رابطه با کره ماه


همچنین بخوانید :


درمان تنبلی (نارسایی) کلیه در طب ایران


علت و علائم بیماری آمیلوئیدوز چیست؟


تاریخ روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی در ایران


در ایران 24 آبان ماه گرامیداشت روز جهانی حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است. یکی از بیماری هایی که افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند، “بیماری کلیوی” است.


افراد از زمان بروز این بیماری، باید به طور مرتب و مداوم تحت درمان قرار بگیرندومعمولا” جت مخارج درمان خود مشکل دارندوکسانی که نیاز به پیوند کلیه داشته باشندمشکلات آنها صد چندان است.که دراین میان انجمن های حمایتی نقش ارزشمندی دارند.


این به معنای آن است که از هر ۱۰ نفر انسان به ظاهر سالم، یک نفر به نوعی مبتلا به یکی از انواع بیماری های کلیوی است. باید گفت کمبود کلیه در جهان به بحرانی اجتماعی تبدیل شده، بطوری که در هر ۱۰ دقیقه یک بیمار دیالیزی در امریکا بدون استفاده از پیوند کلیه، جان خود را از دست می دهند و حدود ۵۰ هزار نفر نیازمند به پیوند کلیه در این کشور وجود دارند.


همچنین بخوانید :


ارتباط آلودگی هوا وشیوع بیماری کلیوی


نشانه های درست کار نکردن کلیه چیست؟


در ترکیه نیز حدود ۲۰ هزار نفر در انتظار دریافت کلیه هستند. آمار رو به فزاینده این بیماری به گونه ای است که بعضی از کشورهای جهان، ۲۵ درصد بودجه بهداشتی درمانی را صرف دیابت می کنند.


در کشورهای در حال توسعه تعداد بیمارانی که برای ادامه زندگی به دیالیز یا پیوند کلیه نیاز خواهند داشد،‌ طی دهه بعدی دو برابر می‌شود، در حالی که در بسیاری از این کشورها برای بیشتر بیماران، امکان پیوند و دیالیز به علت هزینه‌های بالای آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  شعب بانک گردشگری در گرگان به همراه آدرس و تلفن


مثلا در هند فقط ۱۰ درصد بیماران می‌توانند از دیالیز یا پیوند کلیه استفاده کنند. این در حالی است که تشخیص بیماری‌ مزمن کلیه در مراحل اولیه می‌تواند تا حد زیادی از رشد و پیشرفت آن جلوگیری کند و مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش دهد.


از آنجا که بیماری کلیوی یک بیماری خاموش است و اغلب دیر تشخیص داده می‌شود، بسیاری از سیستم‌های بهداشتی در کشورهای مختلف جهان، نسبت به این بیماری هوشیار شده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر امروز وارد عمل نشویم، تعداد زندگی‌هایی که در نتیجه بیماری‌های کلیوی از دست خواهیم داد، بیشتر خواهد شد.


همچنین بخوانید :


چگونه از سلامت کلیه ها با خبر شویم


پروتئینوری(پروتئین در ادرار)شایع ترین بیماری کلیوی


امروزه ۵/۱ میلیون نفر در دنیا دیالیز خونی، یا پیوند کلیه شده اند که در صورت بی توجهی دولت ها و مردم، این آمار می تواند ظرف چند سال آینده دو برابر شود. روزهای جهانی که به مناسبت بیماری های مختلف نام گذاری می شود نشانه وسعت رشد ابتلای انسانها در گوشه گوشه این دنیاست.


و از سوی دیگر، هشدار برای بشریتی که بی تفاوت، نسبت به سلامتی خود، درگیر اتفاقات دیگر زندگیست. قطعا این عاقلانه نیست که با کابوس بیماری زندگی کنیم اما در نظر نگرفتن شرایطی که در آن وضعیت سلامتی از موقعیت ثبات خارج شود نیز نمی تواند نشانه دوراندیشی ما باشد ..


همانطور که همگی می دانیم در کانادا ( استان انتاریو ) از پوشش صد درصد بیمه برخوردار نیستیم. شاید در حالت عادی این مسئله تاثیر چشمگیری در زندگی ما نگذارد. برای مثال هر ازگاهی به دارویی نیازمند شده و از عهده هزینه های آن بر می آییم اما در برخورد با بیماری های سخت، متاسفانه وضعیت عادی زندگی کاملا دگرگون می شود.

بیشتر بخوانید  کدام کود برای رشد گیلاس مناسب است؟


فرد بیمار با هزینه های عادی و معمولش که اکنون بیکاری و بیماری و هزینه های دارو و … بر آن اضافه گشته، مواجه می شود و همه اینها در حالتی است که نگرانی از چگونگی روند درمان نیز با آن همراه خواهد بود.


باید گفت در دنیای امروز بیماری سخت مترادف با مرگ قلمداد نمی شود اما برای درمان آن قطعا باید شرایط مالی مناسبی داشت. بیمه بیماری های سخت، از آنجایی که با حضورش می تواند در بهبود وضعیت مالی بیمار کمک موثری باشد، یکی از بهترین بیمه های رایج در دنیای بیمه قلمداد می شود.


از آنجا که احتمال وقوع بیماری سخت در افراد ۱ نفر در هر ۳ نفر می باشد، نقش این بیمه ، ناگفته پیداست. آیا در این دنیا کسی هست که بتواند مطمئن باشد یکی از آن سه نفر نخواهد بود؟!…


همچنین بخوانید :


مهمترین علت دفع پروتئین از کلیه ها چیست؟


علت درد کلیه و راهکارهایی برای درمان آن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *