تاریخچه فیش های حقوق و دستمزد منتشر شده توسط برخی از مربیان فضای مجازی


به گزارش گروه آموزش آژانس فارس ، محمدتقی نظرپور از نمایندگان تشکر کرد مجلس در قانون بودجه 1400 در مورد تساوی حقوق اساتید دانشگاه مرتبط با وزارت علوم با حقوق اساتید دانشگاه غیر بالینی مرتبط با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، آنها از مراقبت و اهتمام لازم برخوردار بودند. وی اظهار داشت: این موضوع که یکی از دغدغه های سیستم آموزش عالی در سیستم آموزش و پرورش بود و عدم تعادل و دستمزد برابر عادلانه برای معلمان هر دو وزارتخانه ، بر عملکرد و کیفیت آموزش نیز تأثیر داشت. “

وی افزود: پس از هماهنگی و تأیید لازم نمایندگان برجسته مجلس شورای اسلامی و اخذ مجوز از دستگاه های مربوطه ، قسمت (2) ، بند (و) پاورقی (2) در مورد مساوی سازی حقوق و دستمزد توسط اعضای هیئت علمی هر دو وزارتخانه اجرا شده و مقررات ویژه ای باید رعایت شود.

معاون اداری ، دارایی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: یکی از دغدغه های سیستم آموزش عالی در کشور عدم تعادل و دستمزد برابر عادلانه برای معلمان هر دو وزارتخانه است که این امر نیز بر عملکرد و کیفیت آموزش پس از اطلاع عضو منفرد ، یادداشت ها و ضوابط اجرای قانون بودجه 1400 کشور به مجریه و کسب مجوز از مقامات مربوطه ، این وظیفه قانونی انجام شد. البته اعمال قانون مربوطه متناسب با شرایط هر معلمی که چه تجربه ای ، چه درجه علمی یا چه مسئولیت های اجرایی را دارد ، حقوق متفاوتی دریافت می کند.

وی افزود: البته اعمال قانون مربوطه با توجه به شرایط هر معلمی که چه سوابق رسمی یا چه درجه علمی دارد متفاوت است.

بیشتر بخوانید  ادعای گروسی درباره توقف اجرای بیانیه ۴ مارس

دکتر نظرپور همچنین گفت: پس از تصویب و ابلاغ این قانون به دانشگاه ها ، به دلیل تفسیرهای مختلف از متن این مصوبه ، برخی از دانشگاه ها تصمیماتی را صادر کردند که حقوق بالای معلمان را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: این س immediatelyال بلافاصله با نامه ای از وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ارسال شد مبنی بر اینکه حقوق معلمان پس از تساوی نباید بیش از 15 برابر حداقل دستمزد باشد که در نهایت معادل 337 020 000 ریال (33 میلیون و 702 هزار تن) ، تعدیل شد. بنابراین برخی از تصمیمات منتشر شده در برخی سایتهای خبری و فضای مجازی مربوط به زمان قبل از نامه ارسالی از سوی وزیر علوم است.

دکتر نظرپور خاطرنشان کرد: قابل توجه است که کنترل سقف میزان حقوق پرداختی در طول سال 1400 است. بنابراین ، در صورت محاسبه نادرست پرداخت ها ، امکان تنظیم در ماه های آینده وجود دارد و همچنین تا پایان سال 1400 برای مجریه.

معاون اداری ، دارایی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در پاسخ به برخی اظهارنظرهای انتقادی افکار عمومی در مورد این موضوع ، اظهار داشت: رتبه و درجه اساتید دانشگاه بسته به ساعت تدریس ، تحقیق و تحقیق متفاوت است. مدیریت ، و هر عضو هیئت علمی دانشگاه قطعاً حقوق بالایی دریافت نمی کند. به عنوان مثال ، یک دستیار درجه یک در ابتدای کار پس از تساوی حقوق با همکاران از اساتید غیر بالینی در دانشگاه های پزشکی ، حداکثر حقوق وی حدود 12 میلیون تن است.


بیشتر بخوانید  ظریف: من 6 سال عدم اجرای برجام توسط غرب را مستند کردم / این آخرین و مهمترین نامه من به دبیرکل سازمان ملل بود.

دیدگاهتان را بنویسید