تاج ها به دهقانان مجاز نیستند



ایسنا / اصفهان فرماندار دهاقان گفت: به دلیل کمبود امکانات پزشکی و نبود پزشک ما به صورت شبانه روزی در مراکز درمانی سایر شهرها بیمار می پذیریم.

سید علی سجادی در مصاحبه با ایسنا برای وضعیت در شهر دهاگان در مورد شیوع ویروس کرونا ، وی گفت: در حال حاضر در وضعیت زرد قرار داریم و نظارت بر استراحتگاه های كشاورزان را برای كنترل بیشتر ویروس افزایش داده ایم و به دلیل اینكه در وضعیت تاج زرد قرار داریم ، نمی توانیم ورود به مكان های استراحت را ممنوع كنیم. دفاتر نیز ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و بازرسی های صنفی از کشاورزان بیشتر از سایر شهرهای استان است.

وی افزود: ما برنامه های تجمعی را در سطح شهر مجاز نمی دانیم و اگر برنامه مجوز بگیرد فقط در فضای باز و در فواصل اجتماعی می تواند كار كند. مرکز واکسیناسیون شهرستان در روند تزریق واکسن به خوبی عمل می کند. البته ما از معدود شهرهایی بودیم که ورودی و خروجی سه نقطه ورودی را با رنگ نارنجی و قرمز کاملاً کنترل می کردیم.

مدیر کشاورز در پاسخ به این سوال که آیا برای بدتر نشدن وضعیت نباید ترافیک را در شرایط زرد کنترل کرد؟ وی اظهار داشت: مشکل اصلی ما در بحث کنترل ترافیک این است که هر ایستگاه ایست و بازرسی که راه اندازی می کنیم بیش از یک میلیون تن در روز هزینه دارد. در هر ایستگاه حداقل 7 بازرس از دستگاه های مختلف وجود دارد و هزینه های آنها افزایش می یابد.

سجادی تصریح کرد: مشخص نیست کدام دستگاه باید این هزینه ها را پرداخت کند. شهرداری ها بودجه کافی برای این هزینه ها ندارند و سال گذشته هزینه های تهیه مواد ضد عفونی کننده توسط شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد. بنابراین ، هزینه های زیاد و کمبود بودجه عمده ترین مشکلات در راه اندازی ایست های بازرسی است و ما فقط قادر به استفاده از این ایستگاه ها برای مدت زمان محدود هستیم ، زیرا همه شهرها با این مشکل روبرو هستند.

بیشتر بخوانید  محسن ابراهیم زاده مواد مصرف کرده بود؟

وی ادامه داد: در حال حاضر شش نفر در بیمارستان بستری هستند و طی سه روز گذشته هیچ فوت نداشته ایم. خوشبختانه ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در شهرستان دهاگان در بخشهای مختلف مطلوب است ، به طوری که اصناف 80٪ ، دفاتر 70٪ و افراد 65٪ دستورالعمل های بهداشتی را دنبال می کنند.

مدیر این کشاورز افزود: با توجه به شرایط موجود و موج پنجم تاج در کشور ، شرایط کشاورزان نیز بدتر می شود. به عنوان مثال ، هفته گذشته ما سه بیمار داشتیم ، اما اکنون این تعداد به شش نفر افزایش یافته و تعداد آزمایشات مثبت و مراجعه شهروندان به مراکز درمانی نیز در حال افزایش است.

سجادی افزود: یکی از اقدامات م toثر برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ، که انجام نشد ، بستری شدن بیماران کرونر در مراکز درمانی در دهاگان بود که به دلیل کمبود تجهیزات و نبود پزشک ، مجبور به پذیرش آن شدیم. بیماران به مراکز درمانی دیگر در مراکز دیگر شهرها مراجعه می کنند. “به عنوان مثال ، شخصی که در شهرضا یا مبارکه بستری است ، همراهان بیمار باید بین دو شهر سفر کنند که این باعث افزایش تعداد بیماران می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما موضوع کمبود امکانات پزشکی در بین کشاورزان را چندین بار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرده ایم اما هیچ اقدامی برای رسیدگی به این موضوع انجام نشده است. ما ژنراتور اکسیژن و پزشک متخصص لازم برای بستری شدن بیماران کرونر در بیمارستان توسط کشاورزان نداریم ، که با توجه به جمعیت 34500 نفری این شهر یک مشکل بزرگ است.

بیشتر بخوانید  7 تا از عجیب‌ترین خانه‌های جهان که شما را متحیر می کند + تصاویر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید