تاج مهمتر از گرسنگی است!



به گفته سردبیرانالخالعی از امارات آنلاین: “کشورهای عربی در بالای لیست کشورهایی هستند که در اثر جنگ و تنش در معرض خطر گرسنگی قرار دارند ، و دلایل بیشتری وجود دارد که مردم در این کشورها به سمت فقر و گرسنگی بیشتر حرکت کنند.” وب سایت نوشت. بر اساس گزارشی که توسط آکسفام در 9 ژوئیه 2021 منتشر شد ، سوریه در راس لیست کشورهای در معرض گرسنگی قرار دارد. 12.4 میلیون سوری ، 5.6 میلیون سودانی جنوبی و 13.5 میلیون یمنی در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

براساس این گزارش ، هر دقیقه 11 نفر از گرسنگی می میرند. هر چه ویروس کرونا هر دقیقه 7 نفر را می کشد. این گزارش نشان می دهد که 155 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل ناامنی غذایی با بحران روبرو هستند و حدود یک سوم جمعیت از گرسنگی می کشند.

ابی مکسمن ، مدیرعامل آکسفام ، اکنون می گوید به دلیل جنگ های در حال انجام و پیامدهای اقتصادی شیوع آن ویروس کرونا و بحران ویرانگر آب و هوا بیش از 520 میلیون نفر را به مرز گرسنگی می کشاند.

جنگ در سوریه

گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه نشان می دهد که در نتیجه جنگ سوریه که در سال 2011 آغاز شد ، 494،438 نفر جان خود را از دست داده اند. بیش از 10 سال جنگ در سوریه باعث از بین رفتن زیرساخت های این کشور ، تضعیف اقتصاد آن و آوارگی بیش از نیمی از آنها شده است. از جمعیت سوریه در داخل و خارج از کشور.

بیشتر بخوانید  کوچان ، قربانی انتخاب های خیالی ؛ انتخاباتی که به غیر از خارهای در حال رشد به نتیجه ای نرسیده است!

گزارش های سازمان جهانی گرسنگی مستقر در آلمان در فوریه 2021 نشان می دهد که بیش از 12 میلیون سوری غذای کافی ندارند که 60٪ جمعیت این کشور را نشان می دهد.

سودان جنوبی

براساس وب سایت گلف آنلاین ، سودان جنوبی در سال 2011 از سودان شمالی جدا شد تا به تنش بین دو کشور پایان دهد. پس از 10 سال ، مردم سودان جنوبی آرزوی زندگی بدون جنگ و درگیری را در نتیجه جنگ داخلی ، بی ثباتی و فروپاشی اوضاع اقتصادی داشتند. گزارش سازمان ملل از فوریه 2021 نشان می دهد که میزان خشونت در سودان جنوبی بسیار زیاد است.

گزارشی که توسط کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد سودان جنوبی منتشر شده است باعث می شود غیرنظامیان بیش از هر زمان دیگری با خشونت روبرو شوند. گزارش های منتشر شده در سپتامبر گذشته نشان می دهد که حدود 6.5 میلیون نفر در معرض ناامنی جدی غذایی قرار خواهند گرفت. توزیع ویروس کرونا همچنین اوضاع را بدتر کرده و 1.6 میلیون فقیر را به آستانه فشار آورده است.

جنگ در یمن

به گفته این وب سایت ، گزارش های سازمان ملل نشان می دهد از زمان آغاز جنگ در یمن در سال 2014 بیش از 18400 نفر جان خود را از دست داده اند. بیش از 80 درصد از 29 میلیون نفر از مردم کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و حدود 16 میلیون نفر نیز از گرسنگی رنج می برند. جنگ در یمن به فاجعه های وحشتناک اقتصادی و انسانی منجر شده است.

بیشتر بخوانید  زلزله 7 ریشتری تهران در راه است؟ | تهران به حالت آماده باش درآمد

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید