تاج دلتا مانند یک سرماخوردگی شدید اجرا می شود



ایسنا / گیلان معاون وزیر بهداشت گیلان با بیان اینکه دلتای تاج بیشتر شبیه سرماخوردگی شدید است ، گفت: این بیماری علائم کمتری مانند سرفه دارد اما بدن درد و سایر علائم بیماری پس از چند روز افزایش می یابد.

دکتر آبتین حیدرزاده در مصاحبه با ایسنا معتقد است که تاج دلتا ریشه هندی دارد و اظهار داشت: این جهش مربوط به تاج ووهان است که در هند رخ داده است.

وی گفت: “تاج Delta اساساً مسری تر از ویروس اصلی است.” “این جهش جدید می تواند بیماران را سریعتر بیمار کند و افراد بیشتری که با یک فرد دلتا تماس پیدا می کنند بیمار می شوند.”

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه میزان شیوع دلتا در جامعه بیشتر است ، افزود: علائم این بیماری با عروق کرونر اصلی کمی متفاوت است ، بنابراین با توجه به ادبیات علمی موجود ، دلتا بیماری بیشتر در معرض آنژین و تب شدید است.

حیدرزاده با بیان اینکه تاج دلتا بیشتر شبیه سرماخوردگی شدید است ، گفت: این بیماری علائم کمتری مانند سرفه دارد اما بدن درد و سایر علائم بیماری طی چند روز اضافه می شود.

وی ادامه داد: شروع علائم این بیماری افزایش یافته و معمولاً تا 14 روز ادامه ندارد ، اما بین دو تا چهار روز علائم خود را نشان می دهند و عفونت یک گروه خانوادگی است. اگر یک عضو خانواده با یک بیمار در همه اعضای خانواده علائم خود را با هم نشان دهند.

معاون علوم پزشکی گیلان احتمال بستری شدن بیشتر بیماران دلتا را در بیمارستان دانست و یادآور شد: این بیماری به تازگی وارد کشور شده است و ما هنوز از مرگ و میر اطلاعاتی نداریم.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک خودرو در گودال آب / همه سرنشینان خودرو کشته شدند

وی به پیشرفت سریع بیماری کرونر قلب در استان گیلان اشاره کرد و گفت: اگرچه هنوز دلتای تاج را در گیلان شناسایی نکرده ایم اما به احتمال زیاد وارد استان شده ایم زیرا شاهد قرمز شدن شهرها و قرار گرفتن دیگران در معرض قرمز هستیم. .

حیدر زاده از مردم خواست در رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصاً پرهیز از پریود و استفاده از ماسک جدی باشند و افزود: تعداد کل بستری در استان بیش از 330 مورد بستری در استان است که نشان دهنده روند رو به رشد بیماری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید