مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاج در این 6 استان است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، فرمانده سپاه تهران درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: اگر میزان ابتلا در کشور را بررسی کنیم، خواهیم دید که این روند در خراسان شمالی، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و ایلام بستری هستند.» در تهران رو به افزایش است، وضعیت راکد است و روند کاهشی نداریم و این می تواند زنگ خطری برای ما باشد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران در دیدار امروز با استاندار تهران گفت: اگر میزان ابتلا را در کشور بررسی کنیم متوجه می‌شویم که این روند در خراسان شمالی، سمنان، یزد، خراسان جنوبی و … کرمان و ایلام راسته اما در تهران شرایط راکد است و روند نزولی نداریم. این ممکن است زنگ بیداری برای ما باشد. همچنین دارای بیشترین تعداد دستورالعمل در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: از 3600 نمونه ارسالی به آزمایشگاه انستیتو پاستور حدود 800 نمونه واریانت آمیکرون بوده است. همچنین 62 درصد از نمونه های ارسالی Emicron بودند. از نمونه‌های بستری‌شده در بیمارستان، 9٪ از نوع emicron و 40٪ هنوز با سویه دلتا مرتبط بودند، که نشان می‌دهد دلتا همچنان علت مرگ است.

زالی گفت: آمیکرون مسری تر است و کمتر به ریه ها مبتلا می شود که علت اصلی مرگ و میر است. سازمان بهداشت جهانی همچنین تخمین می زند که بیش از 50 درصد اروپایی ها تا پایان زمستان تحت تأثیر ایمیکرون قرار می گیرند، بنابراین توجه به آن ضروری است.

وی ادامه داد: Emicron به چند دلیل مهم است. از جمله اینکه میزان آلودگی با آمیکرون بیشتر است. زمانی که میزان ابتلا به این بیماری بیشتر و میزان مرگ و میر افزایش می یابد، تیم سلامت در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد و فشار بیشتری را بر مراقبت های بهداشتی وارد می کند و در این راستا تاب آوری بخش بهداشت مهم است.

بیشتر بخوانید  فیلم حمله سگ به یک دانش آموز در شهریار

او در مورد کودکان مبتلا به آمیکرون گفت: آمیکرون به دلیل فرار امن است. گروه‌های واکسینه نشده هدف این سویه هستند و بنابراین در کودکان و نوجوانان در سراسر جهان شایع‌تر است. انتظار می رود که گرفتن آمیکرون در کودکان و شکل بیماری التهابی پس از عفونت امیکرون در کودکان دشوارتر باشد. و از هر هفت کودک یک کودک به بیماری عروق کرونر قلب درازمدت مبتلا می شود.

فرمانده قرارگاه کرونا در تهران درباره واکسیناسیون کودکان گفت: بحث برانگیزترین موضوع جهانی بحث واکسیناسیون کودکان است. البته واکسیناسیون آنها از دسامبر در سراسر جهان شروع شده و اطلاعات کافی وجود دارد. سوپراناپلاس و سینوفارم در سرتاسر دنیا در کودکان استفاده می شود و نتیجه آن در دسترس است و نظر کمیسیون این است که برای کودکان پرخطر انجام شود.

وی با اشاره به نامه سه رئیس دانشگاه به مجلس گفت: در این نامه به اجاره خانه های بهداشت، عدم تصرف اماکن بهداشتی در تهران و موضوع وام اشاره شده است. پیشنهادات خود را داده ایم و امیدواریم بتواند در بهبود وضعیت مراکز موثر باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *