تاج در آذربایجان غربی؛ روند رو به رشد بستری شدن در بیمارستان زنگ خطری برای آینده است



به گزارش ایرنا ، شیوع بیماری کوید 19 در آذربایجان غربی در هفدهمین ماه خود وارد ایران و آذربایجان غربی شده است و همچنان یکی از مهمترین پیگیری های خانواده در اخبار روز است.

در همین حال ، این بیماری به مدت 16 ماه مشغول ، استرس زا و بیشترین نگرانی برای خانواده های آذربایجان غربی بوده است که طی آن بیش از 4800 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 183000 نفر تحت آزمایش قرار گرفته اند.

این آمار نشان می دهد 19 مورد مهمترین نگرانی خانواده ها به دلیل بیماری کوید است ، در حالی که در طول سال حدود 500 نفر در جاده های استان می میرند و در هر سقوط هواپیما بین 100 به بالا. 250 نفر می میرند.

بررسی این آمار نشان می دهد تعداد تاج های مرده حدود 10 برابر بیشتر از تصادفات رانندگی در آذربایجان غربی و حدود 20 برابر بیشتر از سقوط هواپیما است و این وخامت اوضاع را بیش از پیش نشان می دهد.

اگرچه موارد زیادی در پیشگیری از تصادفات جاده ای و هوایی وجود دارد ، اما عناصر پیشگیری در تاج بسیار ساده تر و آسان تر هستند و تنها با مشاهده موارد بسیار شایع ، البته از بخش بزرگی از جامعه ، این بیماری به راحتی قابل کنترل است.

با این حال ، به گفته بسیاری از مقامات کشوری و استانی ، آذربایجان غربی با نرخ مرگ و میر 2.6٪ از بیماران ثبت شده و نزدیک به میانگین کشوری ، یکی از موفق ترین استان ها در مدیریت بیماری کوید 19 در کشور است.

موفقیت آذربایجان غربی در کنترل ویروس کرونا

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که هفته گذشته به آذربایجان غربی سفر کرده بود ، در جلسه ستاد استانی در کرونا گفت: آذربایجان غربی یکی از استانهای موفق در مدیریت کرونا است.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی یکشنبه ۲۴ دی | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

سعید نمکی گفت: آذربایجان غربی علی رغم ترافیک مرزی و شرایط خاص آب و هوایی ، یکی از استانهای نمونه در اداره کرونا است. این استان موفق به ثبت رکورد بسیار خوبی در یکی از وحشتناک ترین اپیدمی های تاریخ شد.

سعید نمکی گفت: با تکیه بر درمان و تشخیص سرپایی و برنامه شهید سلیمانی موج چهارم تاج را با کمترین عارضه پشت سر گذاشتیم اما تاج همچنان ادامه دارد و همه باید در این زمینه مسئولیت های خود را انجام دهند.

وی البته در مصاحبه با خبرنگاران از واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در برخی از مناطق کشور به دلیل شرایط حاد آنها نیز خبر داد و گفت: امیدواریم به دلیل مرز بتوانیم این کار را در آذربایجان غربی انجام دهیم.

لزوم توجه جدی به واکسیناسیون در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: با توجه به وضعیت استان ، توجه ویژه و به موقع به واکسیناسیون در این استان نیاز است.

دکتر جواد آگازاده افزود: این استان به دلیل هم مرزی با سه کشور از شرایط ویژه ای برخوردار است و تعداد بیماران و مرگ و میرهای ناشی از تاج گذاری در این استان از متوسط ​​کشور بیشتر است.

وی افزود: البته طی ماه های اخیر اقدامات بسیار خوبی از زمان شیوع تاج در آذربایجان غربی انجام شده است ، از جمله افزایش تعداد آزمایشگاه ها از یک آزمایشگاه به شش آزمایش در ماه های اخیر و انجام 556000 آزمایش تاج با 183000 نتیجه مثبت. “

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیشترین شیوع بیماری عروق کرونر قلب در استان نسبت به جمعیت در شهرهای چایپاره ، ماکو ، سلماس و ارومیه است و بیشترین مرگ و میر در ارومیه و بوکان محاسبه شده است. .

بیشتر بخوانید  گوشت این پرنده ۴ برابر میگو فسفر دارد

آگازاده گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی ، 450 مادر باردار مشکوک به تاجگذاری یا بیماری عروق کرونر قلب ، که تعداد قابل توجهی است ، در خانه تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی از اجرای طرح شهید سلیمانی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در چارچوب این طرح 300 هزار نفر در استان تحت آزمایش تاج قرار گرفتند و 241 هزار نفر نیز تاکنون این آزمون را انجام داده اند.

وی ادامه داد: تاکنون 566 هزار آزمایش PCR انجام شده است که 183 هزار آزمایش مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تأکید بر وجود چهار قله (موج) بیماری کرونر قلب ، گفت: خوشبختانه تعداد آزمایشات ما در هر موج افزایش یافته است که در نهایت منجر به تشخیص زودرس و سریعتر می شود درمان یا پیشگیری. “

طبق آماری که از طرف وزارت بهداشت ارائه شده ، آذربایجان غربی در این هفته به لیست استان های قرمز رنگ کشور اضافه شد و مزاج استان به وضعیت تاج قرمز دست یافت.

در این استان ، به استثنای 2 شهر شمالی و 2 شهر جنوبی ، از جمله چایپاره و پلدشت در شمال و سردشت و تکاب در جنوب ، 12 شهر در حالت تاج نارنجی هستند و شاید به زودی تعداد شهرهای قرمز وضعیت افزایش خواهد یافت

شمار کشته شدگان تاجگذاری در آذربایجان غربی از 4800 نفر فراتر رفته است

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با تاجگذاری دانشگاه در آذربایجان غربی گفت: “تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید 19 از زمان شیوع بیماری در استان به 4801 نفر رسیده است ، بیشترین تعداد در ارومیه ، مرکز استان. “

بیشتر بخوانید  کاخ سفید: راه حل سیاسی تنها راه صلح پایدار در افغانستان است

علی احمد آگاپور افزود: در 24 ساعت گذشته پنج نفر دیگر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: چهار نفر آنها در ارومیه و یک نفر در شاهین دژ بودند.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با تاجگذاری دانشگاه در آذربایجان غربی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 297 نفر در استان به ویروس کرونا آلوده شده و نزدیک به 100 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

آگاپور گفت: با افزودن این تعداد ، کل تعداد بستری در بیمارستان برای سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به 646 نفر رسیده است که از این تعداد 291 نفر مشکوک و 355 نفر بیماری عروق کرونر قلب دارند.

وی گفت: در حال حاضر 160 نفر به علت بیماری کرونر قلب در بخش های مراقبت ویژه بستری شده و 29 نفر با کمک دستگاه تنفس تنفس می کنند.

به گزارش ایرنا ، در آذربایجان غربی تاکنون حدود 184000 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که نشان می دهد روزانه به طور متوسط ​​360 نفر در این استان به یک عروق کرونر مبتلا می شوند.

همچنین در این مدت 4800 نفر جان خود را از دست داده اند که به طور متوسط ​​10 نفر در روز در استان نشان می دهد.

با توجه به این نکته ، باید مراقبت های بهداشتی همراه با واکسیناسیون گسترده و همچنین پیش آگهی بیمار افزایش یابد تا از ورود امواج تاجگذاری قوی تر جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید