تاج از طریق خون قابل انتقال نیست



به گزارش سلام نو، بیتا ربانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از دو سال است که از زمان شیوع کرونا در دنیا گزارشی مبنی بر انتقال خون کرونر گزارش نشده است، اظهار کرد: احتمال ابتلا به فرآورده های خونی کرونری چیست؟ بنابراین اهداکنندگان باید با اطمینان خاطر به مراکز انتقال خون مراجعه و اقدام به اهدای خون کنند.

ربانی تاکید کرد: این اطمینان را به مردم به ویژه اهداکنندگان خون می دهیم که مراکز انتقال خون سراسر کشور تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: خون یک ماده حیاتی است و جایگزینی برای آن وجود ندارد و علاوه بر مجروحان حوادث رانندگی، به خون بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، مادران پس از زایمان و بیماران سرطانی و برخی افراد مانند مبتلایان به تالاسمی نیز نیاز دارند. ، به خون نیاز دارد.” او گفت که مصرف کننده هستند. خون دائمی محسوب می شوند و لازم است اهدای خون هموطنان دائمی و مستمر باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و فراخوان اهداکنندگان سازمان انتقال خون افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال و حداکثر سن 60 سال است و همچنین حداکثر سن برای اولین اهدای خون 60 سال است. سابقه اهدای خون حداقل دو بار در سال (حداکثر 65 سال).

عروق کرونر می توانند دو هفته پس از بهبودی به مراکز انتقال خون در سراسر کشور خون اهدا کنند

ربانی یادآور شد: تعداد زیادی از هموطنان به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند همچنین به دلیل اهدای خون و یا قصد اهدای خون، تمایلی به اهدای خون ندارند و یا زمانی که خونی را اهدا می کنند که برای خود و گیرنده خون ضرری ندارد.

بیشتر بخوانید  معرفی خدمات گروه مالی سامان به صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی

واکسن کرونا برای اهدای خون منع مصرف ندارد

وی گفت: بسیاری از هموطنان ما واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فقط افرادی که با اسپوتنیک و آستراژنو واکسینه شده اند تا 14 روز از اهدای خون معاف هستند.

اهداکنندگان خون با اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات می دهند

این کارگردان گفت: نیاز به خون دائمی است و زندگی برخی از بیماران مانند تالاسمی و سرطان که مصرف کننده دائمی خون هستند و همچنین برخی فرآورده های خونی مانند پلاکت های کوتاه مدت به خون بستگی دارد. روزها و حوادث همیشه اتفاق می افتد، بنابراین اهداکنندگان خون می توانند با اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات دهند.

دیدگاهتان را بنویسید