تاثیر گذاری 3 عامل مهم بر قیمت طلا


به گزارش سایت طلا، بالا رفتن ارزش دلار به‌همراه انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را تحت فشار قرار داده‌است اما برخی تحلیل‌گران از بازگشت روزهای خوب برای طلا سخن می‌گویند.

امروز قیمت هر اونس طلا در حال حاضر با 5 دلار افزایش به 1648 دلار رسید.

قیمت طلا 1‌.1 درصد در ماه اکتبر کاهش‌یافته و هفتمین کاهش ماهانه را تجربه کرده‌است.

انتظار می‌رود که بانک‌های مرکزی ایالات‌متحده در این هفته حتی با تشدید بحث در مورد اینکه چه زمانی باید به سمت افزایش‌های کمتر نرخ بهره بروند، مقابله با تورم خود را با سرعت بالا حفظ کنند، تا از وارد شدن بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به رکود جلوگیری کنند.

ترکیبی از فشار بالا رفتن نرخ بهره، قدرت گرفتن نسبی دلار و افزایش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است. شاخص دلار 0.8 درصد افزایش‌یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است. نرخ سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم افزایش‌یافته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را در اجلاس دوم نوامبر 75 واحد دیگر افزایش دهد. طلا به‌شدت نسبت‌به بالا رفتن نرخ بهره حساس است، چون هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. قیمت طلا بیش‌از 400 دلار از اوج ماه مارس که به 2000 دلار رسیده بود کاهش‌یافته است.

قیمت نقره امروز با 1.55 درصد افزایش به 19 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با 0.37 درصد افزایش 934 دلار 11 سنت معامله می‌شود.

داده‌های روز دوشنبه نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و این انتظارات را تقویت کرد که بانک مرکزی اروپا با وجود کاهش رشد اقتصادی، با افزایش چشمگیر نرخ بهره ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید